Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Vi var på hyttetur med familien vår forrige helg. Oss fem i familien her, pluss min søster, mann og hennes tre barn samt våre foreldre. Våre barn er eldre enn deres, og derav stillere også. MEN jeg var helt sliten da vi kom hjem på søndagen. Min søster og mannen irettesetter sjelden barna sine når de roper og skråler eller avbryter andre når de prater. Selv har jeg aldri orket sånt. Så vi har sagt ifra når støynivået har nådd sin grense eller når de bryter inn mens andre holder på å prate. Foreldrene våre synes (tilsynelatende) at det er veldig artig med mye støy, og oppmuntrer nærmest til det. De vier også tydelig mest oppmerksomhet mot de minste barna, nettopp fordi de gjør mest ut av seg. Jeg la merke til at min eldste datter ble stillere og stillere utover helgen. Hun er en stille og rolig person, som aldri har hevet stemmen. Hver gang hun pratet ble hun avbrutt. På søndagen ble hun spurt om noe hun selv hadde lyst til å prate om ved frokostbordet. Noe hun syntes var stas å prate om. Da begynner den minste gutten til min søster å synge, høyt! Jeg ventet for å høre om min søster ville si noe. Men neida. så begynner ungen å synge høyere og høyere, så tilslutt overdøver han helt jenta mi. Min mor begynner å klappe for den som synger, og jenta mi blir sittende helt stille. Ingen "gidder" å høre etter, og hun reiser seg og går fra bordet. Jeg kjente jeg ble irritert på hennes vegne og fortalte min mor hvordan jeg oppfattet hele greia. "Jammen, hun må jo bare skrike høyere hun også" sier hun. Jeg svarer at hun ikke er en slik person, og at det heller ikke skal være nødvendig å måtte gjøre sånt. Er det bare meg som er hårsår, eller er dette noe dere andre også hadde reagert på? Anonymous poster hash: 279af...044
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde reagert og sagt ifra!!😜
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har sagt ifra. Og irettesatt dem innimellom. Men det går liksom ikke inn, så lenge foreldrene ikke sier noe. Anonymous poster hash: 279af...044
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde klikket, min mann også. Men det er de voksnes feil, så hadde startet med de. Anonymous poster hash: 36cbc...b98
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Det er sinnsykt irriterende, og hadde bedt nevøen min om å være stille for nå sa xxxxx noe! Har selv et stille barn og er veldig opptatt av at han skal bli sett og hørt også. Andre barn krever jo ofte mye mer plass! This here goes out to all the other parents: -NEI!! Det er IKKE under noen omstendighet søtt å se på ungen din på 4 år danse en evighet! Eller fekte eller andre ting som ikke umiddelbart fører til opptak på regionalt nivå. -Vi DRITER i om ungen din kan telle ti for tiende gang! - Nei, ungen din er ikke noe unikum med mindre han opptar idelæren etter Platon! -Vær så snill og demp begeistringen deres! Så NEI du overdriver IKKE!
Tro smo konosoro Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Virker som om barna til din søster har et umettet oppmerksomhetsbehov og ikke klarer å se at andre får oppmerksomhet. Jeg er helt enig med deg. Jeg hadde sagt ifra til sangfuglen der og da, og jeg ville tatt det med din mor. Til slutt ville jeg snakket med jenta som ble avbrutt. Bekreftet henne på at det ikke er henne det er noe galt med, og at det ikke var riktig av hverken sangeren, hans mor eller mormor.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Det der er typisk unger som (nesten) aldri blir irettesatt! Fryktelig irriterende for andre. Jeg ville tatt dette opp med mine foreldre og søster uten barna tilstede, og sagt at sånn kan det ikke fortsette!! Anonymous poster hash: 07e28...cbf
Tired mama Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Hadde ikke dratt på hyttetur med dem igjen for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har tatt det opp med min mor. Hun tok det til seg etterpå, for hun gikk bort til jenta mi og pratet med henne og viet henne masse oppmerksomhet. Men det må liksom gjentas neste gang igjen, og det er det som er litt slitsomt. Det er på'an igjen neste gang vi alle er samlet. Jeg tenkte at neste gang vi blir bedt med på tur med hele gjengen, så skal jeg foreslå at vi bare blir en natt. Det tenker jeg min mor forstår grunnen til. Hun evner bare ikke å sette grenser, heller ikke min søster og svoger. Han har liksom helt kapitulert. De har nemlig gått på kurs for pedagogisk riktig barneoppdragelse, og lært at man bare skal rose rose og rose. Ikke kjefte. Det er nettopp derfor det er blitt så slitsomt å være sammen en hel helg......:-( HI Anonymous poster hash: 279af...044
Maleficent Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde klart sagt i fra. Hadde blitt lenge til neste hyttetur.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Det er godt å høre at det ikke er bare meg som reagerer :-) HI Anonymous poster hash: 279af...044
Steget Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde også sagt klart i fra, og det ville blitt lenge til neste hyttetur.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Men hvorfor hysjet ikke du på barnet selv da? Hvis du så at dattera di ble lei seg men ingen grep inn så kunne du jo sagt noe selv? Anonymous poster hash: 7f775...b53
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Hadde bedt den ungen om å holde kjeft! Så fikk søster heller være sur på meg. Som flere skriver... hadde ikke giddi å dratt på flere turer med de, på lenge!!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde faktisk irettesatt disse barna selv. Jeg hadde bedt sangfuglen være stille, eller han/hun kunne gått ut for å synge, fordi andre faktisk prøver å føre en samtale. Skjønner godt at du reagerer! Reager utad neste gang, ikke bare innad ;-) Si ifra! Tenker det er bra for barna dine også å si ifra, så kan de lære av deg :-) Særlig dattera di, som er av den stillferdige typen. Gå foran som et godt eksempel :-) Anonymous poster hash: a3787...9e7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #16 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har tatt det opp med min mor. Hun tok det til seg etterpå, for hun gikk bort til jenta mi og pratet med henne og viet henne masse oppmerksomhet. Men det må liksom gjentas neste gang igjen, og det er det som er litt slitsomt. Det er på'an igjen neste gang vi alle er samlet. Jeg tenkte at neste gang vi blir bedt med på tur med hele gjengen, så skal jeg foreslå at vi bare blir en natt. Det tenker jeg min mor forstår grunnen til. Hun evner bare ikke å sette grenser, heller ikke min søster og svoger. Han har liksom helt kapitulert. De har nemlig gått på kurs for pedagogisk riktig barneoppdragelse, og lært at man bare skal rose rose og rose. Ikke kjefte. Det er nettopp derfor det er blitt så slitsomt å være sammen en hel helg......:-( HI Anonymous poster hash: 279af...044 Hilse å si til søsteren at det ikke er særlig pedagogisk å la ungene ture på å kun få ros uansett. Har 3 års pedagogisk utdannelse og aldri hørt om dette alt til sin tid. Anonymous poster hash: df942...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå