moell5 Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Hvordan har dere gjort det ift vogn? Må man ha sånn typisk tvillingvogn? Noen som bare har hatt vanlig vogn som syns det har gått greit? har en emmaljunga som blir brukt til sovevogn i bhg (har bagdel til denne, vognen er i bra stand), også har jeg ei sportsvogn som det kan festes en ekstra sittedel på, men da må den minste ligge i mykbag. Noen med tips og erfaring på dette med vognvalg?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Vi bruker søskenvogn, men det er stort sett bare til og fra bhg eller hvis vi går tur. Er vi ute og handler så har stort sett far 2 åringen på armen og jeg har babyen i bilstolen eller i enkeltvogn. Anonymous poster hash: fe37a...06e
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Vi fikk lillebror når storesøster var 2 år og 4 mnd. Vi brukte søskenbrett. Hun hadde sluttet og sove på dagen å eneste gangene hun har hatt behov for sin egen vogn var på ferie i Italia.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 2 år mellom våre.. brukte bare vanlig vogn! hadde sånn ståbrett som toåringen kunne stå på til og fra barnehagen.. var vi ute på lengre turer så hadde vi eventuelt med en liten trille til toåringen Anonymous poster hash: a31a1...407
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 søskenvogn er veldig lurt. søskenbrett på vinterføre er ikke å anbefalle. og hvorfor skal den andre miste plassen i vogna si bare fordi man blir storebror/søster??? Anonymous poster hash: 01afa...0db
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Har bare hatt søskenbrett. Mine er 1, 3 og 5. Selv om vi går mye har vi aldri følt behov for søskenvogn. Anonymous poster hash: b9b28...bb0
BareMas Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Søskenbrett! Guds gave til storesøster. Verdt hver ei krone, til vinteren blir det tatt ibruk rattkjelke når vi er ute og triller.
Elsker livet Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Vi har hatt både søskenvogn og ståbrett. Ståbrettet ble ikke brukt så velig mye, men det ble søskenvognen. Jeg har hatt barna hjemme til de har vært ca. 3 år. Så vogna ble gjerne brukt en del, og ofte i ulendt terreng eller på kjøpesenter. Når mannen ogå var hjemme brukte vi heller to enkle vogner.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Akkurat 2 år mellom jentene mine, og søskenvogna ble MYE brukt! Så kjekt å kunne putte begge oppi der, i tillegg til alt mulig annet dilldall og pikkpakk, både til barnehagen, butikken, turer osv. Sommer som vinter. Kjøpte vogna billig på finn.no, og den har virkelig vært verdt hver en eneste krone👍 Anonymous poster hash: 79de4...a97
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Vi har 2 år og et par mnder mellom våre. Jeg angret veldig på at jeg ikke kjøpte søsken/tvilling vogn. Det var skikkelig slitsomt å ha en på slep. Hadde søskenbrett, men det var ikke nok. Det var mange situasjoner der storesøster kunne ha hvilt i vogna om jeg hadde plass til begge. Når lillebror nærmet seg 1 år hadde jeg en vogn som jeg la ned ryggen på og da satt de i 'tog' i vogna og det var kjempe praktisk. Selv når storesøster da var blitt 3 år.
NormaJean Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Brukte kun phil og Teds! Hadde aldri hatt bruk for en tvillingvogn siden begge kun var oppi til/fra bhg og litt sånn! Det motiverte også eldstemann til å gå mer selv! For oss var det superpraktisk med phil&teds for da kunne jeg ta av søsken setet og legge det under vognen når storebror ikke var med. Enklere i butikken, buss og å få med i bilen!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Brukte søskenbrett Anonymous poster hash: c85c0...c6d
stratosku Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Vi fikk tvillinger andre gang, så vi måtte slutte med vogn. Vi har brukt ståbrett og bæresele (ergo baby), og på vinterstid har vi brukt rattkjelke. Om vi har trillet tur sammen, har vi somregel brukt ei ekstra trille til eldste, men kun ved behov. Har funket veldig fint her ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Bruker Baby Jogger City Select. Ekstrasetet kan enkelt tas av, og det er allverdens med komboer man kan gjøre, med både sportsdeler og dypbager... Og den er veldig liten sammenslått, enkel å slå sammen. Barna kan snus begge veier. Kunne aldri klart meg uten.Har 2 år og 3 måneder mellom mine. Anonymous poster hash: 106c1...1a4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Min 2åring vil ikke bruke ståbrett, han synes også det er veldig stas å sitte i søskenvogn med broren ved siden av Anonymous poster hash: fe37a...06e
*Smiley* Skrevet 8. oktober 2014 #16 Skrevet 8. oktober 2014 Har vanlig tfk vogn med søskensete. Det kan tas av og på . Vi har hatt mye glede av det . Vognen tar ikke større plass siden sete er bak på vognen:)
smiia Skrevet 8. oktober 2014 #17 Skrevet 8. oktober 2014 Som andre har vært inne på, jeg tror det kommer litt an på hvor mye du bruker vogn i utgangspunktet. Noen av mine venninner og bekjente har nesten ikke brukt vogn etter at de var ferdige med permisjon, og kun på trilleturer med barselgruppe/venninner før det (og da kun med minste). Selv går jeg mye, både til barnehage, butikk, turer og utflukter. Jeg har brukt søskenvogna daglig siden lillesøster ble født, kunne ikke klart oss uten. Veldig praktisk at storesøster kan ta seg en dupp også hvis hun blir sliten, feks på fornøyelsespark i sommer da man gjerne bruker hele dagen. 22 mnd mellom mine to yngste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå