Gå til innhold

Er dette et veldig godt snitt fra vgs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterer med en venn som ikke mener det samme som meg.

5.24 i gj.snitt fra vgs, uten noe tillegg, hva synes dere??

6 er beste karakter.

Anonymous poster hash: c515c...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et veldig godt snitt hvis det er almenfag.

Anonymous poster hash: 3ec27...831
Skrevet

Det er allmennefag med fag som 3mX, fysikk osv.

Skrevet

? Hvordan kan noen mene det ikke er bra når det er nesten 6 totalt? 

Anonymous poster hash: bee57...d8f
Skrevet

Han mener det er bare sånn: Det er ok, ikke mer.

Skrevet

Vil si det er ganske så bra også. Er over gjennomsitt vil jeg tro.

Skrevet (endret)

Jeg gikk ut med 5,2 og er kjempefornøyd. Men det kommer jo helt an på ens forutsetninger, mål, fag osv. Vet om flere jeg gikk i klasse med som hadde blitt skuffet over å fått mitt snitt. De fleste andre derimot hadde ikke hatt sjangs.

Endret av Mother Gothel
Skrevet

Det er jo utvilsomt et godt snitt som er godt over gjennomsnittet. Om det er veldig godt eller ikke kommer litt an på hva du skal inn på videre og hvilken skole du gikk på.

På den videregående skolen jeg gikk på hadde ikke det blitt regnet som veldig godt, men derimot som et godt snitt. Men der hadde det også ikke vært så langt over gjennomsnittet.

På den videregående skolen jeg jobbet i min første lektorjobb hadde det blitt regnet som eksepsjonelt godt, da vi ikke hadde så mange så flinke elever.

Men det er jo et snitt som gjør at du kan velge blant de fleste studier, selv om det jo er en god del du ikke vil komme inn på også.

Mitt snitt var noe høyere, og jeg kom først inn på 5. ønsket mitt på studier da jeg søkte for rundt 8 år siden (noe som viste seg å være det studiet jeg burde hatt øverst også). :-)

(Det er forøvrig 8 år siden (lk2006) 3mx osv ble byttet ut med r2 osv, så jeg antar at det er en del år siden, ikke at det har noen stor betydning)

Anonymous poster hash: 9ed4e...fd8

Skrevet

Høgskoler med høyt snitt for å komme inn regnes ofte fra 4.0 og mer uten ekstrapoeng. Så ditt snitt er jo veldig bra.

Anonymous poster hash: 0a3f8...48c

Skrevet

Diskuterer med en venn som ikke mener det samme som meg.

5.24 i gj.snitt fra vgs, uten noe tillegg, hva synes dere??

6 er beste karakter.

Ja, det er langt over gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: 69678...48f

Skrevet

Det er allmennefag med fag som 3mX, fysikk osv.

Det er et veldig godt snitt, men hvis du har mange realfag så har du jo også fått en del tilleggspoeng?

Anonymous poster hash: c83ba...131

Skrevet

Du har aldri satt din fot i et klasserom for yrkesfag forstår jeg... Jeg har både fagbrev, studiekompetanse og mastergrad. Det var studierettningsfagene fra fagbrevet som var tyngst på vgs.

Anonymous poster hash: fd317...a1b

Skrevet

Han mener det er bare sånn: Det er ok, ikke mer.

Med mindre han vurderer det ut fra hva han selv hadde ansett seg fornøyd med, så har han nok ikke den beste vurderingsevnen på området. Mange fullfører ikke videregående i dag, men blant dem som gjør det ligger det samlede snittet på omtrent 3,6- 3,8 mener jeg å huske.

Enkelte skoler har langt høyere snittkarakterer, og dette er gjerne enten et resultat av at de flinkeste søker seg dit, eller et resultat av at skolen er for snill med karaktergivningen- i siste tilfelle ser man gjerne stor avvik i standpunkt kontra eksamenskarakter (gjelder mange private skoler) .

Anonymous poster hash: 69678...48f

Skrevet

Du har aldri satt din fot i et klasserom for yrkesfag forstår jeg... Jeg har både fagbrev, studiekompetanse og mastergrad. Det var studierettningsfagene fra fagbrevet som var tyngst på vgs.

Anonymous poster hash: fd317...a1b

For deg, ja. Det gjelder selvsagt ikke alle.

Anonymous poster hash: c83ba...131

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...