Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg begynner å føle meg ganske så utbrent i jobben min, det er for mye å gjøre og for liten støtte av ledelsen. Jeg har rett og slett lyst til å "rømme" unna dette ved å bli gravid. Få permisjon og mest sannsynlig sykemelding ganske fort siden kroppen min ikke tåler svangerskap så godt. Vi har lyst på et barn til altså, men egentlig ikke riktig enda. Blir dette helt feil? Innen jeg er tilbake har kanskje voksesmertene firmaet mitt sliter med nå bedret seg og det har blitt busdsjett for flere folk. Hvis ikke får jeg finne ny jobb.. Men orker ikke begynne å bytte jobb nå midt i denne utbrentheten og minusjobbmotivasjonen. Er fortsatt i prøvetida mi og, så blir dumt å slutte føler jeg. Tenker det hadde vært himmelsk å få et avbrekk nå før jeg går helt på veggen... Anonymous poster hash: 27a40...dd7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Hva med å være voksen nok til å ta dette opp med ledelsen så de får en sjangse til å forbedre seg? Anonymous poster hash: 6a81e...673
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Hva med å være voksen nok til å ta dette opp med ledelsen så de får en sjangse til å forbedre seg? Anonymous poster hash: 6a81e...673 Det har jeg gjort ved flere anledninger, og svaret er alltid at per i dag er det ikke budsjett for flere folk. Får vi kontrakt med x og t på plass mot 2015/2016 så vil det kunne åpnes opp for flere folk. Anonymous poster hash: 27a40...dd7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg synes det høres lurt ut. Sånne problemer tar laaaaang tid å snu. Anonymous poster hash: 0e327...939
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg hadde gjort det Anonymous poster hash: 45825...b67
PartyOfFour Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Syns ikke det er verken sykt eller sleipt, jeg! Hadde gjort det samme...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Helt greit å gjøre det sånn. Hadde du ikke hatt lyst på flere barn hadde saken vært en litt annen :-) Anonymous poster hash: bde6c...5ba
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Helt greit å gjøre det sånn. Hadde du ikke hatt lyst på flere barn hadde saken vært en litt annen :-)Anonymous poster hash: bde6c...5ba Hehe, ja, men da hadde vi ikke tenkt slik heller. Da hadde jeg bare måttet bytte jobb. Vi driver og veier for og mot ett barn til, men begge har lyst på, bare vet ikke hvor mye mer jobb det blir med ett til liksom;) Anonymous poster hash: 27a40...dd7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Tsh jeg hadde gjort det samme :-) Anonymous poster hash: 3a3fb...a99
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har gjort akkurat det samme. Vanskelig arbeidsplass, har akkurat funnet ut at jeg er gravid og vet at jordmor ikke lar meg være der for lenge.. Anonymous poster hash: 44228...d6d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Helt greit å gjøre det sånn. Hadde du ikke hatt lyst på flere barn hadde saken vært en litt annen :-)Anonymous poster hash: bde6c...5ba Hehe, ja, men da hadde vi ikke tenkt slik heller. Da hadde jeg bare måttet bytte jobb. Vi driver og veier for og mot ett barn til, men begge har lyst på, bare vet ikke hvor mye mer jobb det blir med ett til liksom;) Anonymous poster hash: 27a40...dd7 Uansett er det bra timing :-) Tok en sånn selv og brukte permisjonen til å finne ny jobb. Har egentlig inntrykk av at det er ganske vanlig. Lykke til uansett hva det blir til :-) Anonymous poster hash: bde6c...5ba
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Gjorde det (ufrivillig, ble gravid midt i en stor krise på jobben) men det var neppe så lurt i mitt tilfelle. Jobbet altfor under stoe deler av svangerskapet, ble sykemeldt 50% pga utmattelse 1,5 mnd før fødselen. Problemet var at jeg ikke var i form, fysisk og psykisk når jeg fødte, endte meg mega fødselsdepresjon, flukt tilbake på (ny) jobb, og sykemelding for utbrenthet 9 mndr etter endt permisjon. 3,5 år senere er jeg fremdeles ikke den jeg var før jeg ble sykemeldt. Om du gjør det, pass i alle fall på å ikke være bristepunktet ved fødselen. Anonymous poster hash: ff948...248
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Hva om kroppen din tåler et svangerskap bedre denne gangen og du ikke blir sykemeldt? Er det rart gravide, sykemeldte damer har et dårlig rykte... Hva med å bytte til en jobb du ikke blir så sliten av, så du ikke er så sliten allerede FØR du er gravid? Anonymous poster hash: 95694...3d2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du virkelig er utbrent så lønner det seg ikke, for da kommer du ikke til å orke å hverken være gravid eller få en unge. Jeg bilr så lei av folk som misbruker uttrykket utbrent!! Da jeg ble utbrent utviklet jeg angst og migrene, jeg begynte nesten å grine i butikken fordi det var for slitsomt å finne ut hva jeg skulle ha til middag, jeg greide kun jobb og søvn, jeg kollapsa hver kveld, la på meg masse og fungerte ikke. Jeg var ute av arbeidslivet i tre år! Når folk som er litt slitne eller syns det ikke funker på jobb misbruke det ordet blir det vanskeligere å bli trodd for oss som har vært så langt gjennom veggen at vi såvidt kom oss opp igjen. Utbrent blir du av å fullstendig ignorerer kroppens signaler, når den nærmest står og roper til deg at du må slappe av. Når du aldri tar pause, når du jobber så mye at du nesten ikke husker hvem du er. Eller hvem du var før. MEN Du kan bli utbrent av å ha en jobb som ikke funker der du må gjøre for mye. Da kan det være lurt å gjøre som du sier. Hvis du klarer å ta det FØR det skjer, før det er for sent, og før du må bruke like lang tid på å bygge deg opp som du brukte på å bryte deg ned. Anonymous poster hash: 211f5...817
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #15 Skrevet 17. oktober 2014 Begynner å føle mer og mer at det er mest det å komme vekk fra jobben som motiverer. At jeg er redd det blir mye med tre barn, spesielt kjennes det slik nå når jeg er så sliten av jobben. Men føler det er eneste utvei ut av dette hullet her... flere med kloke ord? Anonymous poster hash: 27a40...dd7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #16 Skrevet 17. oktober 2014 Lykke til med graviditeten! Jeg hadde gjort det lett! Anonymous poster hash: bb750...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå