Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Har dere lest det, eller ser dere bare på overskriftene i vg og dagbladet? Føler meg som den eneste som faktisk er fornøyd med statsbudsjettet, men jeg har lest det også da. Her har dere en kortfattet oppsummering. Enjoy! http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2015/Artikler/Statsbudsjettet-pa-1-2-3/ Anonymous poster hash: 99144...a64
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Da kan jeg med en gang gå ut i fra at du hverken er alenemor, ufør, eller ufør alenemor, eller gift og med kun en inntekt. Hele budsjettet er skammelig, og jeg krysser fingrene for at dette ikke går igjennom. Å ta fra de som allerede har minst er skammelig med tanke på at vi bor i et av verdens rikeste land. Anonymous poster hash: fe956...752
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Fikk helt sjokk av å lese dette? Skal de øke frikort grensa pluss at de trygda får mindre å rutte med???? For å si det sånn, min far kommer ikke til å overleve 2015. Han klarer seg knapt nok fra før av i starten av året før han får frikort hos lege og på medisiner. Skal han ha mindre penger og det tar lenger tid å få frikort ender det opp med at han ikke kan gå til lege så ofte som han skal og i hvertfall ikke bruke alle de medisinene han må ha. Fy faen sier jeg bare, det er skammelig at ett rikt land som Norge skal legge tilrette for at de rike og de med god råd skal få det ennå bedre, mens de legger en tung stein på byrden til de syke og svake her i landet. Noe som vil koste enkelte livet og den siste verdigheten de har igjen. Anonymous poster hash: 8cb0a...63d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Fikk helt sjokk av å lese dette? Skal de øke frikort grensa pluss at de trygda får mindre å rutte med???? For å si det sånn, min far kommer ikke til å overleve 2015. Han klarer seg knapt nok fra før av i starten av året før han får frikort hos lege og på medisiner. Skal han ha mindre penger og det tar lenger tid å få frikort ender det opp med at han ikke kan gå til lege så ofte som han skal og i hvertfall ikke bruke alle de medisinene han må ha. Fy faen sier jeg bare, det er skammelig at ett rikt land som Norge skal legge tilrette for at de rike og de med god råd skal få det ennå bedre, mens de legger en tung stein på byrden til de syke og svake her i landet. Noe som vil koste enkelte livet og den siste verdigheten de har igjen. Anonymous poster hash: 8cb0a...63d Er det ikke frikortet for skatt som skal økes, slik at man kan tjene litt mer før man begynner å betale skatt? Det var slik jeg leste det, ikke at frikortgrensen for medisiner skulle økes så mye. Anonymous poster hash: 6833e...3ea
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Frikortgrensa økes med 80 kr. Om det er et problem bør man virkelig finne noen utgifter å kutte på om man ikke har 89 kr! Anonymous poster hash: 53a87...d50
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Frikortgrensa økes med 80 kr. Om det er et problem bør man virkelig finne noen utgifter å kutte på om man ikke har 89 kr! Anonymous poster hash: 53a87...d50 80* Anonymous poster hash: 53a87...d50
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Fikk helt sjokk av å lese dette? Skal de øke frikort grensa pluss at de trygda får mindre å rutte med???? For å si det sånn, min far kommer ikke til å overleve 2015. Han klarer seg knapt nok fra før av i starten av året før han får frikort hos lege og på medisiner. Skal han ha mindre penger og det tar lenger tid å få frikort ender det opp med at han ikke kan gå til lege så ofte som han skal og i hvertfall ikke bruke alle de medisinene han må ha. Fy faen sier jeg bare, det er skammelig at ett rikt land som Norge skal legge tilrette for at de rike og de med god råd skal få det ennå bedre, mens de legger en tung stein på byrden til de syke og svake her i landet. Noe som vil koste enkelte livet og den siste verdigheten de har igjen. Anonymous poster hash: 8cb0a...63d Er det ikke frikortet for skatt som skal økes, slik at man kan tjene litt mer før man begynner å betale skatt? Det var slik jeg leste det, ikke at frikortgrensen for medisiner skulle økes så mye. Anonymous poster hash: 6833e...3ea Får virkelig håpe det så familien kan hjelpe han økonomisk til å holde seg i live frem til han får frikort. vi har måtte hjelpe han frem til frikort grensa de siste åra fordi han ikke har råd til det selv. Anonymous poster hash: 8cb0a...63d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Fikk helt sjokk av å lese dette? Skal de øke frikort grensa pluss at de trygda får mindre å rutte med???? For å si det sånn, min far kommer ikke til å overleve 2015. Han klarer seg knapt nok fra før av i starten av året før han får frikort hos lege og på medisiner. Skal han ha mindre penger og det tar lenger tid å få frikort ender det opp med at han ikke kan gå til lege så ofte som han skal og i hvertfall ikke bruke alle de medisinene han må ha. Fy faen sier jeg bare, det er skammelig at ett rikt land som Norge skal legge tilrette for at de rike og de med god råd skal få det ennå bedre, mens de legger en tung stein på byrden til de syke og svake her i landet. Noe som vil koste enkelte livet og den siste verdigheten de har igjen. Anonymous poster hash: 8cb0a...63d Er det ikke frikortet for skatt som skal økes, slik at man kan tjene litt mer før man begynner å betale skatt? Det var slik jeg leste det, ikke at frikortgrensen for medisiner skulle økes så mye. Anonymous poster hash: 6833e...3ea Jo det stemmer. Hadde vært litt spesielt om frikortgrensen for helsetjenester ble økt fra 2105 til 50 000 kr... Selv ikke FrP er så onde. Det er frikortet for skatt som foreslås økt fra 39 950 til 50 000 kr. Jeg er fornøyd med mange ting rent personlig, da vi i utgangspunktet er en familie i en slik økonomisk situasjon at vi burde vært høyre-stemmere, men mener at vi må ha en sosialistisk politikk i dette landet. Det er ganske unikt dette sosialistiske systemet vi har i dette landet, og det bør vi ta vare på synes jeg. Som en med god økonomi betaler jeg gjerne litt ekstra for at noen andre med dårligere råd skal få det bedre. Anonymous poster hash: b43cb...487
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1 Du er klar over at du bor i et av verdens beste land? Det er faktisk så bra at man kaster en regjering som har sørget for stabil økonomi og arbeidsplasser for å 'la FrP få prøve seg litt'. Det er et sosialt eksperiment som kan komme til å koste dyrt! Anonymous poster hash: 7f280...93f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1 Du er klar over at du bor i et av verdens beste land? Det er faktisk så bra at man kaster en regjering som har sørget for stabil økonomi og arbeidsplasser for å 'la FrP få prøve seg litt'. Det er et sosialt eksperiment som kan komme til å koste dyrt! Anonymous poster hash: 7f280...93f Ja, Norge har en stabil økonomi og mange arbeidsplasser, men det har AP gjort riktig. Men det er svært mye som også er blitt gjort helt feil, så her håper jeg Høyre (ikke nødvendigvis frp) kan rydde opp litt. Anonymous poster hash: 99144...a64
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1 Du er klar over at du bor i et av verdens beste land? Det er faktisk så bra at man kaster en regjering som har sørget for stabil økonomi og arbeidsplasser for å 'la FrP få prøve seg litt'. Det er et sosialt eksperiment som kan komme til å koste dyrt! Anonymous poster hash: 7f280...93f Ja, Norge har en stabil økonomi og mange arbeidsplasser, men det har AP gjort riktig. Men det er svært mye som også er blitt gjort helt feil, så her håper jeg Høyre (ikke nødvendigvis frp) kan rydde opp litt. Anonymous poster hash: 99144...a64 Fint med noen eks på hva som er feil! Anonymous poster hash: a280c...b12
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1 Du er klar over at du bor i et av verdens beste land? Det er faktisk så bra at man kaster en regjering som har sørget for stabil økonomi og arbeidsplasser for å 'la FrP få prøve seg litt'. Det er et sosialt eksperiment som kan komme til å koste dyrt! Anonymous poster hash: 7f280...93f Ja, Norge har en stabil økonomi og mange arbeidsplasser, men det har AP gjort riktig. Men det er svært mye som også er blitt gjort helt feil, så her håper jeg Høyre (ikke nødvendigvis frp) kan rydde opp litt. Anonymous poster hash: 99144...a64 Fint med noen eks på hva som er feil! Anonymous poster hash: a280c...b12 Kan komme med noen korte stikkord, for nå må jeg gå på jobb! Skoler og sykehus forfaller. Innvandringspolitikken. Byråkrati. Anonymous poster hash: 99144...a64
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 Takk for link! Har bare hatt tid til å lese overskriftene i avisene, men er strålende fornøyd :-) Anonymous poster hash: b393e...c9e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #15 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1 Du er klar over at du bor i et av verdens beste land? Det er faktisk så bra at man kaster en regjering som har sørget for stabil økonomi og arbeidsplasser for å 'la FrP få prøve seg litt'. Det er et sosialt eksperiment som kan komme til å koste dyrt! Anonymous poster hash: 7f280...93f Ja, Norge har en stabil økonomi og mange arbeidsplasser, men det har AP gjort riktig. Men det er svært mye som også er blitt gjort helt feil, så her håper jeg Høyre (ikke nødvendigvis frp) kan rydde opp litt. Anonymous poster hash: 99144...a64 Helt feil. Det er oljen som gjør Norge rikt, Ap har forvaltet dette helt feil men kommer seg unna med det på grunn av oljepengene. Anonymous poster hash: b393e...c9e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #16 Skrevet 9. oktober 2014 Uansett kva slags parti som bestemmer blir det tull i ball uansett.Anonymous poster hash: c5ac5...fd1 Du er klar over at du bor i et av verdens beste land?Det er faktisk så bra at man kaster en regjering som har sørget for stabil økonomi og arbeidsplasser for å 'la FrP få prøve seg litt'. Det er et sosialt eksperiment som kan komme til å koste dyrt!Anonymous poster hash: 7f280...93f Ja, Norge har en stabil økonomi og mange arbeidsplasser, men det har AP gjort riktig. Men det er svært mye som også er blitt gjort helt feil, så her håper jeg Høyre (ikke nødvendigvis frp) kan rydde opp litt.Anonymous poster hash: 99144...a64 Fint med noen eks på hva som er feil!Anonymous poster hash: a280c...b12 Kan komme med noen korte stikkord, for nå må jeg gå på jobb!Skoler og sykehus forfaller. Innvandringspolitikken. Byråkrati. Anonymous poster hash: 99144...a64 Men uansett blir det tull i ball kvart år og uansett kven som bestemmer. Anonymous poster hash: c5ac5...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå