Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Sønnen min var hjemme fra barnehagen på mandag da han hostet mye natt til mandag. Tenkte å ha han hjemme for å sjekke formen hans osv. Han hadde ikke feber, var i fin form og lekte som vanlig. Begynte å kjede seg og spurte om å få gå ut, men holdt han inne. Han hoster bare når han sover. Sendte han derfor i barnehagen på tirsdag. Ga beskjed om at han hoster og om han kunne sove med to puter for det hjelper, men at formen ellers var bra. Så ringer de og sier at han hoster veldig.. Ok svarer samboeren min, merket at de hintet om at han burde bli hentet. Virker han syk da? Nei, det gjorde han ikke. Han ga beskjed om at de kunne ringe igjen hvis han virket syk. Har dere barna deres hjemme når de bare hoster? Syns han kan hoste mye for tiden siden det er den årstiden, vi kan jo ikke ha han hjemme hele tiden bare pga hosten. Det virket som barnehagen mente vi skulle hatt han hjemme. Hvordan er dette i deres barnehage? Anonymous poster hash: 8b3a8...4e8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Nei da ville det ikke vært barn i barnehagen fra august til april. Merkelig av barnehagen. Anonymous poster hash: 6ff32...4a0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Har sett flere barn i brnehagen som ser slitne ut, som hoster og snørr som renner kontinuerlig. Ingen av delene er grunn nok til å holde barnet hjemme, med mindre det virker sykt. Ellers hadde det vært veldig få barn i barnehagen på vinterhalvåret! Anonymous poster hash: f183d...9ad
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Nå om dagen går vel nesten avdelinga til minstemann og hoster og lekker snørr. Hadde bhg ringt for henting av sykt barn pga hoste hadde det nesten ikke vært barn igjen der. Jeg tror hoste skal være veldig ille før bhg ringer pga bare det. Anonymous poster hash: a5751...44f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Nei, dersom barnahagen hadde sendt hjem ungene på grunn av hoste, men ellers bra allmentilstand så hadde jeg bare kunne sagt opp jobben og barnehageplassen. Mini her i huset hoster store deler av året. Anonymous poster hash: d52ba...fe6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Det er jo stor forskjell på det å leke stille og rolig hjemme, inne, alene og det å være i barnehagen hvor aktivitetsnivået er adskillig høyere! Hosten i seg selv er neppe farlig. Men det kan være utrolig slitsomt. Dersom han hoster mye mer når han er aktiv, så vil jo det påvirke almenntilstanden hans. Det vil også påvirke almenntilstanden dersom han hoster mye når han sover, slik at han får urolig og dermed kanskje for lite søvn. Hvis barnehagen ringer og forteller at han hoster veldig mye, så er dette kanskje et tegn på at han ikke har godt av aktivitetsnivået i barnehagen. Hvis ungene her hoster veldig, så er de hjemme. For da vet jeg at de gjerne hoster enda mer dersom de er i høyere aktivitet. og skal de være i barnehagen er det jo forventet at de kan føge aktivitetene som foregår i abrnehagen, f.eks utelek, turer etc. Ved et host nå og da holder jeg de selvsagt ikke hjemme! Anonymous poster hash: e294b...48a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Min eldste har astmahoste hele vinteren... Det ville blitt ganske trangt økonomisk om jeg måtte vært hjemme hver gang hun hosta på natta...Så det syns jeg var rart av bhg Anonymous poster hash: 2ddc5...7fc
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Her må en se litt an allmenntilstanden og graden av hoste (og ev. snørr) også. Dersom et barn hoster litt, er litt snørrete og en tanke mer sliten enn vanlig, men ellers fungerer som normalt, så kan det være i barnehagen. Dersom barnet hoster veldig mye, virker litt mer slapp og plaget (kanskje hodepine?) og litt utilpass, men klarer å være med på turer, leke, ikke har feber osv, så synes jeg man skal vurdere å holde barnet hjemme dersom man har anledning til det, og at det er ok at barnehagen ringer. Anonymous poster hash: 5d651...24f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 De har aldri ringt meg angående hoste nei, for å hoste gjør mange barn hele vinteren igjennom. Nå er det forskjell på hoste også da. Hvis det er snakk om kontinuerlig hoste med kløe i halsen, altså slik hoste-til-man-spyr-hoste, så hadde man vel kanskje vært hjemme fra jobb, selv uten feber? Slik hoste blir gjerne verre ved anstrengelse også.. Da burde barna få lov til å hvile seg også. Anonymous poster hash: 5de58...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå