Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har fått så forferdelig lyst til å strikke i det siste :-) Har strikket noen pannebånd til guttene mine, men har lyst til å "utvide" til luer/halser/skjerf..... Jeg er ikke særlig flink - kan rett fram, vrangstrikk og (veldig) enkle mønstre. Noen som har tips eller lenker til enkle, men fine/tøffe/kule pannebånd eller luer til gutter 5-12 år, eller skjerf/halser til meg selv? Anonymous poster hash: bb70d...de0
yogajente Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Garnstudio.no :-) Fine instruksjonsvideoer også
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis noen her strikker på bestilling så har jeg ett oppdrag Anonymous poster hash: 25d79...9c1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis noen her strikker på bestilling så har jeg ett oppdrag Anonymous poster hash: 25d79...9c1 Ikke sikker på om jeg orker det akkurat nå, men hva er det du vil ha strikket, når må du ha det og hvilken størrelse i så fall? Anonymous poster hash: ce21f...70c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis noen her strikker på bestilling så har jeg ett oppdrag Anonymous poster hash: 25d79...9c1 Ikke sikker på om jeg orker det akkurat nå, men hva er det du vil ha strikket, når må du ha det og hvilken størrelse i så fall? Anonymous poster hash: ce21f...70c Det er absolutt ingen hastverk En genser til dame i str XS. Anonymous poster hash: 25d79...9c1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Takk for at dere kuppet tråden min................ Uansett takk til deg som faktisk svarte, har sjekket ut Garnstudio.no :-) Tar gjerne mot flere tips! Anonymous poster hash: bb70d...de0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Takk for at dere kuppet tråden min................ Uansett takk til deg som faktisk svarte, har sjekket ut Garnstudio.no :-) Tar gjerne mot flere tips! Anonymous poster hash: bb70d...de0 Herregud du hadde jo fått svar på spørsmålet ditt surpomp! Anonymous poster hash: 25d79...9c1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Det er absolutt ingen hastverk En genser til dame i str XS. Vil ha genser.jpg Anonymous poster hash: 25d79...9c1 Fin genser! Tror dessverre ikke at jeg orker å strikke den, i hvert fall ikke nå. Du får legge den ut igjen over nyttår, kanskje du får napp mot våren da HI, beklager kuppingen! Jeg gikk inn på tråden og tenkte tipse om garnstudio slik yogajenten gjorde. Hvis du søker på det du ønsker å strikke + strikkemønster eller strikkeoppskrift så får du som regel opp masse. F.eks. denne halsen http://tibialia.no/product/en-enkel-hals/ (tror jeg søkte strikkemønster hals dame) Sandnesgarn har også en del. Bruk videoene på garnstudio, noen har god nytte av youtube også. Jeg er litt sånn at jeg foretrekker å ha hjelp av en person, så da jeg lærte meg å strikke mønster - sånn ca tilbake i 1890-årene - da spurte jeg pent på garnbutikken der jeg bodde, og hadde en venninne jeg kunne spørre på den første genseren jeg strikket med mønster. Min venninne flyttet, jeg var fortapt, og da ble garnbutikken redningen. Alle steder jeg har bodd har de vært hjelpsomme om man spør pent når man står fast. Ellers er det faktisk en del håndarbeidsforeninger, ofte pensjonister, som har kaffe-og-håndarbeid-kafe eller -kveld. Her jeg bor nå har også biblioteket strikkekvelder. Der møtes folk, alt fra folk som har strikket i 30 år til helt nybegynnere, og som regel veldig variert i alder også. Synes du er flink som setter i gang, det er morsomt å strikke og få det til! Du kan allerede det viktigste, det meste er bare varianter av det du kan, som kan virke vanskelig før man gjør det. Finner du mønster og du står fast kan du også spørre her inne, mange som har fått hjelp til å få tolket mønster her inne Lykke til Anonymous poster hash: ce21f...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå