Gå til innhold

Inspirert - hadde jeg styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk med maserier i 15 timer, dro inn på sykehuset mrd 1 cm åpning. Babyen kom ut to timer etterpå.

Anonymous poster hash: 6befc...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja:) Da hadde du vel styrtfødsel sånn teknisk sett... For med maserier regner jeg med de ikke var så veldig regelmessige/intense, og du kunne gå hjemme med dem? 

Anonymous poster hash: bd238...c1f
Skrevet

Ja, fikk til og med til å sove fra 23 til 03.30 med dem;-) de økte brått i intensitet

Skrevet

Ja, de regnes som styrtfødsel. Alt under 3 timer fra ca 3-4 cm åpning med barn nummer enn, og under 2 timer fra 3-4 cm åpning med barn nr 2, 3 osv regnes som styrtfødsler.

Anonymous poster hash: 1d556...216
Skrevet

Ja det må du ha hatt. Når de sier til meg at det gikk veldig fort så må det hvertfall vært tilfelle hos deg.

Jeg kom inn klokken 7 om morgenen og ungen var ute klokken 3 på ettermiddagen. Jeg syns ikke det var en rask fødsel. Syns det gikk meget sent.

Anonymous poster hash: c9997...a9f
Skrevet

Riene kom plutselig som perler på en snor, fikk nesten ikke puste mellom dem. Har født før, og dette var desidert den verste. Forrige gang fikk jeg hvertfall masse pauser mellom riene:-)

Skrevet

Hvis du ser på epikrisen fra sykehuset (journalen) så må de jo ha skrevet ned styrtfødsel på deg. Bare sånn til neste gang:p

Selv fødte jeg 2,5 timer etter 4 cm, og det regnet de som styrtfødsel, og står i min journal. 

Skrevet

Jeg kom inn med 7 cm. Baby komhakcannen time etter. Jordmor sa at alt under 4 t fra aktiv fødsel er styrtfødsel. Var andre gangs

Anonymous poster hash: 851e6...5ec

Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt på, hadde jeg såkalt styrtfødsel også da? Under 3 timer fra 2 cm til ungen var ute... Hmm. Den neste kommer sikkert som en rakett. :)

Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt på, hadde jeg såkalt styrtfødsel også da? Under 3 timer fra 2 cm til ungen var ute... Hmm. Den neste kommer sikkert som en rakett. :)

Ja, du bør være forberedt på det :-p

Skrevet

Ved min første fødsel så gikk det 30 min fra 4 cm åpning til barnet var ute. Men det var langt fra styrtfødsel. Lå med intense grusomme rier uten pause i 10 timer før det, og lette rier 7 timer før det.

Men ved andre fødsel så gikk vannet og riene startet, 1,5 time etterpå var barnet ute. Det var mer styrtfødsel.

Anonymous poster hash: 0b064...663
Skrevet

Da tror jeg isåfall at styrtfødsler er meget utbredt. Mine kom på ca 3 timer og skulle vel da per definisjon være styrtfødsler, men ingen jordmødre har nevnt noe om det. Trodde 3-4 timer var ganske vanlig tid?

Anonymous poster hash: 6ace3...a8d

Skrevet

Hadde jeg styrtfødsel også?

Vannet gikk plutselig, rier på 1 min og pause 30 sekunder- dro i all hast til sykehuset. Da sa de 5 cm åpning, og 25 minutter etter var babyen ute.

?

Anonymous poster hash: 4099d...dc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...