Gå til innhold

Snuing fra seteleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette? Kan dere fortelle hvordan det var/foregikk? Hvor lenge etter startet fødsel?

Anonymous poster hash: d5e9b...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ubehagelig og ekkelt. Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det igjen. Han snudde seg til seteleie før jeg var hjemme etter snuingen. Om det likevel hadde innvirkning på at han kom i hodeleie vet jeg jo ikke.

Jeg ville ikke ha sprøyta som de pleier å sette pga. mannen var milevis borte og det kunne i ytterst sjeldne tilfeller starte fødsel, så jeg nektet.

De hadde ul-apparat på magen og tok tak og snudde. Så gikk han 360 grader rundt og hun trang assistanse. En til å holde ul-apparatet og en til å snu og stoppe der han skulle ligge. Så fortalte hun at hun skulle lage litt rede nedi bekkenet for at han skulle trives med å ligge med hodet ned. Det var ikke vondt når det skjedde, men kort tid etterpå. Det strekker vel litt i ting inni der.

Bekkenløsningen ble mye verre etterpå. Smertene var grusomme. Det stakk og dro liksom på sidene litt  under magen. Veldig smertefullt å gå.

Fødselen startet av seg selv 13 dager etter termin. Så det satt ikke i gang noe.

Skrevet

Uff,ok takk for svar! Vet du om bekkenløsning er vondere når de ligger med hodet ned?

Anonymous poster hash: d5e9b...013

Skrevet

Nei det har jeg ingen aning om dessverre.

Skrevet

Jeg hadde et mislykket forsøk, han satt bom fast og ville ikke rikke på seg. Det var ikke vondt, men temmelig ubehagelig, var godt å ha mannen sin hånd å holde i. :-)

Hos meg var de en del folk, pga legestudent og oppfølging av studenten. Så var en overlege som trykket nede, og en oppe, for å prøve å vende guttungen. Hele tiden mens en tredje passet på verdiene til barnet og hvordan det lå med ultralyd.

Jeg fikk noe muskelavslappende slik at livmora skulle tolerere vendingen, det er vel denne som kan (i noen svært få tilfeller) starte fødsel. Men da jeg var i uke 37, pluss noen dager så så jeg kun på dette som en bonus. :-)

Jeg hadde gladelig prøvd igjen, det er verdt forsøket syntes jeg. Det eneste som kan gå galt er at fødselen må startes/starter og man er jo fullgått ved vendingsforsøk, så det er ikke så skummelt. :-)

Men som sagt var det mislykket, så ble tur til estimering av barn og bekken istedet. :-)

Anonymous poster hash: da059...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...