Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 han ikke er velkommen på fødestuen? Nå er det kun 2 måneder igjen til termin, og det er uaktuelt for meg at han blir med. Skrev litt om det i går, at han ødela mye av den forrige fødselsopplevelsen og har ikke brydd seg om meg i dette svangerskapet - nektet meg sex, bryr seg aldri om hvordan jeg føler meg, hjelper meg ikke med "kjerringoppgaver" som støvsuging, gulvvask, vask av bad og sengetøyskift, selv om jeg har nesten invalidiserende bekkenløsning og store smerter. Hvordan ta det opp på en saklig måte? Anonymous poster hash: 50a44...61d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Skal du fortsette å bo sammen med en sånn mann....? hvis du forteller det rett ut, blir han sint da? Isåfall hadde jeg sagt det med noen andre til stede. Foreldre eller venninne f eks. Og flyttet eller fått han til å flytte. Anonymous poster hash: 9f26d...38a
ms.Pond Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Vet du, hvis han har vært en drittsekk mot deg hele graviditeten, så hadde jeg ikke brydd meg med å pakke det inn i fine ord. Jeg kunne fint ha funnet på å spe på litt ekstra også, som at han kunne velge mellom å skjerpe seg eller finne seg et nytt sted å bo. Endret 9. oktober 2014 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Skal du fortsette å bo sammen med en sånn mann....? hvis du forteller det rett ut, blir han sint da? Isåfall hadde jeg sagt det med noen andre til stede. Foreldre eller venninne f eks. Og flyttet eller fått han til å flytte. Anonymous poster hash: 9f26d...38a Han blir nok ikke sint. Og hans eneste minus er at han ikke takler svangerskap eller fødsel. Han jobber, tar vare på mitt barn fra før og vårt felles som nettopp har fylt 3 år, er ikke utro, voldelig, kranglete eller driver med psykisk terror. Han blir bare rar i svangerskapene og er utrolig dårlig støtte under fødselen, ellers har jeg ingenting å utsette på ham. Snill og normal mann. Har ingen planer om å flytte eller kaste ham ut, bare at jeg har vurdert at jeg får det bedre på fødestuen hvis jeg er der alene. HI Anonymous poster hash: 50a44...61d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Ikke velkommen på fødestuen? Hvorfor BO med han? Anonymous poster hash: 5e1d3...886
Luksusdyret Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Ikke velkommen på fødestuen? Hvorfor BO med han? Anonymous poster hash: 5e1d3...886 Jeg kjenner flere som elsker sine menn, men ønsker å føde alene. Det er ingen PLIKT for en mor å ha far tilstede ved fødselen, bare 20 år siden var far ikke velkommen på fødestua, mener du at alle som fødte for 20 år siden burde bli skilt? Rart her, far må for all del slippe å være med hvis han ikke vil, men hvis mor ikke vil må hun likevel la far være med. Glad for at vi har demokrati i vårt forhold og ikke mannen bestemmer over hodet på meg...
skinnfilla Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 han ikke er velkommen på fødestuen? Nå er det kun 2 måneder igjen til termin, og det er uaktuelt for meg at han blir med. Skrev litt om det i går, at han ødela mye av den forrige fødselsopplevelsen og har ikke brydd seg om meg i dette svangerskapet - nektet meg sex, bryr seg aldri om hvordan jeg føler meg, hjelper meg ikke med "kjerringoppgaver" som støvsuging, gulvvask, vask av bad og sengetøyskift, selv om jeg har nesten invalidiserende bekkenløsning og store smerter. Hvordan ta det opp på en saklig måte? Anonymous poster hash: 50a44...61d Altså , her hadde ikke jeg vært særlig saklig, bare så det er sagt!Hva er det for en drittstøvel du har i huset da? Gi han et spark i ræva og be han ta i et tak, Skulle faen meg hatt juling...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Og denne mannen har du valgt å få enda et barn med og fortsetter du å være samboer med?! Gratulerer, som man sår høster man Anonymous poster hash: 018e5...844
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Og denne mannen har du valgt å få enda et barn med og fortsetter du å være samboer med?! Gratulerer, som man sår høster man Anonymous poster hash: 018e5...844 Jeg lurer på hvorfor så mange aldri svarer på spørsmålet som stilles i Hi, og snakker om noe helt annet? Jeg orker ikke å brette hele vår historie på nett, jeg bare lurer på hvordan dere som fødte alene av en eller annen grunn (vet at mange gjør det) forteller deres mann/samboer at dere drar alene på fødestuen. Jeg har ikke bedt om vurdering av mitt forhold til samboer. HI Anonymous poster hash: 50a44...61d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Du sier at han er bra fordi han ikke er utro og voldelig? Det er et absolutt minstekrav at de ikke er det, det gir dem ingen bonuspoeng. Du bør sette krava litt høyere og ha litt høyere standard til menn. Får inntrykk av at du har veldig lav selvtillit og derfor føler deg heldig som har han og tar til takke med han selv om det finnes utrolig mange bedre menn der ute Bare trist Anonymous poster hash: 018e5...844
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har ikke lav selvtillit og som sagt, dere kjenner ikke historien vår. Har forstått at ingen her kan svare på spørsmålet mitt, så spør heller venninner. Takk for innspillene. HI Anonymous poster hash: 50a44...61d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Ikke velkommen på fødestuen? Hvorfor BO med han? Anonymous poster hash: 5e1d3...886 Jeg kjenner flere som elsker sine menn, men ønsker å føde alene. Det er ingen PLIKT for en mor å ha far tilstede ved fødselen, bare 20 år siden var far ikke velkommen på fødestua, mener du at alle som fødte for 20 år siden burde bli skilt? Rart her, far må for all del slippe å være med hvis han ikke vil, men hvis mor ikke vil må hun likevel la far være med. Glad for at vi har demokrati i vårt forhold og ikke mannen bestemmer over hodet på meg... JEG MENTE! Hvis han er så jævelig at du ikke vil ha han på fødestuen hvorfor vil du ha han i livet? SELVSAGT får hun bestemme om han får bli med på fødsel, hvor i mitt innlegg sto det at han måtte få lov? Du må lære deg å lese skikkelig. Anonymous poster hash: 5e1d3...886
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Klarer ikke å forstå at etter at han har vært "rar" som du sier og egoistisk mot deg i to graviditeter så har du fortsatt respekt for han og skal fortsette samlivet? To graviditeter er ganske mange mnd.. Ikke har han hjulpet til hjemme og ikke har han brydd seg. Aner ikke hvordan du pent skal formidle dette. Jeg har vært i lignende situasjon en gang og jeg tok med ungen og flyttet. Nå har jeg funnet en god og fantastisk mann istedet lykke til! Anonymous poster hash: 9f26d...38a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes du har fått mange strenge svar. Jeg har også en mann som ikke er så god på svangerskap, og ikke er jeg så god på å ha noen med på fødsel, det er en litt dårlig kombinasjon. Men det er ikke ensbetydende med at mannen er en drittstøvel. Min blir ikke byttet ut, men akkurat fødsel er ikke noe vi kan gjøre sammen. Jeg skrev faktisk et brev til mannen om dette, som han fikk lese i sin helhet før vi snakket om det. Lettere for meg å få forklart det uten at vi begynte å snakke i munnen på hverandre, og lettere for han å forstå alt sammen. Anonymous poster hash: 88aa8...3d3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #15 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes du har fått mange strenge svar. Jeg har også en mann som ikke er så god på svangerskap, og ikke er jeg så god på å ha noen med på fødsel, det er en litt dårlig kombinasjon. Men det er ikke ensbetydende med at mannen er en drittstøvel. Min blir ikke byttet ut, men akkurat fødsel er ikke noe vi kan gjøre sammen. Jeg skrev faktisk et brev til mannen om dette, som han fikk lese i sin helhet før vi snakket om det. Lettere for meg å få forklart det uten at vi begynte å snakke i munnen på hverandre, og lettere for han å forstå alt sammen. Anonymous poster hash: 88aa8...3d3 Tusen takk for et reflektert svar Min er ikke så glad i å lese, men kanskje jeg kan sette meg ned med ham en gang når barna er i seng og formidle det rolig og saklig. Hvordan reagerte din mann på det du skrev? Anonymous poster hash: 50a44...61d
☆☆☆ Skrevet 9. oktober 2014 #16 Skrevet 9. oktober 2014 Korleis er han med "kjerringoppgåver" når du ikkje er gravid? At du ikkje vil ha han med er ikkje noko du treng å pakke inn. "Du får ikkje bli med, du var ei byrde sist."
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #17 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes du har fått mange strenge svar. Jeg har også en mann som ikke er så god på svangerskap, og ikke er jeg så god på å ha noen med på fødsel, det er en litt dårlig kombinasjon. Men det er ikke ensbetydende med at mannen er en drittstøvel. Min blir ikke byttet ut, men akkurat fødsel er ikke noe vi kan gjøre sammen. Jeg skrev faktisk et brev til mannen om dette, som han fikk lese i sin helhet før vi snakket om det. Lettere for meg å få forklart det uten at vi begynte å snakke i munnen på hverandre, og lettere for han å forstå alt sammen. Anonymous poster hash: 88aa8...3d3 Tusen takk for et reflektert svar Min er ikke så glad i å lese, men kanskje jeg kan sette meg ned med ham en gang når barna er i seng og formidle det rolig og saklig. Hvordan reagerte din mann på det du skrev? Anonymous poster hash: 50a44...61d Det var mest for min egen del, at jeg skulle få snakket ferdig. Han ble først fornærmet, og så gikk det seg liksom til på et vis. Jeg synes absolutt ikke at mannen har rett til å være med på fødsel, på samme måte som han ikke har plikt til det om han absolutt ikke vil. Det var absolutt et betent tema altså, men jeg skylte litt på hormoner og prøvde å kjøre litt "det er ikke deg, det er meg". Det går sikkert bra, du skriver jo at mannen er god på alle andre områder. Og om han blir lei seg så er det jo lov, men det går nok fint når dere får snakket saklig om det:) Anonymous poster hash: 88aa8...3d3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #18 Skrevet 9. oktober 2014 Ikke velkommen på fødestuen? Hvorfor BO med han? Anonymous poster hash: 5e1d3...886 Jeg kjenner flere som elsker sine menn, men ønsker å føde alene. Det er ingen PLIKT for en mor å ha far tilstede ved fødselen, bare 20 år siden var far ikke velkommen på fødestua, mener du at alle som fødte for 20 år siden burde bli skilt? Rart her, far må for all del slippe å være med hvis han ikke vil, men hvis mor ikke vil må hun likevel la far være med. Glad for at vi har demokrati i vårt forhold og ikke mannen bestemmer over hodet på meg... Ikke velkommen på fødestua for 20 år siden? min far har vært med på alle 3 fødslene til min mor.jeg er den eldste som snart er 38, min yngste bror er 28. Anonymous poster hash: 2142f...3c4
Sint naken biltyv Skrevet 9. oktober 2014 #19 Skrevet 9. oktober 2014 Skal du fortsette å bo sammen med en sånn mann....? hvis du forteller det rett ut, blir han sint da? Isåfall hadde jeg sagt det med noen andre til stede. Foreldre eller venninne f eks. Og flyttet eller fått han til å flytte. Anonymous poster hash: 9f26d...38a Han blir nok ikke sint. Og hans eneste minus er at han ikke takler svangerskap eller fødsel. Han jobber, tar vare på mitt barn fra før og vårt felles som nettopp har fylt 3 år, er ikke utro, voldelig, kranglete eller driver med psykisk terror. Han blir bare rar i svangerskapene og er utrolig dårlig støtte under fødselen, ellers har jeg ingenting å utsette på ham. Snill og normal mann. Har ingen planer om å flytte eller kaste ham ut, bare at jeg har vurdert at jeg får det bedre på fødestuen hvis jeg er der alene. HI Anonymous poster hash: 50a44...61d Det er ikke greit at han ikke gidder hjelpe med men å nekte deg sex? Hvis han ikke har lyst skal han vel ikke tvinges. Hvis en mann hadde skrevet her at dama nektet han sex ville det blitt ramaskrik. En dame skal da slippe sex om hun ikke vil. Skal det ikke gå begge veier?
Berta_78 Skrevet 9. oktober 2014 #20 Skrevet 9. oktober 2014 Det er ikke så rart at du får mange svar som omhandler forholdet. Hvis du hadde holdt deg til de to første setningene, hadde du sikkert fått svar på spørsmålet. Men hvis du leser innlegget ditt en gang til, ser du at du beskriver er fæl, fæl mann. Det er ikke balansert overhodet, og det er nærliggende å gi det eneste rådet som virker fornuftig når man leser om en så grusom partner. I oppfølgingsinnlegget ditt, gir du relevant informasjon som inspirerer til skikkelige svar. Man får svar som man spør!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #21 Skrevet 9. oktober 2014 Det er ikke så rart at du får mange svar som omhandler forholdet. Hvis du hadde holdt deg til de to første setningene, hadde du sikkert fått svar på spørsmålet. Men hvis du leser innlegget ditt en gang til, ser du at du beskriver er fæl, fæl mann. Det er ikke balansert overhodet, og det er nærliggende å gi det eneste rådet som virker fornuftig når man leser om en så grusom partner. I oppfølgingsinnlegget ditt, gir du relevant informasjon som inspirerer til skikkelige svar. Man får svar som man spør! problemet er at i går så skrev jeg bare to setninger som du sier. Og fikk masse spørsmål med en gang hvorfor jeg nekter min samboer å være med, så da måtte jeg jo forklare. Siden enkelte brukere synes jeg var slem som ikke ville ha ham der. Så i dag ville jeg bare skrive all forklaring med en gang så slipper folk å lure. Men som sagt, takk for alle innspill, skal ta det med venninner som kjenner oss litt. HI Anonymous poster hash: 50a44...61d
*Miss Marple* Skrevet 9. oktober 2014 #22 Skrevet 9. oktober 2014 Med den oppførselen kan det vel ikke komme som et sjokk for han at du ikke anser han som en ressurs under svangerskap og fødsel? Jeg hadde nok ikke lagt sjela mi i å legge det frem på en forsiktig og forståelsesfull måte, og aller minst kjørt 'det er ikke deg, men meg' taktikken! Si ganske enkelt at siden han tillater seg å suge som partner i denne viktige tiden så ønsker du å kun ha fokus på deg selv og baby under fødsel uten å ta hensyn til hans ego. Når du godtar hans oppførsel må han nesten bare tåle å få den i retur. Men hva i all verden gjør han ellers for å veie opp for drittungeoppførselen i 2x9 mnd?
Berta_78 Skrevet 9. oktober 2014 #23 Skrevet 9. oktober 2014 Det er ikke så rart at du får mange svar som omhandler forholdet. Hvis du hadde holdt deg til de to første setningene, hadde du sikkert fått svar på spørsmålet. Men hvis du leser innlegget ditt en gang til, ser du at du beskriver er fæl, fæl mann. Det er ikke balansert overhodet, og det er nærliggende å gi det eneste rådet som virker fornuftig når man leser om en så grusom partner. I oppfølgingsinnlegget ditt, gir du relevant informasjon som inspirerer til skikkelige svar. Man får svar som man spør! problemet er at i går så skrev jeg bare to setninger som du sier. Og fikk masse spørsmål med en gang hvorfor jeg nekter min samboer å være med, så da måtte jeg jo forklare. Siden enkelte brukere synes jeg var slem som ikke ville ha ham der. Så i dag ville jeg bare skrive all forklaring med en gang så slipper folk å lure. Men som sagt, takk for alle innspill, skal ta det med venninner som kjenner oss litt. HI Anonymous poster hash: 50a44...61d Sikkert lurt :-) Noen emner er litt krevende å diskutere her inne, fordi man siden man ikke kjenner folk henger seg veldig opp i detaljer som trådstarter egentlig ikke synes er relevante. Og som du sier er det vanskelig å velge ut den informasjonen som best tjener til å få gode svar! Hvis jeg (som heller ikke kjenner deg) skulle gi et råd basert på det jeg nå vet, er det å si til ham: Jeg elsker deg, du er en super mann utenom under svangerskapene; da er du en skikkelig dritt. Det vet du sikkert selv, så det er ikke noen vits i å late som om jeg fornærmer deg nå. Jeg vet av erfaring at du tar med deg den negative energien på fødestuen. Skal vi kalle en spade en spade og la meg få en positiv fødeopplevelsene alene mens du slipper å være med på noe du hater - fødsel? Du kommer selvfølgelig inn i det barnet er ute, og så kan vi endelig vende tilbake til ikke-gravide livet vårt når vi kommer hjem sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå