Gå til innhold

Har pusset tenner i 7 mnd med hjemmelaget tannkrem og tannlegen var overrasket


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kor mangen år har vi brukt fluor og vi dauer så fluger av det ?

 

Når HI legger fram dette etter 7 mnd bruk tenker jeg kva skjer videre ?

 

Anonymous poster hash: 000d4...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen linker om fluor, så kan dere lese selv. Hvis disse linkene ikke er nok, så får dere lese linkene i referanselisten til disse artiklene. Burde gi dere noe å tenke på.

 

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/08/13/fluoride-and-thyroid-dysfunction.aspx

http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/9-shocking-dangers-of-fluoride/

http://fluoridealert.org/issues/health/pineal-gland/



Anonymous poster hash: c0678...6b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer:

Hvordan kan tannlegen kommentere at tennene dine har blitt hvitere??

Måler du hvitheten på tennene hver gang du er hos tannlegen? Og hvor ofte er du der egentlig?

 

Anonymous poster hash: 2dda8...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer:

Hvordan kan tannlegen kommentere at tennene dine har blitt hvitere??

Måler du hvitheten på tennene hver gang du er hos tannlegen? Og hvor ofte er du der egentlig?Anonymous poster hash: 2dda8...949

Husk at natron er jo ein for for syre. Gni syre på emalje er topp.

 

Anonymous poster hash: 000d4...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluor har ingen effekt for tannhelsen, men fluor har en ekstremt negativ virkning på kroppen.Kroppen vår har ingen naturlig mekanisme for å avgifte fluor, det betyr at all fluor man spiser vil hope seg opp i kroppen.Fluor er en av de giftigste stoffene som finnes. Det er trist at så mange sluker råd fra helsemyndighetene rått, uten å prøve og tenke selv. På internett finnes det tusenvis av artikler om alle de skadelige stoffene vi får i oss daglig, deriblant fluor. Dette er en tannkrem jeg kan anbefale: http://www.sante.de/en/produkte/zahnpflege/dental-med-zahncreme-minze/ Når det gjelder salt, så er det magnesium i salt som er bra for tennene. Det beste er å gurgle magnesiumolje en liten stund flere ganger daglig. Oljen kan også svelges og vil gi kroppen mer magnesium, et mineral alle får alt for lite av i forhold til hva kroppen faktisk trenger. Anonymous poster hash: c0678...6b2

Og xylitol er du helt ukritisk til?

 

Anonymous poster hash: 729af...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fluor har ingen effekt for tannhelsen, men fluor har en ekstremt negativ virkning på kroppen.

Kroppen vår har ingen naturlig mekanisme for å avgifte fluor, det betyr at all fluor man spiser vil hope seg opp i kroppen.

Fluor er en av de giftigste stoffene som finnes.

 

Det er trist at så mange sluker råd fra helsemyndighetene rått, uten å prøve og tenke selv. På internett finnes det tusenvis av artikler om alle de skadelige stoffene vi får i oss daglig, deriblant fluor.

 

Dette er en tannkrem jeg kan anbefale: http://www.sante.de/en/produkte/zahnpflege/dental-med-zahncreme-minze/

 

Når det gjelder salt, så er det magnesium i salt som er bra for tennene. Det beste er å gurgle magnesiumolje en liten stund flere ganger daglig. Oljen kan også svelges og vil gi kroppen mer magnesium, et mineral alle får alt for lite av i forhold til hva kroppen faktisk trenger.

 

Anonymous poster hash: c0678...6b2

 

For det første; fluor har stor effekt på tannhelsen. Å si noe annet er fullstendig historieløst.

 

For det andre; Tenke-selv-argumentet som alltid kommer frem hos folk med paranoide vrangforestillinger for all etablert vitenskap. Tror du virkelig på at det er bedre for folk uten et eneste kvarter utdannelse i verken helsefag eller kjemi (for ikke å snakke om evne til kildekritikk) å tenke selv, enn å stole på helsemyndighetene? Helsemyndighetene bygger sine råd på mange års evidentbasert forskning, fra forskningsgrupper over hele verden og smarte hoder fulle av doktorgrader. Forskere som uavhengig og avhengig av hverandre har brukt årevis på å komme frem til disse svarene. Hvis alle varsellampene på bilen din blinker, kontakter du da et verksted, eller begynner du å "tenke selv"?

 

Anonymous poster hash: 85a1e...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ikke bruk salt, kan skade emmaljen.

4 ss olje, (uten smak)

1 ts natron

20 dråper pm.ekstrakt. (Helsekost )

 

Bland oljen og natron på en tallerken med gaffel og rør inn dråpene. Oppbevares i lufttett beholder.

Ikke vann på tannbørsten, ikke spytt underveis, ta vann i munnen til sist og skyll rundt i ca.1 minutt før du spytter ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: d14df...ddb

 

 

Genialt - takk :)

 

Jeg har bare cocosa med smak, men kan kanskje bruke det og natron likevel?

 

Jeg får så mye belegg på tungen av vanlige tannkremer. Men lurer på om jeg har funnet svaret nå - leste nettopp at noen tannkremer kan inneholde melkeprotein, og jeg tåler ikke melkeprotein...

 

Da blir det hjemmelaget tannkrem på meg også heretter :)

 

Anonymous poster hash: 6c0b5...5a7

 

Det belegget er nok sopp. Mannen får dette også av en del tannkremer. Spesielt disse total tannkremene. Colgate har en del av disse tannkremene.

Han tåler helt fint den vanlige røde colgaten.

 

Anonymous poster hash: 7a042...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette i forhold til dere "antifluor-damer":

 

Dere vaksinerer ikke barna deres heller?

 

Anonymous poster hash: bb324...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten opplysning midt oppi kranglingen deres:

for å komme i livsfare, må man spise 6,5 tuber tannkrem med fluoRID. Om man spiser "bare" en tube, resulterer det i magevondt, men er ikke livstruende ;) men sikkert ubehagelig.

 

Dette greide jeg å google meg frem til helt selv ;)

 

Alt med måte folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannstein har ingenting med renholdet å gjøre, det har noe med hva som er i spyttet ditt å gjøre. Tannlgen min fortalte meg om en mann som måtte ta tannstein hver 6.mnd. Da var tennene fulle av tannstein, men helt rene og fine ellers, han pusset godt og renset godt, men spyttet hans ga ham tannstein.

 

Anonymous poster hash: 11734...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, denne beit foreldrene mine på på slutten av 70-tallet og, at fluor var farlig dritt som myndighetene lurte oss med. Så både jeg og broren min pusset tenner med tannkrem uten fluor, og fikk aldri fluortabletter. Fra naturen har vi svak emalje i familien, så vi vokste opp med dårlige tenner, og sliter begge som voksne med å hatt mange besøk hos tannlegen, fått lett hull... Og bekreftet fra flere tannleger og spesialister at dette er skade fra vi var små, pussen har vært ok den, men vi har rett og slett dårligere tenner pga dette.... Mine barn pusser med fluortannkrem, spytter ut, og får fluortablett. Jeg gråt da 10 åringen fikk beskjed om at han bare trenger å gå til tannlegen annenhvert år, selv om tennene hans står kjempetett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke bruk salt, kan skade emmaljen.

4 ss olje, (uten smak)

1 ts natron

20 dråper pm.ekstrakt. (Helsekost )

 

Bland oljen og natron på en tallerken med gaffel og rør inn dråpene. Oppbevares i lufttett beholder.

Ikke vann på tannbørsten, ikke spytt underveis, ta vann i munnen til sist og skyll rundt i ca.1 minutt før du spytter ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: d14df...ddb

 

Genialt - takk :)

 

Jeg har bare cocosa med smak, men kan kanskje bruke det og natron likevel?

 

Jeg får så mye belegg på tungen av vanlige tannkremer. Men lurer på om jeg har funnet svaret nå - leste nettopp at noen tannkremer kan inneholde melkeprotein, og jeg tåler ikke melkeprotein...

 

Da blir det hjemmelaget tannkrem på meg også heretter :)

 

Anonymous poster hash: 6c0b5...5a7

Det belegget er nok sopp. Mannen får dette også av en del tannkremer. Spesielt disse total tannkremene. Colgate har en del av disse tannkremene.

Han tåler helt fint den vanlige røde colgaten.

 

Anonymous poster hash: 7a042...ba3

Nei, det behøver ikke være sopp.

De siste årene har jeg hatt mye belegg på tunga, vært igjennom 3 soppkurer, men ingenting hjalp. Var hos øre-nese-halsspesialist og han sa at det ikke hjelper med soppbehandling da det faktisk ikke er sopp. Sopp gir gjerne litt "blemmete" munn og innsiden av kinn og gane er også gjerne angrepet om det er sopp.

 

Jeg fikk beskjed om å skrape tunga morgen og kveld, og passe på kostholdet.

 

Hi; jeg blir rett og slett forvirra av alle for- og motargumentene, men godt at det funker på deg da ;)

Jeg drikker mye brus, men har ikke hatt hull på 13 år selv om jeg bruker vanlig tannkrem. Det som redder meg er tanntråden. Bruker det etter hvert måltid.

Skal høre med tannlegen min om dette faktisk funker, for det hender jeg har litt tannstein. Så takk for tipset ;)

 

Anonymous poster hash: 3367f...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spurte tannlegen ang flour og barnet mitt fikk jeg vite at vi burde gi flour pga emaljen. Når jeg spurte m negative effekter av flour fikk jeg beskjed om at skjelettet kan bli sprøtt, og at de norn fanger ser det på de som har bodd utenlands og drukket vann med mye flour.

 

Stoler mer på norske helsemyndigheter enn en anonym på forum.

 

Anonymous poster hash: 09df6...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 år senere...

Sikkert fin den hjemmelagde tannkremen, men da ville jeg brukt fluortabletter i tillegg.

Fluorid er et av de tiltakene som generelt har ført til bedre tannhelse i den vestlige verden, i tillegg til bedre hygiene og bedre kosthold. Før var det vanlig å miste tenner i ung voksen alder. 
Fluorid styrker emaljen og reduserer drastisk faren for kariesangrep.

Anonymkode: cf6d5...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med maten du spiser? Mye mat inneholder fluor,som potet, rosin, havregryn, vannmelon osv. 

Anonymkode: c2e07...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 9.10.2014 den 7.14):

For det første; fluor har stor effekt på tannhelsen. Å si noe annet er fullstendig historieløst.

 

For det andre; Tenke-selv-argumentet som alltid kommer frem hos folk med paranoide vrangforestillinger for all etablert vitenskap. Tror du virkelig på at det er bedre for folk uten et eneste kvarter utdannelse i verken helsefag eller kjemi (for ikke å snakke om evne til kildekritikk) å tenke selv, enn å stole på helsemyndighetene? Helsemyndighetene bygger sine råd på mange års evidentbasert forskning, fra forskningsgrupper over hele verden og smarte hoder fulle av doktorgrader. Forskere som uavhengig og avhengig av hverandre har brukt årevis på å komme frem til disse svarene. Hvis alle varsellampene på bilen din blinker, kontakter du da et verksted, eller begynner du å "tenke selv"?

 

Anonymous poster hash: 85a1e...6ac

Takk og takk! 

Beste jeg har lest på lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...