Gå til innhold

Læreplass etter VG2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger litt råd og innspill, jeg.

Jeg går siste året på vgs, VG2 helsefagarbeider. Planen min er å ut i lære til neste år. Men sitter med masse tanker rundt dette.

Jeg vet at læreplassene ser veldig mye på fravær, og er bl.a. nøye på at man skal ha hatt gym. Jeg er i en situasjon da jeg, på grunn av helsemessige årsaker, må ha tilrettelegget gym. Dette gjør at gymkarakteren min blir noe redusert da jeg ikke har samme vurderingsgrunnlaget som andre. Jeg har også noe fravær (ikke et voldsomt et altså, men det ligger på rundt 7 dager pr. halvår). Til nå har jeg vel 1 dag og 18 timer, eller noe sånt. Det er jo litt, til å bare være oktober. Det meste av fraværet mitt er ikke sykdom (har vært syk en dag), men en del legebesøk og undersøkelser som dessverre har vært i skoletida.

Jeg lurer egentlig på om noen har vært i min situasjon og har fått læreplass? Og om jeg er en dårligere kandidat pga situasjonen min? Skal nevnes at jeg har svært gode karakterer i alle fag, og har god faglig innsikt. Jeg har alltid fått gode tilbakemeldinger på utplassering og praksistiden.

Er det avdelingsleder som finner nye lærlinger? Kan det være lurt i utplasseringen å prate med avd.lederen for å drøfte disse tingene? Skal snart i utplassering.

Håper på noen svar jeg! :-)

Anonymous poster hash: 51ff5...dd4

Anonymous poster hash: 51ff5...dd4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at jeg visst har postet dette på litt feil forum *knis*... Beklager det! Vet ikke hvordan jeg får slettet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...