Gå til innhold

Kan man si til mannen at han er feit og bør skjerpe seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som selv alltid har slitt med vekta, og blitt mobbet for å være feit da jeg var liten. Så det sitter langt inne

Men mannen eter og eter, og det virker som om han tror at han lever sunt. Det går i Nutrilettbarer - men plutselig er alle rester av lørdagsgodtet søkk borte. Han tar skippertak hvor alt skal skjæres ned - også sprekker han.

Jeg kjenner på en viss frustrasjon, for han ser virkelig usunn ut - og det betyr jo nettopp at han er usunn, og disponert for både hjerteproblemer og diabetes. Før hadde han kul stil, og var fornøyd med seg selv.. Nå har han ingen stil og har lavt selvbilde.

Jeg bare kjenner at jeg blir smågæern av alle slankeplaner som aldri blir noe av. Selv spiser jeg sunt og trener for å holde meg i form. Forsøker å gjøre det som teamwork, men det hjelper jo ikke når han putter i seg ting mellom måltider.

Jeg er rett og slett usikker på om han selv merker at han gjør det, for han skjønner ingenting av hvorfor han ikke går ned.

Hvor ærlig kan man egentlig være?

Anonymous poster hash: dc613...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: f800b...11c
Skrevet

Kan man si det til menn : ja!

Kan mAn si det til damer: nei!

Er litt feil det der syntes jeg

Anonymous poster hash: 3d519...192

Skrevet

Kan man si det til menn : ja!

Kan mAn si det til damer: nei!

Er litt feil det der syntes jeg

Anonymous poster hash: 3d519...192

Jeg mener at man kan si det til en dame like mye som en mann..

Når det er helserelatert er det å gjøre noen en tjeneste.

Men jeg får meg ikke til å gjøre det til min mann..

HI

Skrevet

Du trenger vel ikke bruke akkurat de ordene?

Men du kan helt klart si noe om at du er bekymret for helsen hans for slik han holder på nå er overhodet ikke bra, spørre om han vil sette seg ned sammen med deg og lage en kostholdsplan og holde seg til denne. Da må selvfølgelig all småspising mellom måltidene vekk i denne planen, kanskje registrere det han spiser en periode?

Anonymous poster hash: e0a90...fba
Skrevet

Du trenger vel ikke bruke akkurat de ordene?

Men du kan helt klart si noe om at du er bekymret for helsen hans for slik han holder på nå er overhodet ikke bra, spørre om han vil sette seg ned sammen med deg og lage en kostholdsplan og holde seg til denne. Da må selvfølgelig all småspising mellom måltidene vekk i denne planen, kanskje registrere det han spiser en periode?

Anonymous poster hash: e0a90...fba

Vi har hatt en dialog på dette lenge, har forsøkt å være motiverende og støttende uten å si noe direkte om hvor ille det har blitt.

Lurer bare på om silkehanskene må av, men jeg er ikke egentlig typen til det..

HI

Skrevet

Ja, men kanskje på en litt mer pedagogisk måte.

Her i huset har vi en avtale om at når en av oss begynner å ese ut, da må de andre si i fra.

Anonymous poster hash: bb2d2...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...