Gå til innhold

Noen som har erfaring med å føde alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ikke ha samboer med på fødselen av diverse grunner, har noen erfaring med å føde alene? Skal føde på en forholdsvis liten fødeavdeling i en liten by, der folk som regel har tid og oppmerksomhet nok til hver fødende, ingen "samlebånd" her. Hvilken oppfølging fikk dere sammenlignet med når dere har en partner med? Er så å si helt sikker på at jeg klarer det fint, men litt bekymret er man jo :)

Anonymous poster hash: b0f20...011
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i alle dager, det må være veldig gode grunner for at samboeren din ikke skal være med! Er det han det står på,eller deg? Han vil i så fall gå glipp av det største som kan skje et menneske og det er jo utrolig syn:(

Anonymous poster hash: d0e94...ffa

Skrevet

Men i alle dager, det må være veldig gode grunner for at samboeren din ikke skal være med! Er det han det står på,eller deg? Han vil i så fall gå glipp av det største som kan skje et menneske og det er jo utrolig syn:(Anonymous poster hash: d0e94...ffa

synd!

Skrevet

Jeg fødte nr 3 alene - kun med jordmor og en sykepleier. Det var rett og slett herlig. På de 2 andre fødslene var jeg mer opptatt av at faren satt og ventet og kjedet seg, og gikk rundt og virret. Den siste gangen kunne jeg konsentrere meg om meg selv. Anbefales!!

Anonymous poster hash: b4337...c0b
Skrevet

Men i alle dager, det må være veldig gode grunner for at samboeren din ikke skal være med! Er det han det står på,eller deg? Han vil i så fall gå glipp av det største som kan skje et menneske og det er jo utrolig syn:(

Ikke alle som synes det er det største i livet å se at det kommer en baby ut av den man elsker. Og har født noen ganger, og vil med hånden på hjertet påstå at selve fødslene absolutt ikke var det største som skjedde meg.

Anonymous poster hash: b4337...c0b

Skrevet

Han var svært dårlig støtte under forrige fødsel, ødela halvparten av opplevelsen for meg, og har ikke brydd seg om meg i dette svangerskapet. Han viser null interesse i hvordan jeg har det, avlaster meg ikke med husarbeid til tross for kraftig bekkenløsning - JEG må stå og støvsuge, vaske gulvet og skrubbe doen med enorme smerter, han bryr seg ikke. Jeg får aldri takk for det jeg gjør, tilbud om hjelp, hvis jeg spør om hjelp så får jeg til svar at "jeg gjør det senere", så må jeg likevel gjøre det selv etterpå.

Jeg har svært harde fødsler med veldig store smerter som jeg takler dårlig, det jeg trenger på fødestuen er en som støtter meg, ikke en som gjør det enda tøffere å føde. En fødsel er ikke sirkusforestilling eller opplevelse for far, men en hard jobb for mor.

HI

Skrevet

Men i alle dager, det må være veldig gode grunner for at samboeren din ikke skal være med! Er det han det står på,eller deg? Han vil i så fall gå glipp av det største som kan skje et menneske og det er jo utrolig syn:(Anonymous poster hash: d0e94...ffa

Han var svært dårlig støtte under forrige fødsel, ødela halvparten av opplevelsen for meg, og har ikke brydd seg om meg i dette svangerskapet. Han viser null interesse i hvordan jeg har det, avlaster meg ikke med husarbeid til tross for kraftig bekkenløsning - JEG må stå og støvsuge, vaske gulvet og skrubbe doen med enorme smerter, han bryr seg ikke. Jeg får aldri takk for det jeg gjør, tilbud om hjelp, hvis jeg spør om hjelp så får jeg til svar at "jeg gjør det senere", så må jeg likevel gjøre det selv etterpå. Jeg har svært harde fødsler med veldig store smerter som jeg takler dårlig, det jeg trenger på fødestuen er en som støtter meg, ikke en som gjør det enda tøffere å føde. En fødsel er ikke sirkusforestilling eller opplevelse for far, men en hard jobb for mor. HI Anonymous poster hash: b0f20...011
da sier jeg igjen :MEN I ALLE DAGER DA KVINNE, og denne tuffsen har du valgt å beholde! Fy søren for en type! Sorry meg altså men. Jeg ble skikkelig provosert over det du forteller, makan til drittmann da! Men uansett, ja da skjønner jeg GODT at du ikke vil ha han på fødestuen!

Skrevet

Hei HI, høres ut som du har en del utfordringer her.

Da jeg fikk andremann var mannen med på sykehuset, men ventet ute under selve fødselen (ca 2 timer)

Grunnen var vel at han syntes den forrige fødselen var ubehagelig .liker ikke blod, sprøyter og denslags.

Jeg syntes at dette var helt ok, føler egentlig mest for å være alene når jeg har ordentlig vondt og syntes at mannen min egentlig var til liten hjelp under den første fødselen.

fikk god hjelp av jordmor og barnepleier under fødselen, de var der hele tiden og jeg var aldri alene.

Skrevet

Hei HI, høres ut som du har en del utfordringer her.

Da jeg fikk andremann var mannen med på sykehuset, men ventet ute under selve fødselen (ca 2 timer)

Grunnen var vel at han syntes den forrige fødselen var ubehagelig .liker ikke blod, sprøyter og denslags.

Jeg syntes at dette var helt ok, føler egentlig mest for å være alene når jeg har ordentlig vondt og syntes at mannen min egentlig var til liten hjelp under den første fødselen.

fikk god hjelp av jordmor og barnepleier under fødselen, de var der hele tiden og jeg var aldri alene.

Jeg er ikke redd for å være alene i perioder, er erfaren fødende, men er redd for å ikke bli hørt og at ingen taler min sak da (det gjorde ikke samboer heller under forrige fødsel). Jeg takler smertene svært dårlig og har hittil blitt nektet alt av smertestillende. Håper bare at de som ligger alene blir hørt ekstra nøye, enn de som har en person der til å tale deres sak.

HI

Skrevet

Kunne du hatt med ei venninne? Jeg var alene da jeg fødte første gang. Hadde med ei venninne av mamma som jeg har vært mye hos i oppveksten. Uaktuelt å ha med min mor da hun er overhysterisk. Venninnen holdt som regel kjeft og maset ikke, men var der da jeg trengte det. Veldig trygt å ha henne der :)

Anonymous poster hash: bf8ee...473
Skrevet

Kunne du hatt med ei venninne? Jeg var alene da jeg fødte første gang. Hadde med ei venninne av mamma som jeg har vært mye hos i oppveksten. Uaktuelt å ha med min mor da hun er overhysterisk. Venninnen holdt som regel kjeft og maset ikke, men var der da jeg trengte det. Veldig trygt å ha henne der :)

Jeg har ingen nære venninner, og klarer egentlig fint å føde alene, men lurte bare på om man får litt mer tid med helsepersonell/blir tatt imot mer lydhørt enn når man har partner/andre til å bistå seg.

HI

Skrevet

Jeg har ingen nære venninner, og klarer egentlig fint å føde alene, men lurte bare på om man får litt mer tid med helsepersonell/blir tatt imot mer lydhørt enn når man har partner/andre til å bistå seg.

HI

Jeg har ikke født alene, men jeg kan ikke skjønne at de skal vie mer tid til en som velger å ha sin mann på gangen fremfor de som har han med inn- du har ikke av den grunn noe mer behov for smertestillende eller annen medisinsk hjelp.

MEN: har du undersøkt om det er en doula i nærheten der du bor? Google så ser du litt mer.

Anonymous poster hash: db708...b20

Skrevet

Hvorfor har du blitt nektet smertestillende HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...