MammantilNurket Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har kjøpt en sånn ferdig sauspose (!) til dagens kjøttkakemiddag. Er skeptisk ... er den OK? Noe jeg ev. kan gjøre for å gjøre den litt mer interessant?
Hønemor30 Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Posesaus er aldri ok! Tilsett feks brunost,creme fraiche og litt ripsgele. Men dropp posen og lag brun saus først
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Drit i posen, lag heller hjemmelaget. Er jo faktisk bare å hive smør og mel i en gryte, og spe med en pakke fløte og resten vann f.eks. Evnt. bare vann. Sleng oppi buljong, pepper, timian, tyttebærsyltetøy og brunost, så blir det bra. Det er MYE bedre enn de utvanna posene. Anonymous poster hash: 357c4...c52
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 De er helt greie for oss som aldri får helt dreisen på saus (jeg har alltid en Toropose i bakhånd i tilfelle katastrofe). Jeg heller av stekeskyen fra det jeg steker (bruk litt ekstra smør når du steker kjøtkakene og kanskje litt vann for å få mer væske). Litt dijonsennep vil jeg tro gir god smak, kanskje litt cognac (en liten kork), fløte, tyttebær (ikke alt dette i samme sausen da ). Google det, så kommer det sikkert noen gode forslag. Anonymous poster hash: a94ae...c25
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Det står forresten ofte et forslag eller to på posen også. Anonymous poster hash: a94ae...c25
☆☆☆ Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Litt blåmuggost er godt i brun saus. Posen kan også ha godt av at du lagar litt bruning som base. God er ikkje toroposen, men ikkje vond heller. Berre kjedelig, og det kan ein gjere noko med.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg pleier å ha i litt brunost, tyttebær og rømme Anonymous poster hash: 97f3d...bdf
*Nøtta* Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 det aller enkleste er å koke de sammen med mye løk.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Bruker å ha i litt rødvin Også brunost da. Anonymous poster hash: 8c2d9...9bd
MammantilNurket Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2014 Tusen takk for tips! Er som sagt skeptisk, men har litt mere "trua" nå. Det er i alle fall denne typen:
☆☆☆ Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Såg for meg pulver, eg. Då går eg vekk frå rådet om bruning, men held på det med blåmuggost. Har ikkje smakt denne, forresten.
Leirha Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Ha et par ts rognebærgele/ripsgele/tranebærgele i. Litt soyasaus for å kompensere for det søte, balansere.Ha i litt grov sennep.Kanksje litt eddik.
Gjest Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Slenger i litt tyttebær, sennep, fløteskvett og en sviske faktisk. Får en mildere og rundere smak på sausen
MammantilNurket Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter #14 Skrevet 9. oktober 2014 Flotte saker Da setter jeg i gang!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #15 Skrevet 9. oktober 2014 Hvorfor? Jeg mener..... Hvorfor?? Anonymous poster hash: 4def1...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå