Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Vi har bygd hus, og på termindatoen skal vi overta huset. Vi er da nødt til å si opp leiligheta vi bor i den tiden, av ulike årsaker Jeg vil bare grine, fatter ikke hvordan det skal gå å flytte samtidig som jeg skal ligge å skreve! Det var virkelig ikke noe gunstig, hadde det vært snakk om 2 uker ville det vært så mye bedre.Noen gode råd? Vurderer å flytte inn til mamma nå, og ta med alt av babyutstyr og ha stasjon der. Men føler ikke jeg kan overlate alt til mannen og øvrige familie, mens jeg ligger og "chiller" og dirigerer hva som skal gjøres. Klarer ikke å holde meg unna eller holde kjeft om hvordan jeg vil ha ting, og som ekstremt hormonbombe og ei elv etter fødsel blir jeg ikke noe koselig… særlig ikkke i en flytteprosess!Jeg trenger tips og gode råd! Anonymous poster hash: 51c6e...6a2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Selvfølgelig kan du dirigere de andre. Du får neppe bidratt med så mye annet. Bo hos mor så lenge. Anonymous poster hash: 23047...778
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Pakk mest mulig så raskt som mulig, hvis formen er ok nå. Kast og sorter mest mulig. Lei inn hjelp til selve flyttingen, enten ved å betale et firma eller ved å ta i mot god hjelp fra venner og familie. Husk at du kan føde to uker før eller nesten to uker etter termin også... Få hjelp til det som må gjøres i det nye huset, som å sette sofaen på plass, pakke ut de tingene dere bruker bortimot daglig på kjøkkenet, babytingene osv, så pakker du ut resten sånn du vil ha det etterhvert som du (og mannen) har krefter til det. Om det tar to uker eller seks måneder før alle esker er pakket ut, så er det tross alt en veldig liten del av livet til både deg og babyen. Det viktige da er at du ikke stresser med at alt ikke pakker ut. Hvis du merker eskene godt når ting pakkes ned, så starter du bare med de viktigste. Anonymous poster hash: 962c7...47b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Det går nok helt fint. Vi måtte også flytte rundt termin. Ungen kom 5 dager over så da fikk vi noen dager ekstra. Vi måtte leie flyttebyrå siden jeg ikke fikk løfte noe og det ble for mye for mannen alene. Når vi hadde fått tingene levert på ny adresse kom mannens familie og monterte møblene og pakket ut det viktigste sammen med mannen mens jeg dirigerte Det andre pakket vi opp litt etter litt. Anonymous poster hash: 6d779...caa
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Dette går så fint. Få vaskebyrå til å vaske ut av deres gamle hjem. Lei flyttebyrrå som tar seg av selve flyttingen. Begynn å pakk nå, få med deg venner/familie som hjelper deg så kan du ta å pakke det nødvendigste ned rett før flytting. Dette går så bra. Hør om mAnnen kan gå hjelp til å få ting på plass i det nye huset. Du skal ikke bære å må rett og slett overlate kontrollen til noen andre så nær termin 😊. Lykke til Anonymous poster hash: 5405b...7e5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Vi flyttet i nytt hus da lille var 10 dager. Var litt stres, for jeg ammet hele tiden. Men vi fikk masse hjelp, og hadde i grunn ikke noe valg. Og vet du hva? Det ordnet seg helt fint! Senk skuldrene og tenk på løsninger! Det går bra! Anonymous poster hash: b3023...e6c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Fordelen er at mannen får krav på 2 uker fri i forbindelse med fødselen. Da kan han bruke masse tid på flytting og vasking av det gamle huset, spessielt de dagene du ligger på barsel. Nekt å dra hjem før høyst nødvendig. Anonymous poster hash: a0795...c31
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Vi har bygd hus, og på termindatoen skal vi overta huset. Vi er da nødt til å si opp leiligheta vi bor i den tiden, av ulike årsaker Jeg vil bare grine, fatter ikke hvordan det skal gå å flytte samtidig som jeg skal ligge å skreve! Det var virkelig ikke noe gunstig, hadde det vært snakk om 2 uker ville det vært så mye bedre. Noen gode råd? Vurderer å flytte inn til mamma nå, og ta med alt av babyutstyr og ha stasjon der. Men føler ikke jeg kan overlate alt til mannen og øvrige familie, mens jeg ligger og "chiller" og dirigerer hva som skal gjøres. Klarer ikke å holde meg unna eller holde kjeft om hvordan jeg vil ha ting, og som ekstremt hormonbombe og ei elv etter fødsel blir jeg ikke noe koselig… særlig ikkke i en flytteprosess! Jeg trenger tips og gode råd! Anonymous poster hash: 51c6e...6a2 Hadde det akkurat sånn og fødte på samme dag som overtagelse. Flyttet til mannens foreldre, han pakket og jeg " lå og dirigerte" som du sier. Pust rolig, dette ordner seg! Du må ta jobben med å føde, mens mannen får ta mest med flyttingen. Anonymous poster hash: 6815e...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå