Gå til innhold

Dere som fjernet spiralen selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikk det til? Jeg får tak i trådene, men er så vått/glatt at jeg ikke klarer å dra i de.

Jaja, man skal ikke fjerne den selv. Hørt det før, ikke ta det bryet med å advare ;)

Anonymous poster hash: 6ebd1...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ææææææ 😱 er det noen som gjør det?? 😵

Anonymous poster hash: 9befe...b05

Skrevet

Skal ikke advare, men må få si at du er en idiot. 

Bruk gummihansker, hvis du vil deg selv så vondt.

Anonymous poster hash: 54368...f54
Skrevet

Takk for svar på det jeg spurte om

Skrevet

Jeg svarte deg jo? Bruk hansker som hindrer trådene i å skli. Men understreker nok en gang at du er en idiot.

Skrevet

Men hallo folkens. Hvordan fjernes spiralen hos lege/gynekolog? Jo den dras ut etter tråden. Hvorfor skal ikke hi kunne gjøre det selv?

Anonymous poster hash: 2b30d...ba6
Skrevet

Jeg svarte deg jo? Bruk hansker som hindrer trådene i å skli. Men understreker nok en gang at du er en idiot.

Ok, takk for svar, idiot ;)

Skrevet

Men hallo folkens. Hvordan fjernes spiralen hos lege/gynekolog? Jo den dras ut etter tråden. Hvorfor skal ikke hi kunne gjøre det selv?

Ja hvorfor vente 4 uker på legetime når jeg kan ta den ut nå? :)

Skrevet

For hos lege eller gynekolog ligger du i stolen og de bruker instrumenter for og åpne opp slik at du ikke ødelegger noe inni.

Skrevet

Kanskje fordi legen bruker et spekulum for å åpne livmorhalsen når spiralen skal fjernes? Det er ikke bare å dra den ut som en tampong, den sitter inne i livmorhulen og må fjernes med nødvendig utstyr. 

Anonymous poster hash: 3fb20...306
Skrevet

For hos lege eller gynekolog ligger du i stolen og de bruker instrumenter for og åpne opp slik at du ikke ødelegger noe inni.

Men det er jo ikke snakk om rive og røske, men dra den forsiktid ut. Hvordan mener du at de åpner opp? Hva slgs instrumenter da? Spekulumet er bare til for å få bedre innsyn i skjeden....

Skrevet

Fordi gynekologen har full innsikt når han drar og drar i helt riktig vinkel i forhold til mormunn osv, om du drar i litt skeiv vinkel risikerer du å rispe opp inni der, blødninger, sår og dype rifter kan bli resultatet. Smertefullt og unødvendig, i tillegg til at infeksjonsfaren er stor...

Men om du absolutt skal leke lege selv så dra den ut når du har mensen, da er åpningen i mormunnen størst og det er minst sjanse for å skade deg selv.

Anonymous poster hash: a5478...157

Skrevet

Kanskje fordi legen bruker et spekulum for å åpne livmorhalsen når spiralen skal fjernes? Det er ikke bare å dra den ut som en tampong, den sitter inne i livmorhulen og må fjernes med nødvendig utstyr. 

Den sitter ikke fast der, nei! Den ligger løst inni livmoren! Og kanskje du skal sjekke opp hvordan et spekulum brukes før du uttaler deg??!!

Skrevet

Nå må du gi deg, gynekologen åpner på ingen måte mormunnen, bare skjeden.

Skrevet

Fordi gynekologen har full innsikt når han drar og drar i helt riktig vinkel i forhold til mormunn osv, om du drar i litt skeiv vinkel risikerer du å rispe opp inni der, blødninger, sår og dype rifter kan bli resultatet. Smertefullt og unødvendig, i tillegg til at infeksjonsfaren er stor...

Men om du absolutt skal leke lege selv så dra den ut når du har mensen, da er åpningen i mormunnen størst og det er minst sjanse for å skade deg selv.

Jeg har ikke mensen med spiral.

Skrevet

Men det er jo ikke snakk om rive og røske, men dra den forsiktid ut. Hvordan mener du at de åpner opp? Hva slgs instrumenter da? Spekulumet er bare til for å få bedre innsyn i skjeden....

Nå er du bare vanskelig! Men ta den ut du men ha ambulansen på tråden slik at de kan komme og hente deg om du begynner og stormblø bare for at du ikke gadd og vente på legetime og hva om du ødelegger noe slik at du ikke kan få flere barn?

Skrevet

At du tørr sier jeg bare... Det er en grunn til at man går til LEGE for å utføre sånne ting som det her.

Anonymous poster hash: ac478...a00
Skrevet

Wow. Jeg er helsefaglig utdannet og fjerner gladelig sting, tømmer abscesser og piller på både det ene og andre hjemme på mitt eget bad, både på meg selv og andre. Bytter også pose på stomi og kateter ved behov. Men ikke F*** om jeg hadde rota rundt etter en spiral på egenhånd, hverken på meg selv eller andre! Det er faktisk en egen teknikk for å få vingene på spiralen til å folde seg sammen før man tar den ut. Og jo, den sitter inni livmora og man risikerer både skade og store blødninger om det ikke gjøres med forsiktighet. 

Anonymous poster hash: 5fe4a...af4
Skrevet

Bare ta hardt i og dra skikkelig til. Har du litt uflaks trenger du ikke tenke på prevensjonsmidler i fremtiden.

Anonymous poster hash: f518a...1a3
Skrevet

Bare ta hardt i og dra skikkelig til. Har du litt uflaks trenger du ikke tenke på prevensjonsmidler i fremtiden.

...eller flaks ;) 

Skrevet

...eller flaks ;)

Ja det er vel egentlig det jeg ville kalt det i dette tilfellet :fnise:

Skrevet

Tråden er moderert i henhold til denne reglen:

* Vi forbeholder oss retten til å slette/endre innlegg vi vurderer at bryter med reglene, eller som har innhold Barn i magen/Din baby ikke ønsker å assosieres med.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Hold oss oppdatert om hvordan det gikk da, HI!

Anonymous poster hash: 6be2c...d09
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 61a96...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...