Gå til innhold

Mine og dine barn i forhold til besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt der hvor besteforeldre på den ene siden er engasjerte, mens på den andre siden holder seg mer på avstand.

Barnebarna med engasjerte besteforeldre er ofte på overnatting, kino, teater og kommer hjem med gaver.

Hva med det barnet som alltid står igjen?

Anonymous poster hash: d7698...bd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ganske tankeløst av disse besteforeldrene, som selvsagt gjør det i beste mening - men når familiesituasjonen er som den eter det visse hensyn man må ta, særlig når det er barn involvert som faktisk er en uskyldig part her.

Skrevet

Det må være opp til besteforeldrene om de vil ha andres barn på besøk.

Slik blir det når så mange ikke kan holde seg til en.

Anonymous poster hash: a3ecb...514
Skrevet

Tenker at besteforeldrene må få lov knytte bånd til sine barnebarn. En kan ikke kreve at de skal engasjere seg på den måten for andre barn.

Forøvrig var det en helt lik tråd for bare en uke eller to siden. Mange innspill der;-)

Anonymous poster hash: 746aa...715

Skrevet

Jeg synes det er rimelig følelsesløst å la stebarnebarn stå igjen, spesielt om dette barnet ikke har så engasjerte besteforeldre på andre siden.

Men jeg forstår også besteforeldre, har de mange barnebarn har de kanskje nok med å følge opp disse.

Jeg synes ikke man kan kreve alle eller ingen selvom det er litt fristende.

Anonymous poster hash: feccf...155

Skrevet

Barnebarn og bonusbarnebarn skal behandles likt når alle er tilstede, null forskjellsbehandling i oppmerksomhet, gaver, penger o.l. når alle er samlet.

Men besteforeldrene må få ha barnebarna på besøk, ta de med på ting, overnatting og ferier, kjøpe en ny jakke når de har de på besøk osv uten at det er forventet at bonusbarnebarnet også skal være med.

Livet er ikke alltid rettferdig og her må dessverre barna betale prisen for foreldrenes valg, men når man velger å gå fra partneren man har fått barn med og etablere seg med en ny så er det en pris å betale, sånn er det bare. Den høyeste prisen betaler barna.

Anonymous poster hash: 4dcee...481
Skrevet

Det er prisen disse barna må betale. Trist men sånn er det jo bare. Besteforeldre har nok med å stille opp for sine egne. Noe mer kan ikke forventes.

Anonymous poster hash: a6d90...02f

Skrevet

Man kan rett og slett ikke forvente at øvrig familie skal engasjere seg like mye i/med stebarn.

Eksempelvis besteforeldre som gir en større sum penger til sine barnebarn (søskenbarn) i bursdag/julegaver hvert år (forskudd på arv) - så skiller et barn seg og får 3 Stebarn - skal disse stebarna også da få "forskudd på arv"?Selvsagt skal ikke besteforeldre måtte gi dette. Det samme vil det være med fysiske gaver/presanger. Dersom besteforeldre ikke skal gjøre forskjell mellom søskenbarn men ikke ønsker/har råd til store summer til stebarnebarn må de redusere gavene til alle barnebarna.

Tror rett og slett foreldre til barn med storfamilie må lære ungene at det er forskjell.

Anonymous poster hash: e0baf...e0e

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er heldigvis velsignet med svigerforeldre som tok rollen som besteforeldre med stor iver, og de hadde ikke andre barnebarn da. De sendte gaver og penger før de møtte henne, og tok henne til seg som sin egen med en gang. Det er jeg evig takknemlig for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...