Gå til innhold

Sykepleier som er lei av turnusarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre i samme situasjon? Det går greit et par år til, men tenker stadig på at jeg angrer litt på at jeg ikke tenkte grundigere over hva det innebar å velge et yrke som innebærer turnusarbeid "for alltid".. Jeg er et typisk A4-menneske som er glad i rutiner, skulle gjerne hatt en dagtid jobb mandag til fredag, fri helger og helligdager... Noen med tips til aktuelle videreutdanninger eller jobber jeg på sikt kan søke på? trenger litt motivasjon og vet ikke hvem jeg skal spørre. Er for øvrig veldig glad i yrket mitt og trives godt med jobben, men som sagt ønsker jeg andre arbeidsforhold på sikt som er forenlig med å kunne tilbringe helger og helligdager med familien min....

Anonymous poster hash: 590f9...f5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men har venner som er det, og som av ulike årsaker ikke kan gå turnus. Noen jobber på poliklinikker, og andre har videreutdannet seg til helsesøster. Kunne det være noe for deg?

Anonymous poster hash: 495a9...7bd
Skrevet

Ja det er noen muligheter, har en drøm om å bli helsesøster, men det er høye opptakskrav og vanskelig å få jobb (begrensede antall stillinger, og får man fast jobb har man den jo gjerne i årevis). Men tror jeg kommer til å søke på det fremover hvert fall og se hvordan det går :) En mulighet er legesenter, men er dessverre svært få sykepleierstillinger der og.. 

Skrevet

Jeg er sykepleier og har lenge ønsket å slippe turnus. Jeg jobber nå som avdelingsleder og angrer. Er mye mer sliten enn før og savner fridager og aftenvakter. Føler jeg hadde mye mer tid og fleksibilitet før... Vurderer å gå tilbake igjen....

Anonymous poster hash: c8e8a...488

Skrevet

Jeg er også sykepleier. Jobber turnus 100% og har to barn, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne ha "normale" arbeidstider nå mens barna er små. I tillegg jobber mannen min også turnus, så vi ser jo hverandre aldri.

Jeg er stadig på utkikk etter jobber med bedre arbeidstider, men det er ikke mye å få uten videreutdanning, noe jeg absolutt ikke er klar for med små barn og turnusjobbing. Jeg kunne tenkt meg både helsesøster og jordmorutdanningene, men ser ikke helt når jeg skulle få muligheten til det siden jeg da evt må reise vekk.

Anonymous poster hash: 56830...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...