Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Hva skal jeg si om han jeg kjenner som har ødelagt livet sitt pga. Hasjmisbruk? Anonymous poster hash: 88a81...5ad
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Ja, i Norge er hasj et narkotikum, og bruker man det da så er man per def "narkoman". Utover det kan man jo ha personlige meninger om hva som er et "missbruk" og hva som er "narkotika". Anonymous poster hash: 9582c...6c0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Ja, i Norge er hasj et narkotikum, og bruker man det da så er man per def "narkoman". Utover det kan man jo ha personlige meninger om hva som er et "missbruk" og hva som er "narkotika". Anonymous poster hash: 9582c...6c0 Det er ingen uenighet om at det er et narkotisk stoff, det er det også i Nederland. Det refererer kun til effekten stoffet har. Anonymous poster hash: 13f69...a35
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Ja, i Norge er hasj et narkotikum, og bruker man det da så er man per def "narkoman". Utover det kan man jo ha personlige meninger om hva som er et "missbruk" og hva som er "narkotika". Anonymous poster hash: 9582c...6c0 Det er ingen uenighet om at det er et narkotisk stoff, det er det også i Nederland. Det refererer kun til effekten stoffet har. Anonymous poster hash: 13f69...a35 Ja? Jeg sa jo det... jeg sa at det sikkert finnes PERSONLIGE meninger om det, men at det ER et narkotikum... ergo er man da også en NARKOMAN. Anonymous poster hash: 9582c...6c0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Rusmisbruker er et ord jeg heller ville brukt. Narkoman forbinder jeg med mani for narkotika, altså klarer ikke å leve uten det, og blir syk uten. Jeg tenker narkoman om en som er tungt avhengig av stoff som er tyngre enn hasj. Anonymous poster hash: f3f97...cc7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Vokste opp med en hasjmisbruker jeg og det er sannelig ikke bedre enn å vokse opp med en alkoholiker eller psykisk syk ihvertfall (gjort det å). Hyggelig familie.... Men uansett, jeg definerer de som narkomane ja, uten tvil! Anonymous poster hash: 50d75...fce
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Har du noen gang sett en hasjmisbruker som ikke har tilgang på hasj? Det er mani inne i bildet der også altså,,, Anonymous poster hash: 405e7...300
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Rusmisbruker er et ord jeg heller ville brukt. Narkoman forbinder jeg med mani for narkotika, altså klarer ikke å leve uten det, og blir syk uten. Jeg tenker narkoman om en som er tungt avhengig av stoff som er tyngre enn hasj. Anonymous poster hash: f3f97...cc7 Ja, det er det jeg lurer på, om folk ser på narkomane som heroinmisbrukere.Jeg ser på hasj som narkotika, men jeg vet også at det er mange som vil legalisere hasj. Anonymous poster hash: 88a81...5ad
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Rusmisbruker er et ord jeg heller ville brukt. Narkoman forbinder jeg med mani for narkotika, altså klarer ikke å leve uten det, og blir syk uten. Jeg tenker narkoman om en som er tungt avhengig av stoff som er tyngre enn hasj. Anonymous poster hash: f3f97...cc7 Jeg ville verken brukt ordet narkoman eller rusmisbruker. Rusavhengig er et mer dekkende ord generelt. Det er også den termen vi bruker i rusomsorgen. Ellers: ja, jeg ser på en som fast bruker hasj som rusavhengig. Anonymous poster hash: d4000...5a0
Liv & Røre Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg vokste opp med en mor som røykte hasj på daglig basis. Jeg vil ikke kalle henne narkoman selv om hasj er ulovlig. Rusmisbruker derimot kaller jeg henne. Til deg som jobber i rusomsorgen; hvorfor sier dere rusavhengig istedenfor rusmisbruker? Hvordan definerer dere forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg vokste opp med en mor som røykte hasj på daglig basis. Jeg vil ikke kalle henne narkoman selv om hasj er ulovlig. Rusmisbruker derimot kaller jeg henne. Til deg som jobber i rusomsorgen; hvorfor sier dere rusavhengig istedenfor rusmisbruker? Hvordan definerer dere forskjellen? Vi skiller fordi det er forskjell på definisjonen av misbruk og avhengighet. Du kan lese mer om det i denne linken (holder på å mate babyen, så tar den enkle løsningen): http://www.sirus.no/Kan+vi+skille+mellom+bruk+og+misbruk+av+rusmidler%3F.d25-SMRbMY8.ips Anonymous poster hash: d4000...5a0
Liv & Røre Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Jeg vokste opp med en mor som røykte hasj på daglig basis. Jeg vil ikke kalle henne narkoman selv om hasj er ulovlig. Rusmisbruker derimot kaller jeg henne. Til deg som jobber i rusomsorgen; hvorfor sier dere rusavhengig istedenfor rusmisbruker? Hvordan definerer dere forskjellen? Vi skiller fordi det er forskjell på definisjonen av misbruk og avhengighet. Du kan lese mer om det i denne linken (holder på å mate babyen, så tar den enkle løsningen): http://www.sirus.no/Kan+vi+skille+mellom+bruk+og+misbruk+av+rusmidler%3F.d25-SMRbMY8.ips Anonymous poster hash: d4000...5a0 Tusen takk. Skal lese dette Endret 9. oktober 2014 av Liv & Røre
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 Ja, i Norge er hasj et narkotikum, og bruker man det da så er man per def "narkoman". Utover det kan man jo ha personlige meninger om hva som er et "missbruk" og hva som er "narkotika". Anonymous poster hash: 9582c...6c0 Må ikke glemme at dette også gjelder alkohol med høyere prosentsats enn 60% her i landet. Anonymous poster hash: b04ab...98c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #14 Skrevet 10. oktober 2014 Tja, det kommer egentlig an på i hvilken grad hasjmisbruket påvirket hverdagen til vedkommende. Ville uansett foretrukket ordet rusavhengig eller rusmisbruker. Anonymous poster hash: d600d...557
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #15 Skrevet 10. oktober 2014 Ja, i Norge er hasj et narkotikum, og bruker man det da så er man per def "narkoman". Utover det kan man jo ha personlige meninger om hva som er et "missbruk" og hva som er "narkotika". Anonymous poster hash: 9582c...6c0 Det er ingen uenighet om at det er et narkotisk stoff, det er det også i Nederland. Det refererer kun til effekten stoffet har. Anonymous poster hash: 13f69...a35 Ja? Jeg sa jo det... jeg sa at det sikkert finnes PERSONLIGE meninger om det, men at det ER et narkotikum... ergo er man da også en NARKOMAN. Anonymous poster hash: 9582c...6c0 så da er man også en alkoholiker hvis man drikker alkohol?? Anonymous poster hash: 03347...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå