Gå til innhold

Går kjetter og hankatter greit sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita kjette nå, men vil ha en katt til, slik at de kan ha selskap i hverandre når jeg er på jobb. En hankatt er jo mye billigere å kastrere, så jeg har tenkt litt på å få det, men vil det gå når jeg har ei kjette fra før? Hun er 6 mnd, så bare en kattunge enda :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva kjette er, aldri hørt det uttrykket. Er det en kattunge? Av typen hunkjønn?

Men jeg har en han- og en hunnkatt, fra samme kull. De går ikke alltid så bra overens. Hankatten erter hunkatten meget ofte. Jeg vurderer nå og omplassere en av dem, slik at de skilles.

Jeg betalte akkurat det samme for kastrering/sterilisering av begge to, så her var det ingen forskjell i pris om det er han eller hunkatt.

Anonymous poster hash: ffaa7...818
Skrevet

Kjette er navnet på en hunkatt. Akkurat som en jentehest er ei hoppe, en jentehund er ei tispe og en jenteelg er ei ku :)

Alle katter går jo ikke sammen, så man har jo ingen garanti uansett, men din erfaring er altså at det ikke er så vellykket. Jeg tar den med meg :) 

Nå har jeg ikke undersøkt priser nå, men her pleier kjettene å koste det dobbelte av hankattene :sprettoy:

Skrevet

Mener du en hunnkatt? Her går alle like godt overens, men alle er også kastrerte når de er ca 6 mnd, så mulig det har litt å si? 

Anonymous poster hash: e7938...967
Skrevet

Hunner og hanner går som regel greit overens, men er jo ingen garanti. Noen katter blir gode venner, mens andre bare bor i samme hus.

Større sjanse for at det går bra dersom de introduseres mens de er kattunger.

Husk at du må ha minst to kattedoer til dem, minst en per katt, men det er noen som sier antall katter + 1, dvs for to katter må du ha tre doer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...