Gå til innhold

svart bambusundertøy og vasking av flekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har den siste uken brukt bambusundertøy i barnehagen og undertøyet ser ikke ut allerede. Mat- og malingsflekker som ikke går bort i vask, og jeg skjønner at det er vanlig når man har barnehagebarn. Men undertøyet har blitt så stygt! Her jeg bor får man sikkert kjøpt ull i 15 butikker men ingen har bambus. Han tåler forresten ikke ull.

Så noen som har sett helt svart bambusundertøy (body/genser og longs/strømpebukse) i str 1 år på nettet? Og som ikke er av den dyreste sorten. Helst minst 90% bambus.

Og hvor ofte kan man egentlig vaske bambusen? Vet den skal vaskes sjeldent. Og den tåler vel neppe flekkfjerner? Vasketips for bambus og flekker? Jeg kan jo ikke be barnehagen om å bløtlegge klærne hans rett etter han har griset. Bomullsklær bryr jeg meg ikke om men bomull er jo mye billigere og lett å få kjøpt.

Anonymous poster hash: 1db3f...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Ilen råd ang bambusen dessverre, annet enn at jeg vasker så ofte det trengs og bløtlegger i milo ved behov. Ellers bruker gutten vår mye Devold Active undertøy. Det er tolags, så man får ikke ull rett inn på huden, men et sånt superundertøy-stoff. Funker knallbra på ham, som heller ikke tåler ull inn på huden.

Anonymous poster hash: 7c893...1a3

Skrevet

Bambus tåler gallesåpe. Flekkfjerningssåpe kalles den f.eks. hos Clas Ohlson.

Anonymous poster hash: 8aa5a...511

Skrevet

Har Ilen råd ang bambusen dessverre, annet enn at jeg vasker så ofte det trengs og bløtlegger i milo ved behov. Ellers bruker gutten vår mye Devold Active undertøy. Det er tolags, så man får ikke ull rett inn på huden, men et sånt superundertøy-stoff. Funker knallbra på ham, som heller ikke tåler ull inn på huden.

Anonymous poster hash: 7c893...1a3

Takk!

Skrevet

Bambus tåler gallesåpe. Flekkfjerningssåpe kalles den f.eks. hos Clas Ohlson.

Anonymous poster hash: 8aa5a...511

Takk, vet hva det er. Men tar den bort alt av flekker på bambus? Av erfaring med bomull så gjør den ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...