Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Håper dere ikke jobber dere ihjel med planlegging og retting denne høstferie uka. Håper dere tar dere tid til litt kos og.. Anonymous poster hash: 4a1dd...0d8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Ææææ...???? For de har jo jobbet såååååå mye siden sommerferien? Nei er det noen som trenger mindre tid til kos og selvskryt så er det jammen meg de! Blir nok mye pepper nå, Gud forby at noen slenger negative kommentarer i retning den flokken der! Anonymous poster hash: af07a...220
Mø schæl! Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Sånn helt seriøst (for er litt i tvil om du er sarkastisk eller ikke?) så har jeg sittet og rettet norsktekster hele mandag, tirsdag og idag - samt jeg kommer til å sitte i morgen også. Fredag er planleggingsdag i barnehagen, så da blir det lite tid til retting.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tok de tre barna mine fri fra SFO og bhg. Så jeg aktiviserte dem på dagtid og satt 5 kvelder i 2-3 timer for å planlegge på kvelden. De andre kveldene studerte jeg. For i år studerer jeg i tillegg fulltid for å bli en enda bedre lærer. Var det tillatt bruk av tid? Til vanlig jobber jeg 9-10 timer man-fredag og 3 timer søndag. Anonymous poster hash: c8f90...6aa
Tyra79 Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Hehe, greier å BÅDE jobbe og kose meg på kveldene:)! Står vanligvis opp 5:45, denne uka har jeg sovet til åtte!! Har dratt på jobb og fått gjort MYE uten å bli avbrutt!! Tatt lunsj med andre kollegaer som også er på jobb, hatt det sosialt med de:). I morgen kommer jeg til å jobbe hjemmefra, og vurderer å ta fri på fredag:)!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Har ikke fri denne uken. 2 dager med kurs og 3 dager med oppussing av klasserom. Vi snekrer og svinget malekosten. Håper ungene blir overrasket og fornøyde med resultatet:) Anonymous poster hash: 72533...ae7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Har nettopp kommet hjem fra hyttetur med to lærere nemlig, og de har ikke tatt i en bok på all den tiden (ifra fredag til i dag). Videre hadde de planer resten av uken som absolutt ikke er forenelig med å jobbe litt. De samme personene er aldri på skolen om kveldene, og er ferdig kl 1530. Men disse er nok unntaket. Håper resten av dere ikke jobber dere ihjel.. Anonymous poster hash: 4a1dd...0d8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Håper egentlig ikke dere som sier at dere jobber 9-10 timer hver ukedag har familie - i hvert fall ikke mann og skolebarn som legger seg senere enn i 7 tida. Da synes jeg jobben tar overhånd. 10 timer hver dag og 3 på søndag er 53 timer - det er langt mer enn forventet. Blir motsetning dette inne her - lærere skal jobbe masse timer overtid for å få "godkjent", mens andre yrkesgrupper får beskjed om at de prioriterer feil i forhold til egne barn hvis de jobber for mye... Anonymous poster hash: 63468...4d0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Har nettopp kommet hjem fra hyttetur med to lærere nemlig, og de har ikke tatt i en bok på all den tiden (ifra fredag til i dag). Videre hadde de planer resten av uken som absolutt ikke er forenelig med å jobbe litt. De samme personene er aldri på skolen om kveldene, og er ferdig kl 1530. Men disse er nok unntaket. Håper resten av dere ikke jobber dere ihjel.. Tja, de kan jo f.eks jobbe 7.30 - 15.30 hver dag på skolen og 3 timer hjemme i løpet av uka. Med arrangement på kveldstid er tida brukt opp, og høstferien er avspasering der INGEN kan pålegge dem å jobbe. Anonymous poster hash: 63468...4d0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Noen lærere jobber mindre enn 43 timer i uka i snitt. Noen lærer jobber mer enn 43 timer i uka i snitt. Noen lærere som ikke jobber 43 timer i snitt er veldig gode lærere. Noen lærere som jobber 55 timer i snitt er veldig dårlige lærere. De fleste av oss fyller årsverket mer eller mindre akkurat og er rimelig passelig gode lærere. Akkurat som overalt ellers. Noen sekretærer får gjort utrolig mye på 37.5 timers arb.uke, noen drikker kaffe og er på fb hele dagen. Noen veiarbeidere er effektive, andre ikke. Suck it up. Anonymous poster hash: 2bb8b...e20
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Helt enig med siste anonym her☺ Anonymous poster hash: 63468...4d0
MammantilNurket Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg står opp kvart over fem hver dag. Jeg er på jobb ca.07.15 og jeg går hjem rundt fire. Undervisningen varer fra fra 08.30-14.00. Det er ikke uvanlig retter prøver til kl.23.00 på kvelden. Jeg jobber stort sett i lunchen min også. I høstferien tok jeg meg helt fri ... og brukte dagene på studier. Jeg tar nå en mastergrad for å heve min kompetanse slik at jeg kan gi elevene mine et enda bedre tilbud. Jeg får forøvrig ikke støtte fra Lånekassen og ikke permisjon med lønn, men jeg gjør det for dét. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor enkelte langer ut mot oss i øst og vest. Hva er det som gjør at lærere er fritt vilt? Det er da ingen som går til frontalangrep og synser i vilden sky når det gjelder f.eks. regnskapsførere, sykepleiere eller kranførere?
det er berre mordi Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Sikkert vanskeleg å forstå dette, men eg var så lur at eg hadde innleveringsfrist på langsvarsoppgåve rett før ferien, så eg har brukt 3 av dagane til å rette desse, og skrive 15 sider med tilbakemeldingar/framovermeldingar. Dette gjorde eg slik ag slapp å ha så mange lange kvelder med jobbing utanom ferien. Heldigvis (?), var det 13 som ikkje leverte inn til fristen, så eg vart ferdig i kveld, klokka halv 9. Klagar ikkje, men blir litt provosert når folk trur eg har verdens enklaste jobb og at eg ikkje treng å gjere noko som helst.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Noen lærere jobber mindre enn 43 timer i uka i snitt. Noen lærer jobber mer enn 43 timer i uka i snitt. Noen lærere som ikke jobber 43 timer i snitt er veldig gode lærere. Noen lærere som jobber 55 timer i snitt er veldig dårlige lærere. De fleste av oss fyller årsverket mer eller mindre akkurat og er rimelig passelig gode lærere. Akkurat som overalt ellers. Noen sekretærer får gjort utrolig mye på 37.5 timers arb.uke, noen drikker kaffe og er på fb hele dagen. Noen veiarbeidere er effektive, andre ikke. Suck it up. Anonymous poster hash: 2bb8b...e20 Men alle de andre må stemple inn? Føre timer? Har de også høstferie? Anonymous poster hash: 4a1dd...0d8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Noen lærere jobber mindre enn 43 timer i uka i snitt. Noen lærer jobber mer enn 43 timer i uka i snitt. Noen lærere som ikke jobber 43 timer i snitt er veldig gode lærere. Noen lærere som jobber 55 timer i snitt er veldig dårlige lærere. De fleste av oss fyller årsverket mer eller mindre akkurat og er rimelig passelig gode lærere. Akkurat som overalt ellers. Noen sekretærer får gjort utrolig mye på 37.5 timers arb.uke, noen drikker kaffe og er på fb hele dagen. Noen veiarbeidere er effektive, andre ikke. Suck it up. Anonymous poster hash: 2bb8b...e20 Men alle de andre må stemple inn? Føre timer? Har de også høstferie? Anonymous poster hash: 4a1dd...0d8 Så verden ville altså vært fornøyd hvis man bare kunne være sikker på at lærerne jobbet sine 1687,5 timer per år, og da ville ingen lenger bry seg om jobben ble gjort godt eller dårlig? Det er at man jobber nok timer som er viktig? Anonymous poster hash: 2bb8b...e20
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #16 Skrevet 8. oktober 2014 Håper egentlig ikke dere som sier at dere jobber 9-10 timer hver ukedag har familie - i hvert fall ikke mann og skolebarn som legger seg senere enn i 7 tida. Da synes jeg jobben tar overhånd. 10 timer hver dag og 3 på søndag er 53 timer - det er langt mer enn forventet. Blir motsetning dette inne her - lærere skal jobbe masse timer overtid for å få "godkjent", mens andre yrkesgrupper får beskjed om at de prioriterer feil i forhold til egne barn hvis de jobber for mye... Anonymous poster hash: 63468...4d0 har 3 barn som prioriteres fram til leggetid- familiemiddag, treninger, lek og lekser. Eldste er i seng kl 21.30. Rydder og smører matpakkene til 22.30-23.00. Kl 00.30-01.00 er neste dag godt planlagt og jeg kan sove noen timer før jobb. Jeg er på jobb 07.45-16.00 omtrent hver dag, bortsett fra fredag- da drar jeg kl 14.30. Jeg og en lærer til legger ned omtrent like mange timer. Hun har voksne barn, så hun jobber nok litt mer enn meg. Vi begge har de beste resultatene på skolen. Har jobbet slik i 7 år nå. Og jeg føler hver ferie er mer og mer fortjent. Hadde derimot ikke hatt noe imot å føre timer og ta ut avspasering eller faktisk ta ut mer lønn. Prøvde en gang å kreve lønn for timer jeg ikke rakk å avspasere før sommerferien. Det var helt uaktuelt! Anonymous poster hash: c8f90...6aa
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #17 Skrevet 8. oktober 2014 Har nettopp kommet hjem fra hyttetur med to lærere nemlig, og de har ikke tatt i en bok på all den tiden (ifra fredag til i dag). Videre hadde de planer resten av uken som absolutt ikke er forenelig med å jobbe litt. De samme personene er aldri på skolen om kveldene, og er ferdig kl 1530. Men disse er nok unntaket. Håper resten av dere ikke jobber dere ihjel.. Anonymous poster hash: 4a1dd...0d8 Nå vet jeg ikke hva du jobber med. Men, når du avspaserer, hvor mye jobber du da? Kanskje noen av dere andre som har kommentert her som ikke er lærer, kan fortelle meg hvor mye dere arbeider når dere avspaserer? Anonymous poster hash: a9c78...c09
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #18 Skrevet 9. oktober 2014 Alle dere som er så misunlige på lærerene at dere må nevne det hver gang de har ferie, hvorfor blir dere ikke lærere selv? Hva med de som jobber 2 uker på og 4 av, skal dere ikke angriper denne gruppen. Eller tror dere at de som jobber offshore jobber inn de 4 ukene med feri i løpet av 2 uker? Anonymous poster hash: 889d0...fa7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #19 Skrevet 9. oktober 2014 Det er da totalt likegyldig for oss foreldre når lærerene jobber og hvor mye, bare de gjør jobben sin på en god måte. Om så mine barns lærere klarer seg med å jobbe 25 timer i uka og aldri noe ekstra hadde ikke det gjort noe om de klarte å lære ungene det de skulle og lagde et godt skolemiljø. Klarer de ikke det hjelper det ingenting om de jobber 60 timer i uka. Klag på om ungene har det dårlig på skolen eller ikke lærer det de skal, men når og hvor mye lærerene jobber får det være opp til skoleledelsen å styre. Anonymous poster hash: 51469...e2a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #20 Skrevet 9. oktober 2014 Det er ikke synd i oss! Vi har faktisk verdens beste jobb. Jeg gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag, og jeg henter nye krefter hver gang jeg er sammen med elevene mine. Det å få lov til å tilbringe dagene mine sammen med så mange kjekke ungdommer er rett og slett helt herlig. Jeg velger å jobbe nå i høstferien for å ha færre kvelder og helger der jeg må jobbe. Høstferien er ment som en avspasering til all "overtiden" vi lærere skal jobbe alle de andre ukene, men vi kan jo velge å prioritere annerledes. Nå har jeg rettet stiler i ca 5-6 timer både på mandag, tirsdag og onsdag, og jeg retter nå også. Retter 3-4 stiler, tar en liten pause på 10-15 min, som nå, og retter videre. I morgen tar jeg fri sammen med alle barna og skal finne på noe koselig med dem. Totalt blir det jo mye mindre enn det jeg pleier å jobbe, så det føles som litt fri likevel. Normalt jobber jeg 6-8 timer på dagtid, og så 1-3 timer på kveldstid 3-5 kvelder i uken, samt 1-5 timer i helgene. Det kommer helt an på hvilken tid av året det er. Anonymous poster hash: 2e664...960
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #21 Skrevet 9. oktober 2014 Og hvorfor forventer du at lærere skal jobbe i ferien sin? Jobber du i din ferie? Anonymous poster hash: b6a90...c81
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #22 Skrevet 9. oktober 2014 Alle dere som er så misunlige på lærerene at dere må nevne det hver gang de har ferie, hvorfor blir dere ikke lærere selv? Hva med de som jobber 2 uker på og 4 av, skal dere ikke angriper denne gruppen. Eller tror dere at de som jobber offshore jobber inn de 4 ukene med feri i løpet av 2 uker? Anonymous poster hash: 889d0...fa7 Det er jo forsåvidt det de gjør. De er ute på arbeisplassen uten mulighet til å dra hjem 24timer i døgnet, hvis man da "deler opp" 8 timer på jobb, 16 timer ekstra i 2 uker, gir 4ukers avspasering. Anonymous poster hash: c7080...c4c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #23 Skrevet 9. oktober 2014 Offshorearbeidere jobber 12 timer dag(evt natt) hver dag i 14 dager, dvs 46,5 timer overtid pr uke = 93 timer på overtid på en toukers tur... Anonymous poster hash: ada49...b25
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #24 Skrevet 9. oktober 2014 Lærerne skal jobbe 43 timer i 39 uker pluss seks planleggingsdager. Det betyr 43 timer i 40 uker. Det betyr at de jobber ca 240 timer overtid hvert år, uten overtidsbetaling. De har ferie hele juli, som igjen betyr at de skal ha tvungen avspassering for disse timene. Denne må taes ut to uker i august, en uke i oktober, noen dager ved jul og påske (ikke røde dager), en uke i mars og en uke i juni. Mannen min er lærer og jobber noen uker mer og noen uker mindre. Hvor mye jobber du utover normal arbeidstid uten å få avspassere eller overtidsbetaling? Jeg irriterer meg grønn over de som ikke forstår dette. Anonymous poster hash: 04125...6a1
Terese med to jenter Skrevet 9. oktober 2014 #25 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er ikke lærer selv, men har barn på skolen som har fantastiske lærere. Jeg kunne ikke brydd meg mindre med hvor mange timer de jobber, det er ikke min oppgave!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå