Gå til innhold

Angst-Sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lider av sosial angst. Jobben min er å sitte i tlf..... Det sier seg selv at det er en dårlig kombo. Jeg som ikke klarer å ta telefoner på privaten, har det som jobb. Men her jeg bor vokser ikke jobbene på trær, så det er om å gjøre å ta det en får. Jeg har vært på samme arbeidsplass o er 10 år, og jeg presser meg selv hver dag. Men noen ganger har jeg presset meg så lenge og langt at kroppen begynner å protestere. Nå føler jeg meg utslitt og sover ved enhver anledning. Det verker i kroppen, og tårene er aldri langt unna. Føler meg som en idiot, tenker at alle må tro at jeg rett og slett er dum..

Nå vurderer jeg å gå til lege og spørre om en sykemelding. Men samtidig får jeg så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver, og vet det blir møte på møte, og at de vil ha en detaljert forklaring på hva som feiler meg. Uff, hadde glatt gitt bort alt jeg eier for å slippe å ha det slik. Har prøvd både medisiner og psykolog uten å bli bedre. Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 74237...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en klem

Anonymous poster hash: 0b0ab...c77

Skrevet

Hadde det vært bedre å være ærlig med sjefen din? Slik at hun forstår om du har en dårlig dag og ting går sakte, du trenger ekstra pauser? Kan du snakke med noen kollegaer?

Å snakke om det hjelper, mye!!! Been there, done that!

Anonymous poster hash: 073b7...4df

Skrevet

Tusen takk for klem:)

Jo, jeg har vurdert å informere arbeidsgiver, men er redd for ikke å bli forstått. Har også vurdert å være ærlig mtp situasjonen, og tilby meg å bruke avspasering i stedet for sykemelding.

Skrevet

Husk bare at verken arbeidsgiver eller kolleger har noen som helst rett til å kreve å vite hvorfor du er sykemeldt. Det er kun mellom deg og legen din, og enhver opplysning du gir de skal være 100% frivillig fra din side. 

Når det er sagt; jeg har slitt med angst (blant annet) i mange år. Og jeg har måttet ta meg sykemeldingsperioder et par ganger pga det. Rett og slett for å hente meg inn etter f.eks en ekstra krevende tid, en periode hvor det har vært nye utfordringer som har slått meg ut, osv. Jeg har ikke fortalt sjefen min hvorfor jeg har vært sykemeldt, men har sagt at jeg har hatt utfordringer som gjør meg ute av stand til å takle jobben min i de periodene jeg har vært borte. 

Ta også kontakt med Nav, det kan hende du har krav på tilrettelegging på jobben pga angsten din. Får du dokumentasjon fra lege på at du er angstlidende kan det hende du har rettigheter innenfor arbeidslivet for å få deg til å fungere best mulig i arbeidssituasjonen. Her er jeg ikke sikker, men jeg ville ha undersøkt det i alle fall! 

Anonymous poster hash: 35075...bad
Skrevet

Dette høres slitsomt ut. Jeg aner ikke ang sm, men tror du egentlig det vil hjelpe i lengden? Blir det ikke like ille etter en stund tilbake på jobb? Jeg har det litt som deg. Får høy puls og blir kvalm av å prate i tlf, selv med folk jeg kjenner godt. Ville sett etter en ny jobb.

Anonymous poster hash: 64fd6...33d

Skrevet

Tusen takk for svar til deg siste, anonym:) Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg vet at de ikke har krav på å vite hva som feiler meg, men slik sjefene legger det fram på møter ang sykemelding, så høres det ut som se forventer at vi skal fortelle alt. For en med angst kan dette i seg selv være stor nok grunn til rett å slett ikke klare å gå til lege. Føles bare som om ting blir verre når de skal vite alt og leke hobbypsykologer for å få en raskest mulig i jobb igjen. Derfor jeg tenkte det kanskje var bedre å bruke av opparbeidet fritid og håpe at jeg har kommet meg såpass når det er oppbrukt at jeg kan komne tilbake i full jobb igjen.

Skrevet

Mitt siste svar var til deg, anonym 22:23.

Til deg siste anonym: Jo, jeg følger med på arb som er utlyst, men med X antall søkere på alle stillinger, virker det ikke ikke som jeg har stor sjans. Bor på et lite sted.

Skrevet

Til deg siste anonym: Jo, jeg følger med på arb som er utlyst, men med X antall søkere på alle stillinger, virker det ikke ikke som jeg har stor sjans. Bor på et lite sted.

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Uffda, nå ble det samme svaret lagt ut maange ganger... Mobilen hengte seg opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...