Gå til innhold

Uenighet om antall barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min er så heldige at vi har fått to fantastiske barn. Han har vel alltid vært klar på at han ønsker to, mens jeg forsåvidt kunne ønsket meg både én, to eller tre til. Nå gjør vårt valg av bosted og livsførsel to eller tre til ganske uaktuelt, men jeg går hjemme i permisjon med minste nå, og kjenner nesten på en slags sorg over at dette skal være siste gang. Det føles helt feil. Jeg føler meg virkelig ikke ferdig med å få barn. Vi er relativt unge, har stort nettverk, ok økonomi og masse kjærlighet...

Vi har hele tiden hatt en avtale om at når vi er ferdige med å få barn så skal han steriliseres. Problemet er at han nå begynner å snakke om at det er på tide å få gjort inngrepet. Jeg begynner å gråte bare jeg skriver det nå. Hele meg stritter imot.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg mase om å få enda et barn? Og hvis ikke - går denne sorgfølelsen over? Jeg synes det er fryktelig vanskelig...

Anonymous poster hash: 0eb76...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok ikke mast om et barn til, men ville absolutt prøvd å snakke han ut av å sterilisere seg nå. Han kan jo fremdeles ombestemme seg i forhold til antall barn.

Anonymous poster hash: 68e73...ec8
Skrevet

Fortell han hvordan du føler det FØR ingrepet. Kan jo være at han også innerst inne vil ha en til ;) Hos oss er det motsatt, han vil, men jeg føler jeg ikke har krefter til 1 til. Husk at barn krever mye når de kommer i skolealder med fritidsaktiviteter. Vi er på noe hver dag i ukene + lekser. Det krever mer med skolebarne en søte små tasser på 2-3 år.

Anonymous poster hash: 86d53...428
Skrevet

Noen andre som har vært i samme situasjon? Hva ble i såfall utfallet?

Anonymous poster hash: 0eb76...aef

Skrevet

jeg ville ha flere barn etter nr to, ikke mannen. venter nå nr 4 og det tok mange år med prating og han så hvor mye det betydde for meg. han støtter fult ut

Anonymous poster hash: 76b15...2ea
Skrevet

Jeg er redd vi kommer til å være i samme situasjon etter neste mann, jeg vil gjerne ha tre eller flere barn, har ett nå. Jeg kommer nok til å få satt inn spiral og krevd at han ikke steriliserer seg før vi begge er enige, noe mer kan man nesten ikke gjøre. Snakke sammen og prøve og forstå hverandre for deretter å finne en løsning sammen.

Om andre har vært i situasjonen vil jeg også gjerne høre erfaringer. Lykke til HI ♥

Anonymous poster hash: 8f6bc...1f3

Skrevet

Her er det omvendt. Jeg er gravid med nr.2 og mannen maser om nr.3 allerede!. Jeg vet ikke om jeg vil. Syns det er tungt å gå gravid og har en karriere som jeg føler blir litt amputert av disse svangerskapsoppholdene.. Men jeg har sagt at jeg skal tenke på det siden han er så ivrig på at han vil ha tre barn.. Plass har vi og god økonomi, så den biten er i orden, men lurer på om det blir tid til tre barn, tenker da på skolealderen med lekser og fritidsaktiviteter som skal følges opp.

Anonymous poster hash: 291b8...5ea

Skrevet

Har endelig fått mannen på gli her. Planlegger tredjemann, men vi har ikke helt landet på når vi ska prøve. Jeg har ikke ønsket at tredje skulle være så nær andremann i alder. De eldste blir minst 7 og 10 år når minste isåfall kommer. Mannen min snakket også om sterilisering. Jeg råder deg til å være tålmodig samtidig som du ikke er enig i sterilisering.

Anonymous poster hash: f1e18...77b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...