Gå til innhold

Hva tenker du om jobben min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en ungdomsklubb som har litt ekstra "lav terskel". Vi har ofte mellom 30-50 ungdommer hver kveld, og rundt 80% er gutter med atferdsproblemer. Noen er i risikosone for rusproblemer også. Mange har adhd. Ca 50% har en pågående barnevernssak. 

Dette er ungdommer som på mange måter har falt utenfor samfunnet, men som vi har klart å få inn til oss. Jeg liker jobben min veldig godt selv om den til tider er veldig slitsom, og jeg synes jeg er ganske heldig som får lov til å være en så stor del av livet og hverdagen til så mange ungdommer. Det er jo ikke mange voksne som blir akseptert og får være en del i den perioden :P De gir klem når de kommer og går og prater om vær, vind og alvorlige ting. De vil gjerne ha meg med på aktiviteter. Jeg synes min jobb er viktig. 

Men hva tenker du? Hvis jeg sier jeg jobber på ungdomsklubb? 

Anonymous poster hash: 77eef...cc3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du forteller om jobben din slik du gjør nå, så tenker jeg at du er en hverdagshelt.

En utrolig ressursperson for mange unge som kanskje ikke har så mange slike rundt seg. Disse guttene har vel ofte problemer på skolen og kan bli sett på som "uromomenter" i sine klasser.

Nettopp for disse ungdommene er fritidsklubber et verdifullt sted, det er ikke alle som blir fanget opp av idrettsmiljø, korps eller andre fritidsaktiviteter.

Stå på :tommelopp:

Skrevet

Når du forteller om jobben din slik du gjør nå, så tenker jeg at du er en hverdagshelt.

En utrolig ressursperson for mange unge som kanskje ikke har så mange slike rundt seg. Disse guttene har vel ofte problemer på skolen og kan bli sett på som "uromomenter" i sine klasser.

Nettopp for disse ungdommene er fritidsklubber et verdifullt sted, det er ikke alle som blir fanget opp av idrettsmiljø, korps eller andre fritidsaktiviteter.

Stå på :tommelopp:

Takk :) Det var veldig hyggelig sagt :) Ja, men de fleste gutta går ikke på vanlig skole lenger heller. De er ofte plassert på små spesialenheter for ungdom med voldsproblematikk og andre alvorlige utfordringer. Så de er liksom "tatt ut av det normale samfunnet" der også :(

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt enig med nyttårs barn. Det trengs flere slike tiltak for de som ikke har det så greit, og DU er faktisk med på å gjøre en forskjell!

Skrevet

Da tenker jeg at du er kjempeviktig for kjempemange.

Anonymous poster hash: 9e9cf...5d7
Skrevet

Jeg tenker om deg som om alle andre som gjør en ærlig innsats i arbeidslivet: flott at du jobber! Stå på!

Anonymous poster hash: 15be9...438

Skrevet

Jeg tenker at denne klubben, og jobben du/dere Gjør er en stor ressurs for samfunnet, og spesielt for selvorganisert ungdom, som kanskje er i en marginaliseringsprosess, eller er på vei mot å falle litt utenfor.

Men også ressurs for ungdom ved at dere er et sted for positiv sosialisering, med godt miljø som kan bidra positivt til ungdomskulturen.

Ungdomsklubber er på alle måter flotte tiltak.

Anonymous poster hash: 8ee74...b2e

Skrevet

Jeg tenker at du har en meningsfylt jobb. Det tenker jeg om alle i slike typer jobber. Drømmer selv om engang å ha en mer meningsfylt jobb. Jeg tjener veldig bra men føler ikke jobben min er meningsfylt på noen måte. All ære til de som jobber med mennesker og som gir av seg selv for at de skal få det bedre.

Skrevet

Før trodde jeg at de som jobbet på ungdsomsklubb bare var der og låste opp og igjen dørene.

Nå, når jeg har en venn som jobber der vet jeg hva dere gjør og har stor respekt for dere!

Anonymous poster hash: b2a58...e95

Skrevet

Jobber på en ungdomsklubb som har litt ekstra "lav terskel". Vi har ofte mellom 30-50 ungdommer hver kveld, og rundt 80% er gutter med atferdsproblemer. Noen er i risikosone for rusproblemer også. Mange har adhd. Ca 50% har en pågående barnevernssak. 

Dette er ungdommer som på mange måter har falt utenfor samfunnet, men som vi har klart å få inn til oss. Jeg liker jobben min veldig godt selv om den til tider er veldig slitsom, og jeg synes jeg er ganske heldig som får lov til å være en så stor del av livet og hverdagen til så mange ungdommer. Det er jo ikke mange voksne som blir akseptert og får være en del i den perioden :P De gir klem når de kommer og går og prater om vær, vind og alvorlige ting. De vil gjerne ha meg med på aktiviteter. Jeg synes min jobb er viktig. 

Men hva tenker du? Hvis jeg sier jeg jobber på ungdomsklubb? 

Synes det står stor respekt av det :). En tøff jobb som ikke gir stor inntekt, men er svært viktig.

Anonymous poster hash: 2bd37...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...