Gå til innhold

Vær så snill å hjelp meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 5 uke, men jeg er en røyker... Jeg vet dette er farlig. Fra jeg fikk positiv graviditetstest har jeg holdt meg på 5 sigaretter i døgnet. Det er kjempevanskelig, men jeg jobber hardt for det. Jeg er så redd for å miste den lille i magen, men hvordan skal jeg klare å slutte helt???

Er det noen som har tips/ideer? Jeg vil så veldig gjerne slutte og har konstant dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke å kutte helt ut.

Uff, føler meg skikkelig grusom, så til alle dere som vil svare frekt, si at jeg skader barnet osv, la være.. Jeg føler meg ussel nok som jeg gjør.

Jeg har røyket i 18 år, og har to barn. (Skolealder).

Anonymous poster hash: 3682c...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd damping? Min man var storrøyker fra han var 14 til han var 42, sluttet på dagen med damping og savner det nesten aldri.

Om du damper med nikotin, så er nok heller ikke det heldig for fosteret, men du slipper en haug med andre skadelige stoffer, og får sannsynligvis i deg mindre nikotin enn fra vanlig røyk.

Anonymous poster hash: a07a8...b5e
Skrevet

Som du skriver selv, du vet at dette er farlig, ikke bare for deg men for den lille spiren som vokser inne i deg! Se for deg bilder der du tar deg en røyk og at barnet i magen drar dette inn i sine lunger hver gang du tar et trekk! Tenk over hvor mye giftstoffer og kjemikalier som dras inn i lungene dine, samt barnet sitt! Tror du vil ta deg en røykt med bismak da! Selv snuser jeg, men den dagen testen ble positiv så var det ikke noe problem å kutte ut med det samme! Selvsagt er det jæ..,hardt, men jeg må tenke på barnets beste, barnet framfor alt annet! Jeg vet at dette er vanskelig, men du MÅ bare kutte ut, tenk på den lille!

Anonymous poster hash: 10fc5...106

Skrevet

Du er ikke redd nok, rett og slett.

Du innbiller deg (ubevisst) at 5 røyk ikke er så farlig.

Om du hadde fått beskjed om at en eneste røyk til hadde satt livet ditt i fare, at om du dør av et trekk til - hadde du da klart å slutte?

Anonymous poster hash: 633af...233

Skrevet

Enig med nr 3 - hver gang du får lyst å ta en sigarett eller ett drag, da ser du for deg at babyen blir tvunget til å røyke også.

Når babyen er født, vil du tvinge han eller henne til å røyke da? Eller vil du skåne babyen mot røyk?

Nå tvinger du babyen å røyke...

Men helt ærlig - hvis babyen i magen ikke er stor nok motivasjon for deg til å slutte helt, da forstår jeg ikke hva annet som kan motivere deg.

Hvis du ikke finner motivasjon nok i dette, da er det ikke noe vi kan si for å motivere deg. Du må finne styrken og ikke minst viljen i deg selv.

Håper du greier det! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5f692...bf4
Skrevet

Du tar sigarettene kaster dem i søpla. Lar være å kjøpe fler og tar ikke flere sigaretter. Du vet jo at det er så enkelt. Se fir deg en bitteliten baby der inne som skjelver av ubehag hver gang du tar et drag, og se for deg at denne bittelille babyen er en nyfødt baby. Også sitter det noe. Og blåser røyk om og om igjen midt i ansiktet på babyen så den gråter sårt. Hadde du likt det? Billedligjør det. Tenk OM du mister, du vil aldri tilgi deg selv for at du ikke slutta, selv om ikke røykingen var årsaken, for en vet aldri..

Slutt! Prøv feks hypnose da vel! Lykke til!

Anonymous poster hash: 855c4...465

Skrevet

Du er ikke redd nok, rett og slett.

Du innbiller deg (ubevisst) at 5 røyk ikke er så farlig.

Om du hadde fått beskjed om at en eneste røyk til hadde satt livet ditt i fare, at om du dør av et trekk til - hadde du da klart å slutte?Anonymous poster hash: 633af...233

Jeg innbiller meg ikke det, jeg har trappet ned fra 10/15 om dagen til 5... Men de 5 er liksom etter mat, morgen og kveld røyk... De hardeste å kutte...

Jeg er redd, si hva du vil.. Føler meg maktesløs. Det river i hele kroppen min når jeg ikke røyker, det er som om jeg blir revet i stykker... Når jeg tar en røyk er jeg nesten på gråten.

Men hele min familie røyker, mannen min røyker og vennene våre røyker (de fleste).

Det er ikke så veldig lett når man omgåes røyk hele tiden...

Skrevet

2 venniner av meg som røyker mistet i SA ifjor, de klarte ikke kutte ut.

Jeg skal love deg at de var rask med å kutte ut røyken fullstendig når testen igjen ble positiv etter SA.

Sjansen for SA øker veldig når man røyker. Er du villig til å ta den risikoen? Du skriver hjelp meg i innlegget ditt, men det eneste vi kan hjelpe deg med er å få deg til å innse at dette øker risikoen for SA kraftig.

Anonymous poster hash: 537bb...dca
Skrevet

Hvis du søker etter en av de siste røyketrådene her inne, ei som lurte på om 5 sigaretter om dagen er så farlig, så finner du forskning som viser at 1-4 sigaretter ER så farlig!

Du er IKKE maktesløs, du har et valg - ikke tenn neste sigarett. Be mannen din om å smugrøyke så du ikke ser hvis ikke han også vil slutte (begges røyking skader barna deres!).

Velg å treffe venner der de ikke kan røyke - hjemme hos dere, på kafe osv..

Be omgivelsene dine støtte deg i å ikke røyke og hjelpe deg på den måten at de tar hensyn til deg - det er likevel bare det normale å gjøre rundt gravide.

Jeg tror ikke du vil nok, selv om du sier det. Du må ikke ha de sigarettene du nevner at du tar.

Jeg forstår at det ikke er enkelt. Men har du ett eneste øyeblikk tenkt på at det du nå føler er sååå vanskelig å slutte med, det tvinger du babyen din til å gjennomgå når den blir født. Den blir født og går rett inn i abstinenser fordi du har røyket hele svangerskapet. Du kan velge nå å enten ta smerten ved å slutte selv - eller du kan la babyen din måtte gå gjennom smertene ved abstinenser når den blir født.

Du har et valg - ta det riktige!

Anonymous poster hash: 5f692...bf4
Skrevet

Usj, white trash venner du har som røyker :/ Trodde de fleste hadde droppet den ekle uvanen for lenge siden. 

Uansett, viljestyrke. Du DØR ikke av å tvinge deg selv til å ikke røyke. Det er noe dritt, og jævlig ubehagelig, men so? Det tåler du vel, eller? 

Og mannen din burde også slutte, stakkars unger som må vokse opp med røykende foreldre.

Anonymous poster hash: 9ed00...b52
Skrevet

Kjære HI, vær snill å gå inn på Babyverden.no og legg frem problemet ditt der, der vil du få konstruktive råd, ikke dritt som her og på KG. 

Du klarer å slutte, du må bare finne motivasjonen som funker for deg! Snakk med legen din og be om hjelp på Røyketelefonen. Dette klarer du!!! Lykke til!

Skrevet
Usj, white trash venner du har som røyker :/ Trodde de fleste hadde droppet den ekle uvanen for lenge siden.  Uansett, viljestyrke. Du DØR ikke av å tvinge deg selv til å ikke røyke. Det er noe dritt, og jævlig ubehagelig, men so? Det tåler du vel, eller?  Og mannen din burde også slutte, stakkars unger som må vokse opp med røykende foreldre. Anonymous poster hash: 9ed00...b52 [/quote

White trash venner??? Du burde kanskje tenke deg om før du skriver? Du har ingen rett til å gå løs på mine venner eller familie fordi de gjør ting du ikke liker! Ufint av deg!!!

Skrevet
Usj, white trash venner du har som røyker :/ Trodde de fleste hadde droppet den ekle uvanen for lenge siden.  Uansett, viljestyrke. Du DØR ikke av å tvinge deg selv til å ikke røyke. Det er noe dritt, og jævlig ubehagelig, men so? Det tåler du vel, eller?  Og mannen din burde også slutte, stakkars unger som må vokse opp med røykende foreldre. Anonymous poster hash: 9ed00...b52 [/quote

White trash venner??? Du burde kanskje tenke deg om før du skriver? Du har ingen rett til å gå løs på mine venner eller familie fordi de gjør ting du ikke liker! Ufint av deg!!!

Synes hun har helt rett. Og når det gjelder deg, så betyr babyen i magen din rett og slett ikke nok for deg til at du er villig til å bære ubehaget ved å kutte røyken for dens skyld. Du vet at det øker sjansen for å miste, og du vet at det skader den lille. Likevel fortsetter du. Det finnes ingen unnskyldning, uansett hvor vanskelig det måtte være for deg. Du setter sigarettene og eget velbehag fremfor babyens liv og helse, enkelt og greit. 

Anonymous poster hash: 19aef...766

Skrevet

Jeg er gravid i 5 uke, men jeg er en røyker... Jeg vet dette er farlig. Fra jeg fikk positiv graviditetstest har jeg holdt meg på 5 sigaretter i døgnet. Det er kjempevanskelig, men jeg jobber hardt for det. Jeg er så redd for å miste den lille i magen, men hvordan skal jeg klare å slutte helt???

Er det noen som har tips/ideer? Jeg vil så veldig gjerne slutte og har konstant dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke å kutte helt ut.

Uff, føler meg skikkelig grusom, så til alle dere som vil svare frekt, si at jeg skader barnet osv, la være.. Jeg føler meg ussel nok som jeg gjør.

Jeg har røyket i 18 år, og har to barn. (Skolealder).

Det er bare til å bestemme seg for å slutte... Ja, det er vanskelig, men ikke umulig! Se på YouTube når du blir røykesugen. Der Kan du se hva som skjer med fosteret hver gang du trekker inn røyk!

Anonymous poster hash: 7f2a1...15a

Skrevet

Det er vanskelig å slutte og røyke. Jeg fikk min første for 20 år siden, jeg synes at jeg var kjempeflink som holdt meg på 5 om dagen. Barnet ble født, morkaken var fullstendig ødelagt pga røykingen, den var full av små infarkter. Babyen hadde fått lite næring på slutten og hun var så tørr i huden at vi kunne dratt av store flak om vi ville.

Jeg har ikke rørt en sigarett siden. Så kjære HI, kast sigarettene og begynn et nytt liv som ikkerøyker.

Anonymous poster hash: 17a4d...9ea

Skrevet

Prøv nikoret tabletter.

Anonymous poster hash: 5c873...1e2
Skrevet

Kjære HI, vær snill å gå inn på Babyverden.no og legg frem problemet ditt der, der vil du få konstruktive råd, ikke dritt som her og på KG. 

Du klarer å slutte, du må bare finne motivasjonen som funker for deg! Snakk med legen din og be om hjelp på Røyketelefonen. Dette klarer du!!! Lykke til!

Er ikke å få et friskt barn motivasjon nok??

Anonymous poster hash: dd564...5c8

Skrevet

Usj, white trash venner du har som røyker :/ Trodde de fleste hadde droppet den ekle uvanen for lenge siden. Uansett, viljestyrke. Du DØR ikke av å tvinge deg selv til å ikke røyke. Det er noe dritt, og jævlig ubehagelig, men so? Det tåler du vel, eller? Og mannen din burde også slutte, stakkars unger som må vokse opp med røykende foreldre. Anonymous poster hash: 9ed00...b52 [/quote

Synes hun har helt rett. Og når det gjelder deg, så betyr babyen i magen din rett og slett ikke nok for deg til at du er villig til å bære ubehaget ved å kutte røyken for dens skyld. Du vet at det øker sjansen for å miste, og du vet at det skader den lille. Likevel fortsetter du. Det finnes ingen unnskyldning, uansett hvor vanskelig det måtte være for deg. Du setter sigarettene og eget velbehag fremfor babyens liv og helse, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 19aef...766

Enig. Få deg en god dose viljestyrke og slutt. Men white trash venner, det er jeg ikke enig i at de er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...