Gå til innhold

Ditt best tips ved bleieutslett!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd både Inotyol og potetmel (i perioder med hver, nesten ved hvert bleieskift), som begge tidligere har klart brasene, men nå holder de det bare sånn passe i sjakk. Det virker som det klør også, for hun begynner å klore seg på tissen med en gang jeg tar av bleien, både på stellebordet og i badekaret. 

 

Har i det siste brukt Pampers og Rema 1000- bleier, ingen forskjell der heller. 

 

Noen som har andre råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør på canesten/klotrimazol. I tillegg la henne gå uten bleier i korte perioder etter bleieskift. Skift ofte, la henne ikke gå for lenge våt.



Anonymous poster hash: b6998...dde
Skrevet

 

Smør på canesten/klotrimazol. I tillegg la henne gå uten bleier i korte perioder etter bleieskift. Skift ofte, la henne ikke gå for lenge våt.

 

Anonymous poster hash: b6998...dde

 

Mente ikke å være anonym, vet ikke hva som skjedde... 

Skrevet

Er det sårt og klør så kan det faktisk være sopp, min jente fikk det barnelegen sa at jeg skulle vaske med varmt vann og litt parfymefri olje tørke godt med mesosoft kluter og smøre på canesten, da forsvant alt og hun har vært fin siden.

Skrevet

Takk, kan jeg bruke canesten uten å snakke med legen også? Hun er forresten 14 mnd. 

Skrevet

Jeg fikk ikke kjøpt canesten til min på 13 mnd uten å ha godkjenning fra legen. Ville tatt en tur til legen først og sjekket om det faktisk er sopp

 

Anonymous poster hash: dae85...08c

Skrevet

Ja, det ser jeg på som helt uproblematisk. 

Skrevet

Ja det tror jeg bare går bra.

Skrevet

Jeg fikk ikke kjøpt canesten til min på 13 mnd uten å ha godkjenning fra legen. Ville tatt en tur til legen først og sjekket om det faktisk er sopp

 

Anonymous poster hash: dae85...08c

Hæ hvorfor? gikk du virkelig på apoteket og sa du skulle ha canesten til babyen? Har aldri hørt om at man må ha godkjenning fra lege for og kjøpe reseptfri salve.

Skrevet

Da jeg var i barselgruppe for noen år siden, sa helsesøster at en av mammaene bare kunne prøve canesten på bleieutslettet for å se om det ble bedre. (det ble det).

 

Når i tillegg utslettet klør, er det stor sannsynlighet for at det er sopp. 

Skrevet

 

Jeg fikk ikke kjøpt canesten til min på 13 mnd uten å ha godkjenning fra legen. Ville tatt en tur til legen først og sjekket om det faktisk er soppAnonymous poster hash: dae85...08c

 

Hæ hvorfor? gikk du virkelig på apoteket og sa du skulle ha canesten til babyen? Har aldri hørt om at man må ha godkjenning fra lege for og kjøpe reseptfri salve.

Jeg hadde allerede vært hos legen og fått beskjed om å kjøpe canesten. Spurte på apoteket for jeg har aldri kjøpt det før og tenkte kanskje det var flere typer. En beregnet på barn feks. Da sa hun at så små barn ikke skulle ha det uten samråd med lege. Men jeg hadde allerede vært hos legen og da var jo alt i orden.

Det er da ikke alle reseptfritt legemidler som skal brukes av små barn selvom de er enkle å få kjøpt. Har du lest pakningsvedlegget til canesten?

 

Anonymous poster hash: dae85...08c

Skrevet

 

Jeg fikk ikke kjøpt canesten til min på 13 mnd uten å ha godkjenning fra legen. Ville tatt en tur til legen først og sjekket om det faktisk er sopp

 

Anonymous poster hash: dae85...08c

Hæ hvorfor? gikk du virkelig på apoteket og sa du skulle ha canesten til babyen? Har aldri hørt om at man må ha godkjenning fra lege for og kjøpe reseptfri salve.

 

Hvis man skal være 100 % korrekt ( følge felleskatalogen), så skal man ha godkjenning fra lege. Men det er nok fordi salven kun er utprøvd på voksne. Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter. Hadde imidlertid ikke sagt at det var til babyen :)

Skrevet

 

 

Jeg fikk ikke kjøpt canesten til min på 13 mnd uten å ha godkjenning fra legen. Ville tatt en tur til legen først og sjekket om det faktisk er soppAnonymous poster hash: dae85...08c

Hæ hvorfor? gikk du virkelig på apoteket og sa du skulle ha canesten til babyen? Har aldri hørt om at man må ha godkjenning fra lege for og kjøpe reseptfri salve.

Jeg hadde allerede vært hos legen og fått beskjed om å kjøpe canesten. Spurte på apoteket for jeg har aldri kjøpt det før og tenkte kanskje det var flere typer. En beregnet på barn feks. Da sa hun at så små barn ikke skulle ha det uten samråd med lege. Men jeg hadde allerede vært hos legen og da var jo alt i orden.

Det er da ikke alle reseptfritt legemidler som skal brukes av små barn selvom de er enkle å få kjøpt. Har du lest pakningsvedlegget til canesten?

 

Anonymous poster hash: dae85...08c

 

Ja og der står det at det kan brukes mot bleiesopp!

Skrevet

Jeg har prøvd både Inotyol og potetmel (i perioder med hver, nesten ved hvert bleieskift), som begge tidligere har klart brasene, men nå holder de det bare sånn passe i sjakk. Det virker som det klør også, for hun begynner å klore seg på tissen med en gang jeg tar av bleien, både på stellebordet og i badekaret. 

 

Har i det siste brukt Pampers og Rema 1000- bleier, ingen forskjell der heller. 

 

Noen som har andre råd?

Mine reagerer på pampers, men ikke rema og Libero.

 

Her er det sjelden utslett lenger, vi skyller alltid stumpen morgen og kveld med bare vann i dusjen eller vasken,.

Passer på å klapptørke i kriker og kroker. Lufter godt av og til.

OG lykkelig som liten barnesalve. Den er fantastisk.

Bruker inotyol med nr 1, nå bruker vi bare denne salven.

 

Anonymous poster hash: 6931d...b9f

Skrevet

Vet ikke helt hva som funker mot bleieutslett da min aldri har hatt det, vi har brukt kompresser med vann og litt dr.greve babyolje, tørket og litt pudder på :-) på denne måten har vi sluppet unna. Men som de andre sier så er jo sopp en mulighet da det er varmt og fuktig i bleien til tider. Men mitt tips er å ikke bruke pampers da denne inneholder lotion, bruk kun svanemerkede bleier :-) og selvfølgelig bytte bleie ofte og la baby ligge litt uten bleie og lufte litt

Skrevet

Ikke bruk Pampers, de inneholder lotion. Unngå våtservietter av alle typer.

Det viktigste er å holde stumpen ren og tørr - vask med rent vann og klapp tørt med kompresser. La gjerne lufttørke. Skift bleier ofte så det alltid er tørt. Her i huset er det kun én salve som fungerer, og det er Avene Cicalfate Repair Cream. Den fikser det meste over natta! :)

Skrevet

Morsmelk og lufttørking, ikke bruk pampers:) (Vi brukte tøybleier, og hadde ofte et fleece innlegg mot huden for å holde huden tørr. Ellers tåler huden mer når de bruker tøybleier, den blir mer herdet)



Anonymous poster hash: 42420...197
Skrevet

Enig med de andre angående pampers, og da mener jeg både våtserviettene og bleiene . De beste våtserviettene er billigserviettene synes jeg. Men det beste er selvsagt kompresser og vann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...