Gå til innhold

Sjekke modning/Stripping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 40 nå og er ganske utålmodig. Flere i termingruppen forteller at de har fått sjekket modning og blitt strippet slik at fødselen kanskje kan starte. Jordmødrene her ville ikke gjøre det :( og jeg er skikkelig skuffa...

Hvorfor er det noen jordmødre/helsestasjoner som ikke gjør dette? Noen som vet?  :balltre: 

Anonymous poster hash: 4ebec...77e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste vil la naturen gå sin gang. Tror ikke de stripper dersom det ikke åpning. En annen ting er at det langt ganske fort når du er blitt strippet/ fått modningsakupunktur. Selv ble jeg strippet og økte åpningen fra 1-3 cm. Fødselen startet 1,5 døgn senere. Tok 5 timer fra første rie til baby var ute.

Anonymous poster hash: e2e9c...dc7

Gjest flykræsj
Skrevet

Jeg ble fortalt at det var usikkerhet hvorvidt dette i det hele tatt fungerer. Mange blir kun gående med maserier i flere dager. Andre sier det har fungert. Jeg ble strippet med førstemann. Det var ganske vondt, og i etterkant gikk jeg rundt med vonde kynnere i 2 døgn. Ingen effekt på meg, fødsel startet en uke etterpå. Med andremann gikk jeg kun til legen. Han som sa stripping ikke hadde noen dokumentert effekt, kun plagsomt. Ikke lett å vite...

Skrevet

De vil ikke tukle med naturen. 

Anonymous poster hash: f0370...ab3
Skrevet

Flere som sier at fødselen har startet 1 døgn etterpå. Jordmor vil ikke sjekke modning heller  :huh:

Anonymous poster hash: 4ebec...77e
Skrevet

Startet ikke noe her i allefall. Bare unødvendige maserier...

Anonymous poster hash: 0a4a2...c92
Skrevet

Jeg ble strippet 3 ganger. Første gang i uke 39 og deretter to ganger til etter det. Barnet kom i uke 41+3. Da startet fødselen 12 timer etter at jeg hadde fått modningsakupunktur. Om det vr pga det eller at barnet bare endelig bestemte seg for å komme vet jeg ikke, men strippingen hjalp iallefall ikke! Fikk bare veldig mye masrier!

Anonymous poster hash: 899de...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...