Gå til innhold

Drikkeflaske til barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en MAM drikkeflaske, sånn antisøl med håndtak og "læretut". Problemet er bare at den er så antisøl at det nesten er umulig å drikke fra den (testet selv :P )  Og uten den "pinnen" som gjør den antisøl så bare fosser det ut vann (det er 4 hull i tuten). Har dere tips til annen drikkeflaske gutten min på 17 mnd kan bruke i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har en sånn, og etter en tids bruk synes jeg nå den lekker verre :P

Kjøp en fra Avent med "sugerør", genial! Skal finne link til deg...

Skrevet

Bruker div fra tommee tippee (eller hvordan det skrives). Veldig supre! Enkle å hive i oppvaskmaskina også.

Anonymous poster hash: f1d83...142
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Enkel å ta fra hverandre og vaskes i oppvaskmaskin forresten :)

Skrevet

Synes de med sugerør virker så uhygieniske :s Hvordan får man rent inni røret etter saft f.eks.? 

Skrevet

Min erfaring med avent er at vannet smaker plast etter kort tid i flaska. Og i barnehagen blir det ikke byttet så ofte

Anonymous poster hash: cafec...33b
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Man skyller :P jeg har ikke tenkt så mye på det, for vi har kun vann i vår. De er veldig sølefrie og enkle å drikke av i hvertfall ;)

Skrevet

Man skyller :P jeg har ikke tenkt så mye på det, for vi har kun vann i vår. De er veldig sølefrie og enkle å drikke av i hvertfall ;)

Takk for tipset :) Det er egentlig ikke viktig at den er sølefri, men funksjonell. :)

Skrevet

Min på 18 mnd bruker vanlig sykkelflaske. Synes det er så stas å drikke av lik flaske som storebror, og så er den veldig billig og lett å vaske.

Anonymous poster hash: 32452...eb6

Skrevet

Camelback er genial ❤️

Skrevet

Contigo Kids! Selges bla a på Enklere liv oh jernia.

Skrevet

Camelbak/contigo/avent, kva som helst med sugerør.

Skrevet

Contigo eller camelback fungerer vel så bra som avent med sugerør. De krever jo alle en suge-mekanisme uansett.

Anonymous poster hash: 00c93...514

Skrevet

Vi buker bare Camelbak, søler aldri. 

Saft får virkelig ikke ungene her som tørstedrikk, så det er ikke et problem.

Anonymous poster hash: d3818...b84
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Slår et slag for Contigo i samme slengen jeg, har bare gode erfaringer med den også.

Skrevet

Camelbak, de lave flaskene har best tut. Tuten på de høye både lekker mer og blir lettere ødelagt. De selger nye turer. Setter røret på en sånn pinne i oppvaskmaskinen. Bruker bare vann i flaskene.

Anonymous poster hash: fd960...db9

Skrevet

Var fornøyd med de fra Avent og Boots.

Skrevet

Synes de med sugerør virker så uhygieniske :s Hvordan får man rent inni røret etter saft f.eks.? 

Man får kjøpt egne rensebørster til avent-flaskene :)

Anonymous poster hash: efe9f...de7

Skrevet

Kjøper småflasker med Imsdal som vi bruker en stund før vi kjøper ny.

Anonymous poster hash: bd091...54c

Skrevet

Sånn WOW-kids kopp da?

Anonymous poster hash: 518c3...5be

Skrevet

Sånn WOW-kids kopp da?

Anonymous poster hash: 518c3...5be

Yngste her fikk en slik til jul. Aldri vært fornøyd med den. Utrolig tung å drikke av, selv for en voksen. Her går det også i Camelback og Contigo.

Anonymous poster hash: 6eb2d...a55

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sønnen min på 4 har en sånn, og han insisterer på å løfte opp gummilokket før han drikker...Så den ble ingen suksess her hjemme...

Skrevet

Dersom barnehagen vasker flaskene, så villie jeg valgt en med få deler som er lett å rengjøre. Vi bruker en flaske formet som en frosk fra Tupperware. Dersom dere tar den med hjem for å vaske den, ville jeg valgt camelbak. Det bruker vi hjemme i de fleste sammenhenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...