Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Har et barn som er begynt på behandling med tannregulering. Barnet bor fast hos meg, og er hos pappaen annenhver helg og alt av ferier og fridager ellers... Det jeg lurer på om man får dekt noe som helst av behandlinga eller må far og jeg betale alt? Anonymous poster hash: 24570...a6d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Det kommer helt an på. De fleste får dekket en viss sum, men mange må betale en egenandel. Anonymous poster hash: 472e4...a23
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 hvordan finner jeg ut av dette?:-S Anonymous poster hash: 24570...a6d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Kontakter nav! Anonymous poster hash: 7dc42...823
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Du får dekket en gradert sum etter hva og hvor mye som må gjøres og etter inntekt (samlet), samt en viss kvantumsrabatt på neste barn. Vi måtte betale 20 000 for første barn. Anonymous poster hash: e99c4...f51
Gjest Minnieropptatt Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Det skal stå noe om det på henvisningen du fikk hos skoletannlegen. Ellers er reguleringstannlegen sikkert villig til å svare på det.
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Reguleringstannleggen har tall på dette. Alt avhenger av hvilken grad ungen har. OG far må være med på å betale. Særtilskudd via NAV eller bli enige selv!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Du får oversikt over dette hos kjeveortopeden. Vi får dekt 75% for jenta vår. Anonymous poster hash: 7f798...02a
Snuppa09 Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Vi har også fått dekt 75% som jeg tror er max. Da har det kommet på ca 20000,- i egenandel pr barn.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis behandling er påbegynt skulle du jo fått et overslag før de startet...rart du ikke har fått det da? Vi får dekt 75% så betaler "bare" 14.000
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Vi har også fått dekt 75% som jeg tror er max. Da har det kommet på ca 20000,- i egenandel pr barn. Ja det er max. Hi kan også søke om at far dekker halvparten av utgiftene som de må betale. Anonymous poster hash: 7f798...02a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Hvor mye du får dekket kommer an på hvor nødvendig reguleringen er. Om det bare er kosmetisk får du ikke dekket noen ting, men er det bittfeil som må rettes opp får du dekket en god del. Hvor mye du da får dekket kommer an på alvorlighetsgraden på bittfeilen. En feil som bare gir litt slitasjeskader på tennene må du betale ganske mye på selv, men en bittfeil som gir feilstillinger i kjeven som igjen fører til hodepine, vondt i kjeve og nakke, søvnproblemer osv på sikt vil du få dekket det meste av. Tror du max kan få dekket 75% av totalkostnaden. Hvor mye dere får dekket skal stå i nedbetalingplanen du har fått av reguleringstannlegen, om du ikke har fått denne planen så be om den neste gang dere har time. De regningene dere får i posten må dere dekke i sin het selv, den delen av regningen som blir dekket tar tannlegen direkte med nav så den ser dere ingenting til. Vår sønn fikk bare dekket 40% siden den største feilen hans (to veldig skjeve tenner som satt høyt oppe i tannkjøttet) var mest kosmetisk, men siden han også var litt overbitt fikk vi dekket såpass. Vi måtte da betale 28.000,- selv og han hadde regulering i nøyaktig 1 år. Anonymous poster hash: 553d2...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå