Gå til innhold

Nå trenger jeg noen råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 4 år som er så fryktelig treg til å spise. Hun kan glatt bruke 45 minutter på en brødskive. Jeg har prøvd å legge til rette for henne, men det fungerer ikke alltid.

Har prøvd å la det gå lenger tid mellom måltidene, men det hjelper ikke. Og det er ikke alltid vi har tid til at hun skal bruke så lang tid. I tillegg har hun ofte lyst på en yoghurt/banan etterpå, og da tar måltidet fort en time.

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert innimellom, men det vil jeg ikke bli, for jeg vil jo ikke at hun skal føle at måltidene er stress.

Så, hvordan løsere vi dette på best mulig måte? Er åpen for alle råd og forslag.

Anonymous poster hash: b72fe...e6a

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Har dere sjekket om hun har litt store mandler/polypper? Jeg slet veldig med spisingen da jeg var lita, hadde ikke vondt eller noe, men jeg spiste utrolig tregt fordi jeg ikke klarte å svelge så mye av gangen. Ble ikke oppdaget før jeg var 12 år og det var etter 5 halsbetennelser på 4 mnd.. Før det hadde jeg ingen andre "symptomer" enn at jeg spiste tregt ;) Men etter operasjonen og ting hadde grodd spiste jeg en brødskive på samme tid som alle andre, før kunne jeg fint bruke en time på ei skive..

Skrevet

Hun har blitt sjekket for store mandler, men det hadde hun visst ikke.

Skrevet

Noen flere med råd?

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Sånn er min treåring også.

Råd...? Jeg vet ikke, jeg lar henne holde på. Kan lett bruke 1 time på middag, minimum en halvtime på frokost. Sitter lengst av alle i Bhg. Hender nok hun går litt sulten fordi vi har det travelt og hun ikke rekker å spise ferdig. Jeg lar henne bare holde på og så håper jeg hun vokser det av seg. Jeg var forresten sånn selv da jeg var liten...

Anonymous poster hash: ab71c...9a0

Skrevet

Takk for svar. Så du bare lar hun bruke den tida hun trenger, selv om det betyr at hun ikke rekker å spise seg ferdig hver gang? Kanskje det jeg må gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...