Gå til innhold

Ønsker mange svar.. Fish&chips i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har landet på at fish&chips må være den beste løsningen med tanke på div allergier og religiøse hensyn.

Hadde ditt barn likt å få servert det? Jeg lurer på om det blir mye æsj og uff fra de andre barna. Kanskje bør jeg ha noe backup mat? (pølser, nuggets etc?)

Anonymous poster hash: a3c1c...d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke fisk hadde vært noen slager i barnebursdag her i alle fall ...

Skrevet

Alle mine barn spiser fiskepinner og pommes fristes ;)

Anonymous poster hash: a3bf8...0af
Skrevet

Hvor gamle er barna da?

Min 5 åring og min 3 åring hadde likt det og ikke sagt noe negativt. Fingermat er alltid supert for dem og så er de glad i fritert mat.

Anonymous poster hash: 4aeb8...e5b

Skrevet

Barna som kommer er 6 - 7 år. 

Anonymous poster hash: ed827...991
Skrevet

Tja, hvorfor ikke? Hvordan har du planer om å lage "fishen" da? Og om Chipsen er hjemmelaget så er jo det noe alle liker.

Skrevet

Ungene mine på 4, 6 og 8 år elsker den fish'n'chips pakka de selger i butikken :)

Men skal du lage selv, med panering osv?

Anonymous poster hash: 9bbe8...247

Gjest flykræsj
Skrevet

Jeg tror det kunne vært poppis jeg! Gutten min eeeelsker det! I barnehagen der gutten min går er fiskekaker og fiskepinner snadder. Vanlig fisk også forsåvidt. Har inntrykk av at det er i skolealder at fisk blir "æsj", men godt mulig jeg tar feil.. Ser imidlertid for meg at det blir mye styr å lage fish&chips til en barnebursdag. Mye fisk og og chips som skal frityrstekes, og de vanlige frityrgrytene har jo ikke allverdens kapasitet. Når jeg en sjelden gang lager det hjemme til familien (vi er to voksne og en treåring), er det endel gris og styr. + kjøkkenet stinker frityr på tross av avtrekksvifte. Tror jeg hadde gått for noe enklere

Skrevet

Nei, jeg lager ikke fisken. For det har jeg prøvd meg på mange ganger, og det falt visst ikke i smak :laugh: . Blir nok best med findus da tenker jeg. Eller så har de den litt sunnere varianten, men den er jo dyrere da. 

Skrevet

Ville vært superpoppis :)

Anonymous poster hash: 4e271...2ac
Skrevet

Det kunne jeg funnet på, så får de som ikke liker fisk bare spise chips. Det gjør dem gatantert ingenting. Go for it!

Skrevet

Jeg tror det kunne vært poppis jeg! Gutten min eeeelsker det! I barnehagen der gutten min går er fiskekaker og fiskepinner snadder. Vanlig fisk også forsåvidt. Har inntrykk av at det er i skolealder at fisk blir "æsj", men godt mulig jeg tar feil.. Ser imidlertid for meg at det blir mye styr å lage fish&chips til en barnebursdag. Mye fisk og og chips som skal frityrstekes, og de vanlige frityrgrytene har jo ikke allverdens kapasitet. Når jeg en sjelden gang lager det hjemme til familien (vi er to voksne og en treåring), er det endel gris og styr. + kjøkkenet stinker frityr på tross av avtrekksvifte. Tror jeg hadde gått for noe enklere

Jeg tenkte å steke det i ovnen, da kan man kjøre begge deler samtidig kanskje.. Har aldri brukt frityrgryte til fisken/chipsen jeg, ikke eier jeg en frityr heller. 

Tenkte å ha revet gulrot eller noe sånt vedsiden av, så blir det iallefall litt sunt

Skrevet

Er ikke nødvendig å gjøre det så avansert, slike pakker fra Findus med 30 fiskepinner i kan du varme på bakepapir i langpanna, og sånne frosne poser med pommes frites som du varmer i stekeovnen er ihvertfall mine unger glad i...

Skrevet

Jeg tenkte å steke det i ovnen, da kan man kjøre begge deler samtidig kanskje.. Har aldri brukt frityrgryte til fisken/chipsen jeg, ikke eier jeg en frityr heller. 

Tenkte å ha revet gulrot eller noe sånt vedsiden av, så blir det iallefall litt sunt

Jeg pleier å rive gulrot, blande inn et revet grønt (surt) eple og ha noen dråper sitron over, min 6-åring synes det er så godt at hun glemmer å spise fisk og poteter :)

Skrevet

Begge mine hadde likt det godt. De er 7 og 9.

Anonymous poster hash: 1de7b...9fe

Gjest flykræsj
Skrevet

Jeg tenkte å steke det i ovnen, da kan man kjøre begge deler samtidig kanskje.. Har aldri brukt frityrgryte til fisken/chipsen jeg, ikke eier jeg en frityr heller. Tenkte å ha revet gulrot eller noe sånt vedsiden av, så blir det iallefall litt sunt Anonymous poster hash: ed827...991

Da blir det jo straks enklere :) Kjør på. Hadde ikke giddet å ha noen pølse-backup. Som en over her skriver, de som ikke spiser fisk kan spise chips. Det gjør de sikkert med glede :)

Skrevet

Helt supert!!

Hadde gått rett hjem hos mine iallefall (6 og 8)

Anonymous poster hash: 8863f...7bb

Skrevet

Jeg pleier å rive gulrot, blande inn et revet grønt (surt) eple og ha noen dråper sitron over, min 6-åring synes det er så godt at hun glemmer å spise fisk og poteter :)

Takk for supert tips. Det høres veldig godt ut faktisk, og enkelt. 

Skrevet

I bursdag hadde jeg nok droppet gulroten. Hadde heller dandert maten på grillspyd og laget små skåler med ketsjup til å dyppe i. Det skal jo være litt annerledes og morsomt i bursdag!

Anonymous poster hash: 4aeb8...e5b

Skrevet

Om det er fiskepinner fra butikken så hadde hvertfall min gutt blitt glad. Særlig om han fikk majones på. ;)

Og med ketchup til chipsen også så blir det bra. :)

Anonymous poster hash: 90581...51c
Skrevet

Mine på 6 og 9 hadde elsket det.

Anonymous poster hash: 1ad43...71f

Skrevet

Jeg har landet på at fish&chips må være den beste løsningen med tanke på div allergier og religiøse hensyn.

Hadde ditt barn likt å få servert det? Jeg lurer på om det blir mye æsj og uff fra de andre barna. Kanskje bør jeg ha noe backup mat? (pølser, nuggets etc?)

Er det noen barn med cøliaki (siden du nevner matallergier)? Da funker det i hvert fall dårlig, pga paneringen.

Anonymous poster hash: c3769...5a1

Skrevet

Hva med fish and ships og kyllingnuggets?

Min sønn hadde elsket begge de to.

Skrevet

Du kan jo kombinere det med sjørøverbursdag og fortelle barna at fish'n'chips er sjørøvermat? :) synes det var en god idé jeg :) da jeg var liten spiste jeg mye rart bare fordi det var cowboymat, sjørøvermat, "hundemat" eller andre artige ting :)

Anonymous poster hash: b71a3...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...