Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Leste i nettavisen om at uføres utbetalinger etter skatt blir mindre..hos noen opptil 6000kr mindre (årlig) enn nå. Og det stod noe om at barnetillegget blir borte.. er det tilfellet?? Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Ja, tror barnetillegget blir borte, men så mener jeg å ha fått med meg at minstefradraget økes. Anonymous poster hash: f1627...f6c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Men har lest at en vil ikke bli berørt intektsmessig når endringen skjer..at de færreste vil merke noe. Og så plutselig står det i medier at det er veldig kutt og en får følelsen av dommedag...... Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Tror nok folk krisemaksimerer uten å vite hvordan det kommer til å bli. Anonymous poster hash: 259ce...118
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Opptil 6000kr i året? haha åneidu, her er det snakk om for de med barn og gjeld, den summen pr mnd! Anonymous poster hash: 67183...ec8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Da mener du at en mister 6000 i mnd? At de med barn og gjeld vil miste 600mnd ??? Hva er det regjeringen driver med? Vil de folk skal miste sine hjem eller muligheten til å skaffe seg et hjem til seg og sine barn? Ufør er noe en ikke velger... Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Det er ikke 6000 i mnd som forsvinner slik noen nevner over her nei...men pr år, og summen vil variere fra person til person. Det som gjør at trygden blir mindre for noen, er at man ikke får så stort fradrag som tidligere. Dvs. at hvis du har en del gjeld, vil du ikke lenger få så stort fradrag på skatten som du har fått tidligere. Ergo betaler du mer i skatt, og får mindre utbetalt. For personer uten gjeld, vil trygden bli den samme som tidligere. Barnetillegget vil gå kraftig ned, og vil ligge på det samme som når man går på AAP, dvs. 27 kr pr dag (260 dager i året) pr barn. Dette er en behovsprøvd ytelse.. Anonymous poster hash: e89f7...d31
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Så fra å ha nesten 2000 mnd i barnetillegg så vil jeg gå ned til litt over 500?? PLUSS 6000 året gr gjeld?? Det vil si nedgang pr mnd på omlag 2200 kr fra det jeg har nå.. Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Og hvordan kan det være at en må betale mer i skatt når man har gjeld.. de som jobber betaler mindre i skatt (eller får igjen på skatten) når de har gjeld. Skal det ikke gjelde for de uføre?? Skal de piske de som allerede ligger nede.. å frata en muligheten til å leve et verdig liv og til å kunne gi barna sine det de trenger av mat og klær motiverer ikke en som er for syk til å jobbe til å komme seg ut i jobb........ det fratar en livsgnisten... Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Det blir mange fattige barn i Norge nå... De med trygd skal ikke ha mulighet til noe annet enn å leie på et allerede presset leiemarked. Og en ting jeg synes er utrolig trist er å se hvor mange som sitter på nettet å støtter opp under dette. Tror alle på trygd selv har valgt det fordi de er late, aldri burde fått barn, ikke bør ha noe annet liv enn å bo i hule alene... Utrolig trist!!! Anonymous poster hash: 3cab4...760
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg som er 100% ufør ser ingen annen mulighet enn å pushe meg til bristepunktet og krysse fingrene for at jeg vil klare å stå oppreist. Jeg MÅ ut i jobb om jeg skal kunne sørge for at barnet mitt får det som trengs og for at vi skal kunne få muligheten til å ha en (om en liten) ferietur iløpet av sommeren slik at barnet får noe å snakke om på skolen når skolen starter på igjen, julegaver, kos til bursdagen osv.. Men hvem vil ansette ei med hull i cv`en og allerede "stempelet" som 100% ufør? Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Det blir mange fattige barn i Norge nå... De med trygd skal ikke ha mulighet til noe annet enn å leie på et allerede presset leiemarked. Og en ting jeg synes er utrolig trist er å se hvor mange som sitter på nettet å støtter opp under dette. Tror alle på trygd selv har valgt det fordi de er late, aldri burde fått barn, ikke bør ha noe annet liv enn å bo i hule alene... Utrolig trist!!! Anonymous poster hash: 3cab4...760 Det handler vel mest om at velferdssystemet vårt ikke er bærekraftig. Vi som nasjon vil gå konkurs dersom det ikke strammes inn noe voldsomt. Bare eldrebølgen vil by på ekstreme utfordringer for oss. Norge som land har ikke råd til å ha et så lukrativt velferdssystem som vi har idag. Anonymous poster hash: 06117...7db
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg som er 100% ufør ser ingen annen mulighet enn å pushe meg til bristepunktet og krysse fingrene for at jeg vil klare å stå oppreist. Jeg MÅ ut i jobb om jeg skal kunne sørge for at barnet mitt får det som trengs og for at vi skal kunne få muligheten til å ha en (om en liten) ferietur iløpet av sommeren slik at barnet får noe å snakke om på skolen når skolen starter på igjen, julegaver, kos til bursdagen osv.. Men hvem vil ansette ei med hull i cv`en og allerede "stempelet" som 100% ufør? Anonymous poster hash: 4aec4...193 Føler virkelig med deg. Tror det er mange friske mennesker der ute som ikke har noen som helst forståelse for Det blir mange fattige barn i Norge nå... De med trygd skal ikke ha mulighet til noe annet enn å leie på et allerede presset leiemarked. Og en ting jeg synes er utrolig trist er å se hvor mange som sitter på nettet å støtter opp under dette. Tror alle på trygd selv har valgt det fordi de er late, aldri burde fått barn, ikke bør ha noe annet liv enn å bo i hule alene... Utrolig trist!!! Anonymous poster hash: 3cab4...760 Det handler vel mest om at velferdssystemet vårt ikke er bærekraftig. Vi som nasjon vil gå konkurs dersom det ikke strammes inn noe voldsomt. Bare eldrebølgen vil by på ekstreme utfordringer for oss. Norge som land har ikke råd til å ha et så lukrativt velferdssystem som vi har idag. Anonymous poster hash: 06117...7db Ja, det er klart at veldferdssystemet blir dårligre og mindre bærekraftig nå som de fjærner så mye av skatten som har vært med å holde den oppe. Når eldrebølgen kommer burde vi vel heller opprettholdt det skattesystemet som er pr dags dato. Har vi har råd til lette i formueskatten? Og et argument om at dette vil føre til flere arbeidsplasser er bare tull... skulle man brukt penger på flere arbeidsplasser burde man heller gitt lavere arbeidsgiveravgift, større støtte til nye bedrifter ol. Dette handler kun om en fordeling av de godene vi har. Anonymous poster hash: 3cab4...760
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #14 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg som er 100% ufør ser ingen annen mulighet enn å pushe meg til bristepunktet og krysse fingrene for at jeg vil klare å stå oppreist. Jeg MÅ ut i jobb om jeg skal kunne sørge for at barnet mitt får det som trengs og for at vi skal kunne få muligheten til å ha en (om en liten) ferietur iløpet av sommeren slik at barnet får noe å snakke om på skolen når skolen starter på igjen, julegaver, kos til bursdagen osv.. Men hvem vil ansette ei med hull i cv`en og allerede "stempelet" som 100% ufør? Anonymous poster hash: 4aec4...193 Føler virkelig med deg. Tror det er mange friske mennesker der ute som ikke har noen som helst forståelse for Det blir mange fattige barn i Norge nå... De med trygd skal ikke ha mulighet til noe annet enn å leie på et allerede presset leiemarked. Og en ting jeg synes er utrolig trist er å se hvor mange som sitter på nettet å støtter opp under dette. Tror alle på trygd selv har valgt det fordi de er late, aldri burde fått barn, ikke bør ha noe annet liv enn å bo i hule alene... Utrolig trist!!! Anonymous poster hash: 3cab4...760 Det handler vel mest om at velferdssystemet vårt ikke er bærekraftig. Vi som nasjon vil gå konkurs dersom det ikke strammes inn noe voldsomt. Bare eldrebølgen vil by på ekstreme utfordringer for oss.Norge som land har ikke råd til å ha et så lukrativt velferdssystem som vi har idag. Anonymous poster hash: 06117...7db Ja, det er klart at veldferdssystemet blir dårligre og mindre bærekraftig nå som de fjærner så mye av skatten som har vært med å holde den oppe. Når eldrebølgen kommer burde vi vel heller opprettholdt det skattesystemet som er pr dags dato. Har vi har råd til lette i formueskatten? Og et argument om at dette vil føre til flere arbeidsplasser er bare tull... skulle man brukt penger på flere arbeidsplasser burde man heller gitt lavere arbeidsgiveravgift, større støtte til nye bedrifter ol. Dette handler kun om en fordeling av de godene vi har. Anonymous poster hash: 3cab4...760 Litt naivt å tro at folk med penger har lyst til å være med på et så dårlig organisert spleiselag. Det er klart alle skal bidra, men en hel gjeng unge navere som åpenlyst innrømmer at de ikke vil jobbe, utlendinger som kommer hit og ikke kan jobbe fordi de ikke gidder å lære seg språket, Lill- Gunn med tre barn med tre forskjellige fedre og null utdannelse. Hvorfor i alle dager skulle noen ville betale for dette tullet? Tenk at AP har laget en velferdsstat som fungerer så dårlig at den ikke er bærekraftig i lengden. Med så mange gratispassasjerer må man bare stramme inn. De rike skatter uansett mer enn nok og det er ikke riktig at de skal ta hele regninga for dette ubrukelige systemet til Gro og Jens. Anonymous poster hash: 81214...33e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #15 Skrevet 10. oktober 2014 Og hvordan kan det være at en må betale mer i skatt når man har gjeld.. de som jobber betaler mindre i skatt (eller får igjen på skatten) når de har gjeld. Skal det ikke gjelde for de uføre?? Skal de piske de som allerede ligger nede.. å frata en muligheten til å leve et verdig liv og til å kunne gi barna sine det de trenger av mat og klær motiverer ikke en som er for syk til å jobbe til å komme seg ut i jobb........ det fratar en livsgnisten... Anonymous poster hash: 4aec4...193 Nå har alle uføre et skattefradrag som heter "lav skatteevne", dette fradraget forsvinner og du må skatte som om trygden var en vanlig lønnsinntekt, derfor blir skatten mye høyere Anonymous poster hash: 451e6...3a6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #16 Skrevet 10. oktober 2014 Og hvordan kan det være at en må betale mer i skatt når man har gjeld.. de som jobber betaler mindre i skatt (eller får igjen på skatten) når de har gjeld. Skal det ikke gjelde for de uføre?? Skal de piske de som allerede ligger nede.. å frata en muligheten til å leve et verdig liv og til å kunne gi barna sine det de trenger av mat og klær motiverer ikke en som er for syk til å jobbe til å komme seg ut i jobb........ det fratar en livsgnisten... Anonymous poster hash: 4aec4...193 Så å ikke kunne gi barna dine "et verdig liv", og det de trenger av mat og klær, er ikke motivasjon nok til deg for å jobbe litt???Herregud, jeg hadde prostituert meg om det var det som skulle til for å gi barna mine mat og klær. Anonymous poster hash: f11eb...3af
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #17 Skrevet 10. oktober 2014 Og hvordan kan det være at en må betale mer i skatt når man har gjeld.. de som jobber betaler mindre i skatt (eller får igjen på skatten) når de har gjeld. Skal det ikke gjelde for de uføre?? Skal de piske de som allerede ligger nede.. å frata en muligheten til å leve et verdig liv og til å kunne gi barna sine det de trenger av mat og klær motiverer ikke en som er for syk til å jobbe til å komme seg ut i jobb........ det fratar en livsgnisten... Anonymous poster hash: 4aec4...193 Så å ikke kunne gi barna dine "et verdig liv", og det de trenger av mat og klær, er ikke motivasjon nok til deg for å jobbe litt???Herregud, jeg hadde prostituert meg om det var det som skulle til for å gi barna mine mat og klær. Anonymous poster hash: f11eb...3af Så du mener det er en god løsning? Anonymous poster hash: a9cde...867
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #18 Skrevet 10. oktober 2014 Og hvordan kan det være at en må betale mer i skatt når man har gjeld.. de som jobber betaler mindre i skatt (eller får igjen på skatten) når de har gjeld. Skal det ikke gjelde for de uføre?? Skal de piske de som allerede ligger nede.. å frata en muligheten til å leve et verdig liv og til å kunne gi barna sine det de trenger av mat og klær motiverer ikke en som er for syk til å jobbe til å komme seg ut i jobb........ det fratar en livsgnisten... Anonymous poster hash: 4aec4...193 Så å ikke kunne gi barna dine "et verdig liv", og det de trenger av mat og klær, er ikke motivasjon nok til deg for å jobbe litt???Herregud, jeg hadde prostituert meg om det var det som skulle til for å gi barna mine mat og klær. Anonymous poster hash: f11eb...3af Jeg gjør alt for mine barn. Men når en blir fratatt pengene som gjør det mulig for å kunne leve et halvveis normalt liv og blir "tvunget" til å måtte overse sin egen helsesituasjon og trekke ned livskvaliteten og muligens forverre helsesituasjonen slik at jeg ikke kan være den mammaen barna trenger fordi jeg må ut i x antall % jobb for å kunne forsørge de.. ja da føler en at pust og motivasjon kan bli trukket ut av en når en tenker på konsekvensene som vil føre til det regjeringen vil prøve å få igjennom.... Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #19 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg som er 100% ufør ser ingen annen mulighet enn å pushe meg til bristepunktet og krysse fingrene for at jeg vil klare å stå oppreist. Jeg MÅ ut i jobb om jeg skal kunne sørge for at barnet mitt får det som trengs og for at vi skal kunne få muligheten til å ha en (om en liten) ferietur iløpet av sommeren slik at barnet får noe å snakke om på skolen når skolen starter på igjen, julegaver, kos til bursdagen osv.. Men hvem vil ansette ei med hull i cv`en og allerede "stempelet" som 100% ufør? Anonymous poster hash: 4aec4...193 Føler virkelig med deg. Tror det er mange friske mennesker der ute som ikke har noen som helst forståelse for Det blir mange fattige barn i Norge nå... De med trygd skal ikke ha mulighet til noe annet enn å leie på et allerede presset leiemarked. Og en ting jeg synes er utrolig trist er å se hvor mange som sitter på nettet å støtter opp under dette. Tror alle på trygd selv har valgt det fordi de er late, aldri burde fått barn, ikke bør ha noe annet liv enn å bo i hule alene... Utrolig trist!!! Anonymous poster hash: 3cab4...760 Det handler vel mest om at velferdssystemet vårt ikke er bærekraftig. Vi som nasjon vil gå konkurs dersom det ikke strammes inn noe voldsomt. Bare eldrebølgen vil by på ekstreme utfordringer for oss.Norge som land har ikke råd til å ha et så lukrativt velferdssystem som vi har idag. Anonymous poster hash: 06117...7db Ja, det er klart at veldferdssystemet blir dårligre og mindre bærekraftig nå som de fjærner så mye av skatten som har vært med å holde den oppe. Når eldrebølgen kommer burde vi vel heller opprettholdt det skattesystemet som er pr dags dato. Har vi har råd til lette i formueskatten? Og et argument om at dette vil føre til flere arbeidsplasser er bare tull... skulle man brukt penger på flere arbeidsplasser burde man heller gitt lavere arbeidsgiveravgift, større støtte til nye bedrifter ol. Dette handler kun om en fordeling av de godene vi har. Anonymous poster hash: 3cab4...760 Litt naivt å tro at folk med penger har lyst til å være med på et så dårlig organisert spleiselag. Det er klart alle skal bidra, men en hel gjeng unge navere som åpenlyst innrømmer at de ikke vil jobbe, utlendinger som kommer hit og ikke kan jobbe fordi de ikke gidder å lære seg språket, Lill- Gunn med tre barn med tre forskjellige fedre og null utdannelse. Hvorfor i alle dager skulle noen ville betale for dette tullet? Tenk at AP har laget en velferdsstat som fungerer så dårlig at den ikke er bærekraftig i lengden. Med så mange gratispassasjerer må man bare stramme inn. De rike skatter uansett mer enn nok og det er ikke riktig at de skal ta hele regninga for dette ubrukelige systemet til Gro og Jens. Anonymous poster hash: 81214...33e Dette var kynisk lesningen, men du har helt rett! Bortsett fra det med Gro og Jens. Dette hadde skjedd uansett hvem som hadde vært i regjering. Norge AS kan ikke fortsette å pøse ut med penger. At noen snylter på staten går ut over de som er reelt syke. Om folk bare kunne blitt flinkere til å sladre om de som snylter.. Anonymous poster hash: bccd8...553
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Synes denne her var veldig bra skrevet. En motpol til mange av holdningene som kommer opp nå. http://www.nrk.no/ytring/forakten-for-de-ufore-1.11488414 Anonymous poster hash: 3cab4...760
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #21 Skrevet 11. oktober 2014 Skal bli spennende å se hvordan det ender til slutt. Husk ikke noe er vedtatt. Blir det som fryktet må man huske på at regnestykke også skal inneholde fremtidige sykehusinnleggelser av uføre som gjør mer arbeid enn de burde. Og da påfølgende hjelp for barna osv osv. Spørs om man får i pluss da gitt! Tar du i tilllegg skatteletten er vi vel i minus. Heia Norge! Anonymous poster hash: 627bc...bdc
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #22 Skrevet 12. oktober 2014 Om det skulle skje, en økning av sykehusinnleggelser, økt behov for lege/medisin behandling hvor det er funnet ut at brorparten er uføre, så får de vel også slakt på seg for å fake hele greia da og. Ufør = Lat, et stigma som er urettferdig påklistret et "folkeslag" som aller mest har behov for forståelse og akksept.. Anonymous poster hash: 4aec4...193
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #23 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg er redd dette for en del vil være det siste slaget før de velger selvmord dessverre. Jeg har selv vært veldig psykisk syk grunnet min fysiske sykdom. Jeg har slitt med å holde hodet over vannet å føle at jeg er verdt noe som helst. Det som holdt meg i livet i den tiden hvor mitt største ønske rett og slett var å dø var det faktum at jeg har barna mine alene. Faren er ikke i bildet og jeg har ikke familie som stiller opp nå eller som kan oppdra barna mine om jeg blir borte. Oppi klarte jeg å holde fast med at det faktisk var bedre for barna mine å bo med meg en å bli kastet inn i barnevernet og fostersystemet eller enda verre faren plutselig skulle komme på bane og få omsorgen. (Jeg forlot han grunnet vold mot et av barna.Og han har ikke hatt kontakt med de på noen som helst måte i alle år etter av eget ønske.) Jeg er en av de heldige som har klart å jobbe meg ut av depresjonene og vært frisk fra de i et par år nå. Den fysiske helsen kan jeg ikke fikse like lett men jeg klarer nå å jobbe nesten 50% noe som gjør at jeg har en noe mer stabil inntekt og ikke trenger å stresse livet av meg over disse forandringene selv om jeg vil få det trangere økonomisk. Problemet er at mange nå vil føle seg som en enda større byrde for ektemann/kone og barn. Nå også i økende grad økonomisk, noe som fort bryter en ned og som gjør at selvmord fort blir en langt lettere løsning. At nettet som vanlig fylles med stigmatiserende ytringer og meninger mot de som er syke hjelper ikke på, At til og med politikerne mener man er fritt vilt til å dømme og behandle dårlig hjelper ikke akkurat på. Sier de noe negativt om et folkeslag blir de dømt nedenom og hjem for rasisme og det det blir ramaskrik uten like. Men de kan stå i aviser å si ting som får det til å virke som alle uføre er late snyltere som aldri har gjort en arbeidsdag i sitt liv og naturligvis ikke er syk på annet en viljen egentlig, og det blir på ingen måte slått ned på. Det er liksom greit. Selvsagt er det galt med snyltere men å straffe de som faktisk syk er neppe rette måten å gjøre det på. Men klar om selvmord statistikken går opp, går uføre statistikken ned. Og tenk så mye penger vi sparer når disse menneskene ikke lengre er her til å motta trygd, gå til lege osv Anonymous poster hash: 9a974...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå