Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Har fått vannkopper i hus, noen gode råd å komme med? Har ingen erfaring med det, og fikk kort info fra legen som var: vent til det går over :/ Ungen holdes hjemme til hun er frisk, den delen har jeg skjønt i alle fall Anonymous poster hash: b02ed...e58
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Noen får det lett, mens andre kan bli veldig plaget. Hvor gammel er barnet? Du kan kjøpe hvitvask på apoteket mot kløe, er det veldig ille kan du få zyrtec på resept. Klør man for mye på de kan det komme arr. Bruker barnet belei og har mye i bleieområdet ville jeg latt barnet gå uten bleie for å få luft til. Ble du noe klokere?!? Anonymous poster hash: 3c9d2...70d
LivetErEnLek Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 For de aller fleste er vannkopper ukomplisert når de får det som barn. Du får kjøpt hvitvask på apoteket som kan smøres på og som demper kløen. Ellers er det greit å ha febernedsettende i hus hvis det skulle trenges. Noen svært få blir skikkelig dårlige og det kan da sette seg i leddene. I de tilfellene finnes det faktisk noe du kan gi som stopper utbruddet. Men dette er som sagt svært sjeldent .
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Litt mer ja Hun er 3 og bruker bleie og har mest foreløbig i bleieområdet Prøver og la henne bruke truse for å slippe gnagende bleie (har dotrening på henne, men hun er sta....). Foreløbig er det ikke så ille, men det ser ut som hun kan få føttene og armene dekt siden de be prikkete i løpet av kvelden Skal sjekke opp hvitvask så snart jeg får barnevakt, det er vont å gå for henne pga plasseringen av utslettet. Så vil ikke ta henne ut pga det og smittefaren. Anonymous poster hash: b02ed...e58
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Ungen kan gå på barnehagen igjen når blemmene slutter ig veske og begynner å tørke ut.. Da smitter de ikke lenger
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Se positivt på det, det er bra hun får det nå! Jeg fikk vannkopper først som godt voksen og var kjempedårlig. Uansett hvor mye og ofte jeg ble utsatt for smitte som barn fikk jeg aldri vannkopper den gangen. Er ikke å anbefale å få det som voksen. God bedring til jenta di! Anonymous poster hash: 11b9b...a21
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Vi brukte en spray i stedet for vanlig hvitvask og den var like effektiv og mye mindre ekkel å ha på. Husker selvfølgelig ikke hva den heter, ettersom det er over 4 år siden vi hadde vannkopper her i huset, men det vet de sikkert på apoteket. Anonymous poster hash: 599c4...5dc
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Takk for gode råd Vet at det er best og få det som barn, har heldigvis hatt nesten alle barnesykdommene selv som barn (har ikke hatt kusma). Så slipper og tenke på å bli smittet selv Er mest at jeg sitter og synes synd på jentungen som er full av blemmer HI Anonymous poster hash: b02ed...e58
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Vi brukte en spray i stedet for vanlig hvitvask og den var like effektiv og mye mindre ekkel å ha på. Husker selvfølgelig ikke hva den heter, ettersom det er over 4 år siden vi hadde vannkopper her i huset, men det vet de sikkert på apoteket. Anonymous poster hash: 599c4...5dc Det er nok Cytelium spray du tenker på. Jeg gikk inn på tråden for å tipse om den, den er helt super!! Anonymous poster hash: efbaa...9ef
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Og hvis du kjøper Cytelium spray og har mye igjen etterpå så funker den som fy etter intimbarbering Anonymous poster hash: efbaa...9ef
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Vi brukte en spray i stedet for vanlig hvitvask og den var like effektiv og mye mindre ekkel å ha på. Husker selvfølgelig ikke hva den heter, ettersom det er over 4 år siden vi hadde vannkopper her i huset, men det vet de sikkert på apoteket. Anonymous poster hash: 599c4...5dc Det er nok Cytelium spray du tenker på. Jeg gikk inn på tråden for å tipse om den, den er helt super!! Anonymous poster hash: efbaa...9ef Hjelper den på svie? for hun snakker mer om at det svir enn at det klør (hun klør heller ikke noe særlig) HI Anonymous poster hash: b02ed...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå