Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har hatt herpes på leppene siden jeg var liten, og er derfor VELDIG nøye på å ikke være borti familien når jeg har utbrudd. Da jeg leverte i bhg i dag, så jeg at et av barna hadde utbrudd, og fikk mest lyst til å ta med min hjem igjen.. Men det er jo ikke holdbart i det lange løp. Er det sannsynlig at mitt barn har antistoffer i kroppen fra meg og derfor ikke vil bli smittet? Anonymous poster hash: 972a3...9f6
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Nå er det vel ca 80% av befolkningen som har viruset i kroppen, men av disse vil bare 1/4 på utbrudd. Jeg mener å ha lest at de fleste blir smittet i bhg eller tilsvarende settinger. Det er nok uansett lite du kan gjøre for å forhindre herpes-smitte. Mest sannsynlig har nok barnet allerede viruset. Anonymous poster hash: 1534b...8d0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Viruset kan også smitte via melk og morkaken, så sannsynligheten for at barnet ditt allerede har viruset er stor. Men det trenger ikke bety at barnet må få utbrudd. Det er ikke så mye å gjøre med det, kan jo ikke holde ungene hjemme heller. Men sikkert lurt å ha salve liggende hjemme til enhver tid. Det har jeg og kliner på så fort jeg kjenner det prikker i leppa. Slipper da heldigvis blemmer og sår. Anonymous poster hash: 4e06d...3a9
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Vet ikke hvor gammelt barnet er, men kanskje du kan snakke med personalet ang å være ekstra nøye med sutter og drikkeflasker. Anonymous poster hash: 0b95a...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå