Gå til innhold

2 fostersekker? En tom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med sønnen min, så gikk fostervannet i uke 31. Jeg dro rett på sykehuset, de tok tester og det var fostervannet som hadde gått. De forberedte meg på at jeg måtte føde innen 2 døgn, var ganske fortvilet. Så skulle de undersøke meg, men da viste det seg at fostersekken var helt tett. Så jeg hadde hatt 2 fostersekker. Spurte hvordan det kunne skje, men fikk ikke noe svar.

Sønnen min kom i uke 39, og jeg var selvfølgelig veldig glad for at han ikke kom i uke 31.

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor hadde jeg en ekstra fostersekk, det rant en del vann fra den og, så må jo ha vært en viss størrelse.

Jeg hadde ingen blødninger i svangerskapet, og fostervannet var klart. Så det har jo tydeligvis ikke vært en baby i den tomme fostersekken.

Noen som vet noe om dette? Eller opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 1b677...051
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det i utgangspunktet var anlegg for tvillinger hvor den første har gått til grunne på et tidlig tidspunkt, men hvor fostersekk og morkake ikke har gjort det (rett og slett en feil i kroppens oppryddningssystem). Vanligvis vil hele fosteranlegget gå til grunne samtidig, men man ser jo fra tid til annen at kroppen kan rote det litt til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...