Gå til innhold

Abort for 4 uker siden. Gravid igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe å si at jeg ikke hr ventet 1pp?

Ikke helt tatt med i beregningen å bli gravid så fort igjen.

Anonymous poster hash: 4cf09...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har ikke noe å si :) gratulerer så masse :)

Anonymous poster hash: 4f078...908

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort 14. Februar da jeg var 8 uker på vei. Rakk ikke å få mensen igjen før jeg var gravid igjen. Dvs at jeg må ha blitt gravid 2 uker etter blødningene fra aborten, for når sitter jeg her og er 33 uker på vei :)

Anonymous poster hash: 2dee7...813

Skrevet

Nei er du gravid, så er du gravid

Anonymous poster hash: 33d33...0b2

Skrevet

Mener du spontanabort eller er du gravid igjen etter en fremkalt abort?

Anonymous poster hash: 6cf26...858

Skrevet

En spontanabort. Håper så inderlig den sitter denne gang.

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort 14. Februar da jeg var 8 uker på vei. Rakk ikke å få mensen igjen før jeg var gravid igjen. Dvs at jeg må ha blitt gravid 2 uker etter blødningene fra aborten, for når sitter jeg her og er 33 uker på vei :)

Åå så godt å høre <3 nå er du jo snart i mål du :)

Skrevet

Er du helt sikker på at hcg nivået fra forrige graviditet ikke henger igjen? Den kan gjøre det i noen uker...og dermed vise falske positive tester...sier det ikke for å være slem.::håper du er gravid igjen :-) lykke til!

Anonymous poster hash: f0ec7...305

Skrevet

Er du helt sikker på at hcg nivået fra forrige graviditet ikke henger igjen? Den kan gjøre det i noen uker...og dermed vise falske positive tester...sier det ikke for å være slem.::håper du er gravid igjen :-) lykke til!

Tok blodprøve hos legen når jeg holdt på å abortere. Da var nivået på 9, tror jeg. Tok en graviditet test for vell en uke siden og den var negativ... Så vet ikke jeg!?

Skrevet

Da er du gravid ;-) jeg sa det fordi jeg opplevde det en gang selv...husker hvor skuffa jeg ble :-/ lykke til med den nye graviditeten :-)

Skrevet

Jeg ble det for 10 år siden. Gikk kjempe fint det, barnet er friskt og raskt😊

Anonymous poster hash: 9a801...cbb

Skrevet

Jeg ble også bedt om å vente 1pp og gjorde det. Men jeg har hørt om mange som ikke ventet, og det har gått fint med dem. :) Gratulerer, krysser fingrene for at den sitter nå! :)

Anonymous poster hash: a57b5...13a
Skrevet

jaa! :) men kjennes jo ut som om jeg aldri når mål. Har jo vært en lang vei når jeg i tillegg var gravid i 2 mnd før. Og dette har vært et svangerskap preget av mye slitsomme plager. Så jeg gleeeeder meg til dette er over :D

Du er nok gravid om du testet neg forså positivt! Gratulerer så mye <3

Skrevet

jaa! :) men kjennes jo ut som om jeg aldri når mål. Har jo vært en lang vei når jeg i tillegg var gravid i 2 mnd før. Og dette har vært et svangerskap preget av mye slitsomme plager. Så jeg gleeeeder meg til dette er over :D

Du er nok gravid om du testet neg forså positivt! Gratulerer så mye <3

Ja forstår deg godt. Prøv bare å kos deg på best mulig måte og ikke tenk så mye på tiden :) du får jo verdens beste gave om kun noen uker :)

Skrevet

En annen ting jeg lurte på er, når skal jeg regne ut lengde. Fra aborten startet eller?

Skrevet

Er du sikker på at du hadde en abort?

Jeg trodde jeg hadde, men hun er i levende livet her nå

Anonymous poster hash: 9be8b...416

Skrevet

Ja det tror jeg. Tok blodprøve på som nesten var nede i null ved abort, ved innvendig ul så de ikke noe foster og neg. Graviditetstest for vell 1 uke siden

Skrevet

Jeg husker jeg ble gravid rett etter en mulig SA med nr 2. Jeg blødde mye og legen mente jeg hadde mistet.

Men jeg fikk aldri mensen tilbake, ble visst gravid igjen med en gang ;)

Men nå skal det sies at det er usikkert om jeg faktisk ble gravid eller mistet en tvilling. Termin og fødsel stemmer ikke helt ift hverandre, derfor vet jeg ikke hva som har skjedd. Men jeg har en flott 8 åring i dag, det er det viktigste :)

Anonymous poster hash: 5342f...c7f

Skrevet

Jeg regnet termin etter første blødningsdag i aborten. Ble som med mensen. Blødde i kun 5-6 dager også fikk jeg el ca 2 uker etterpå tror jeg. Det stemmer i hvertfall med ul-termin ;)

Skrevet

En annen ting jeg lurte på er, når skal jeg regne ut lengde. Fra aborten startet eller?Anonymous poster hash: 4cf09...9bc

det er derfor man anbefales å vente en syklus, da er det lettere å regne ut når terminen vil finne sted. Det har ikke noe med at den nye spiren tar skade av at du gikk igjennom en abort for kort tid siden! Men termin vil de uansett finne ut av ved at du tar en tidlig ul :)lykke til :)

Anonymous poster hash: 4f078...908

Skrevet

Eneste grunnen til at noen blir rådet til å vente en syklus er fordi det er lettere å vite termindato. Jeg ble gravid med en gang etter spontanabort og hadde da ikke kontroll på menstermin. Har ingenting å si for utviklingen av barnet. Er store sjanser for å bli gravid igjen med en gang fordi hormonnivået i kroppen din er høyt etter en abort.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 11768...7e8

Skrevet

Ok men da hadde jeg tengt rett i forhold til utregning.

Bør jeg vente til i uke 10 før jeg bestiller time hos lege? Eller før med tanke på å finne rett termin dato. HAr også stoffskifte sykdom, det bør vel kansjes sjekkes før ordinære timer hos lege/Jm!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...