Gå til innhold

Greit å "tvangsholde" 1 åring på stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må det med vår gutt hvis han skal bytte bleie eller pusse tenner. For et mareritt! Vi har prøvd å avlede, tulle og tøyse, gi leker osv. Men det er et umulighetsprosjekt.

I det siste har jeg rett og slett holdt han med tvang mens han hyler og skriker, bare så jeg får vasket/tørket bort bæsj og tatt på ny bleie. Mens jeg snakker rolig og forteller hva vi gjør.

Hva er alternativet?!?!

Anonymous poster hash: 04c7c...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ha stå selv? At du skifter mens han står

Anonymous poster hash: bef74...5cf

Skrevet

Er vel ingen alternativer når det gjelde bleieskifte om han ikke kan avledes, vi må og gjøre det noen ganger. Man kan ikke la vær å skifte bleie (spesielt bæsj) fordi da blir jo rumpa sår. Dere har prøvd å avlede med alt mulig? Som synging, radio, blinkende lys (finnes tannbørster med blinkende lys) ol.

Når vi pusser tenner så gir vi han vår tannbørste og så pusser han liksom våre tenner mens vi pusser hans. Da gaper han 70% av tiden, resten av tiden kniper han igjen men som regel etter begge sider er pusset greit nok. Før hjalp det å holde han foran speilet mens vi pusser så han kunne se på, men nå nytter det ikke fordi han vil bare prøve å slå på krana :P Holder han selvsagt unna krana men han strekker seg mot den og sutrer.

Anonymous poster hash: bf489...95b

Skrevet

Sånn er/var det her også. Litt bedre i det siste, i forbindelse med bleieskift. Tannpussen foregår med et hyl. Det er ikke et alternativ å ikke gjøre det, så da må man bare. 

Har forsøkt dette med stående bleieskift, og det fungerer ikke, rett og slett fordi han bare løper avgårde. Han klarer ikke å holde fokus foran seg(på leker eller annet spennende) lenge nok til at bleien skiftes. Så da må han ligge på rygg, jeg har mer  kontroll da. 

Anonymous poster hash: 4ee9d...d7e
Skrevet

Kan ha stå selv? At du skifter mens han stårAnonymous poster hash: bef74...5cf

Ikke lett når det er masse bæsj. (Er ikke HI)

Anonymous poster hash: bf489...95b

Skrevet

Det er lov med tvang hvis det er nødvendig, samme med tannpuss. Det går over etter en periode.

Anonymous poster hash: 267a6...4a4

Skrevet

Bleia må skiftes og tennene pusses, så om det er det som må til for å få det til, så må man jo gjøre det. Det er langt verre å la være å skifte bleie eller pusse tenner.

Skrevet

Ta bleieskiftet på gulvet. Da er det ingen fare for at ungen skal falle ned, du slapper av og ungen finner det nok ikke like spennende når du er roligere. Men aktive er unger når de skifter bleie. Prøv å skift på gulvet, eller la han stå på gulvet og du skifter stående.

Anonymous poster hash: 64913...d55

Skrevet

Når de har blitt så gamle, har jeg skifta på fanget. Barnet ligger på magen over lårene mine. God kontroll på ungen og bæsjebleia. Hvis de begynner å vri seg, legger jeg venstre underarm oppå ryggen (er høyrehendt) og låser de fast. Like enkelt som stellebord, men synes jeg har bedre kontroll

Skrevet

Når de har blitt så gamle, har jeg skifta på fanget. Barnet ligger på magen over lårene mine. God kontroll på ungen og bæsjebleia. Hvis de begynner å vri seg, legger jeg venstre underarm oppå ryggen (er høyrehendt) og låser de fast. Like enkelt som stellebord, men synes jeg har bedre kontroll

Akkurat den metoden der hadde aldri verden fungert her.... Det hadde vært bæsj herfra og til Japan altså. Jeg kan tenke meg at det kunne fungert med mine andre to barn, som var roligere. Men denne her er et helt annet kaliber ja. Han er sterk også, så min underarm hadde nesten vært easy peasy for ham å dra seg unna. 

Anonymous poster hash: 4ee9d...d7e

Skrevet

Her bruker vi tvang veldig ofte. Hun er halvannet. Hater bleieskift, tannpuss, og den daglige vasken med klut... Funker ikke stå oppreist, da er hun "overalt", hun er ekstremt aktiv. Samme gjelder gulvet, hun blir helt sprelsk, og vet at det ikke er noen vei å falle, så hun vrir seg akkurat som hun ønsker. 

Det er et nødvendig onde vi er nødt til å gjennom hver bidige dag, det kan ikke skulkes unna. Vil ikke barnet, skal det. Det er det, eller la ungen bli sår, få hull i tenner, skitten...

Anonymous poster hash: 18f8e...469

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...