Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Vi gifter oss (med ingen tilstede) rett før 17. mai, og skal ha bryllupsfeiring med vennene våre helgen etter. Familien tar vi bare en middag med. Vi sliter litt med å finne ut hvor formelle/uformelle vi skal være. Her er situasjonen: - Vi har god plass, så vi har den hjemme (inne og utendørs). - Vi skal ha kaffe/kaker, diverse varme og kalde retter (gjester forsyner seg selv), vin og øl. - Jeg har ikke en tradisjonell kjole, mannen har ingen typisk dress til bryllup. Det blir likevel penere antrekk enn vanlig fest. Her er det jeg "sliter" litt med: - å spørre en forlover. Den aktuelle er en travel dame, og jeg vil ikke at dette bryllupet skal være et heft for henne med utdrikningslag og tale. Det er jo ikke engang et "ordentlig" bryllup. Jeg trenger egentlig ikke de tingene, men må ha noen som kan signere papiret. - når festen burde starte. - om vi burde ha en ønskeliste. Igjen, det er jo et beskjedent bryllup, og vi vil ikke være frekke. Vi vil heller ikke gjøre det vanskelig for folk som ønsker å gi noe. Så det er vrient. - om vi burde begrense oss mtp hvor formelle invitasjonene er, siden festen blir uformell. Vi hadde bare lyst til å lage en fin fest for alle vennene våre uten at det skulle bli noe styr, men styr blir det visst uansett. Det finnes jo ingen retningslinjer for denne måten å feire bryllup på, og etter litt googling ser jeg at det er lett å trå feil. Anonymous poster hash: 71d8a...7e3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Lag enkle invitasjoner der dere inviterer til uformell bryllupsfest med enkel bevertning: koldt/varmtbord. Vin og øl til maten. Kleskode : uformell fest. Når det gjelder gaveønsker ville jeg ikke gjort no ut av det. Da tar de med den gaven de føler for selv. Kan hende de spør dere om ønsker. Når det gjelder forlover ville jeg bare spurt henne rett ut, etter å ha fortalt hvordan du ønsker å ha det rundt dette Anonymous poster hash: c0a34...1ec
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Lag enkle invitasjoner der dere inviterer til uformell bryllupsfest med enkel bevertning: koldt/varmtbord. Vin og øl til maten. Kleskode : uformell fest. Når det gjelder gaveønsker ville jeg ikke gjort no ut av det. Da tar de med den gaven de føler for selv. Kan hende de spør dere om ønsker. Når det gjelder forlover ville jeg bare spurt henne rett ut, etter å ha fortalt hvordan du ønsker å ha det rundt dette Anonymous poster hash: c0a34...1ec Takk for svar! Men MÅ invitasjonene være enkle? Og går det ikke an å legge opp til litt penere tøy? Vi vil jo gjerne at det skal være litt høytidelig selv om vi ikke feirer på et gods med toastmaster og full pakke. Det er forresten ikke bare vin til maten, men til hele kvelden/natta. Hi Anonymous poster hash: 71d8a...7e3
Optatium Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ville sendt de invitasjonene jeg syntes var pene, skrevet antrekk pent, spurt forloveren og vært ærlig med henne, droppet ønskeliste, og invitert til klokken 19:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå