Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 For tolv år siden mistet min svoger og svigerinne et barn i dødfødsel (barnet døde i magen). Dette var før jeg kom inn i bildet. Navnet de gav barnet er et navn jeg har likt lenge, og nå har det seg sånn at nå venter jeg og mannen et barn av samme kjønn, og jeg har det oppe til vurdering i tankene mine (ikke fortalt det til mannen). Tør/kan jeg spørre om å få bruke dette navnet, eller blir det bare dumt/rart/sært? Bør jeg bare anse dette navnet som "oppbrukt" i familien? Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert/tenkt selv om jeg hadde fått et slikt spørsmål. Hører gjerne fra dere som har mistet et barn om hva dere hadde tenkt om å få et slikt spørsmål. Anonymous poster hash: f1e6f...e2f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har ikke mistet et barn, men hadde jeg vært i dine sko hadde jeg ikke vurdert det engang. Vil nok oppleves som sårt for din svoger og svigerinne. Jeg hadde ikke tatt det opp, men heller funnet et annet navn. Anonymous poster hash: f1d34...aa8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Eh....selvfølgelig bruker dere ikke det navnet. Anonymous poster hash: b195c...cb5
PartyOfFour Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Nei vet du hva! Noe så respektløst! Det KAN hende de ikke hadde hatt noe i mot det, men sjansen for at du ripper opp i et stort sår er så stor at du ikke bør ta den... Du har tydeligvis ikke barn fra før?
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Det navnet glemmer du, enkelt og greit.
HvittHus Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har mistet et barn på samme måte som din svoger og svigerinne. Jeg må dessverre innrømme at jeg ikke hadde blitt veldig begeistret hvis min svoger hadde kalt sin datter det samme som jenta mi. Det er så mange navn å velge i at det burde være mulig å la dette barnet få beholde sitt navn alene. Og det er selvfølgelig en helt irrasjonel tankegang, men allikevel ikke tanker man klarer å snu.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Min søster har mistet to og hun ville synes det var greit om vi tok noen av disse navnene. Men nå er min søster et uvanlig stort menneske da, tror ikke de fleste ville likt det. Anonymous poster hash: e55ad...52e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Hadde du brukt navnet om dette barnet hadde levd? De har jo gitt dette navnet til barnet sitt, død eller levende. Barnet har et navn. To fettere med samme navn er ikke noe særlig. Anonymous poster hash: d5132...915
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Hva er vitsen med å såre de? Skjerpings!!! Selv om du ikke mener å såre burde du skjønne såpass at dette ikke er greit. Anonymous poster hash: 56499...c54
Luksusdyret Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Det er 1000 andre navn dere kan vurdere, det finnes ikke KUN et navn i Norge dere kan bruke vel? Jeg hadde ansett det som respektløst. MEN! Du kan høre med dem, hypotetisk, om hvordan de hadde stilt seg til det at noen ønsket å gi deres barns navn til sitt eget barn innen familien - det kan hende at de hadde vært stolt av at et annet barn i familien fikk æren av å bære samme navnet som deres døde barn? Uten at de mener det siste hadde jeg ikke en gang vurdert å bruke det, snakk om å skape dårlig stemning i familien og såre med vilje.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort hvis jeg var deg. Tenk på de stakkars foreldrene som har mistet barnet sitt, og så skal minnes på dette hver gang de hører navnet til niesen/nevøen. Det er forferdelig dårlig gjort mot dem. Anonymous poster hash: 4e359...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå