Gå til innhold

Mugg på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et problem med synlig svartmugg på flisene, men det er mest synlig på fugene. Utleier mener dette skyldes dårlig renhold fra vår side, men jeg mener det er fukt og dårlig ventilasjon på badet som er skyld. Vi har døren mye åpen, og lufteluken konstant åpen, men det er tydeligvis ikke nok. Og så er jeg redd det kan være verre bak flisene, for det kommer fort tilbake etter rengjøring. :( Burde ikke utleier få dette sjekket? Eller er det vårt ansvar? Han mener at vi er pliktig til å vaske flisene på veggen minst 2gng i mnd for å hindre mugg. Virkelig?!?!?

Anonymous poster hash: 24f6b...9a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huseier på bærtur!

Anonymous poster hash: a7be3...bff

Skrevet

Huseieren er livredd det dokke mener. Det sjuler seg nok noe bak flisene.

Anonymous poster hash: 99933...580

Skrevet

Kommer det mugg gjennom fugene så er det mugg bak flisene. At muggen kommer tilbake ofte betyr at det er mye muggsporer i luften. Dette er helsefarlig!

Huseier MÅ sjekke dette ellers må dere flytte. Muggsopp er farlig i store mengder.

Anonymous poster hash: a7be3...bff

Skrevet

Jeg hadde problemer med badet mitt selv, dog ikke mugg på den måten du beskriver.

Eksen min driver eget ventilasjonsfirma og det første han gjorde da vi ble sammen var å installere ny ventilasjon på badet mitt. Etter det forsvant problemet gradvis.

Det er en ganske stor utgift, er kanskje derfor huseier prøver å fraskrive seg ansvaret? :(

Anonymous poster hash: 82b77...78f

Skrevet

Skjønner at huseier er redd det skal være noe bak flisene, men han mener jo det er vår feil, og derfor vil han ikke gjøre noen tiltak annet enn å pålegge oss å vaske veggene 2gng i mnd... Hvordan kan jeg gå frem for å ordne det her? Er redd for å bli kastet ut om jeg presser på for mye, har dyr så det er vanskelig å finne nytt sted å bo, i tillegg har vi planer om å kjøpe hus til våren/sommer, og vil ikke flytte en ekstra gang i mellomtiden. :( Hi

Skrevet

Han kan IKKE kaste dere ut for at dere vil ha dette sjekket, men DERE kan kontakte fagfolk og sende regningen til ham uten at han kan si et pip. Så han har to valg, dere sjekker det og han betaler, eller han sørger for folk som kan sjekke det og han betaler.

Problemet er jo DERSOM det viser seg å være mugg, da kan dere ikke bli boende. Det er skadelig, og dere bør flytte uansett, hvertfall midlertidig til han har renovert badet.

Anonymous poster hash: 64d1b...5c5
Skrevet

Han kan IKKE kaste dere ut for at dere vil ha dette sjekket, men DERE kan kontakte fagfolk og sende regningen til ham uten at han kan si et pip. Så han har to valg, dere sjekker det og han betaler, eller han sørger for folk som kan sjekke det og han betaler.

Problemet er jo DERSOM det viser seg å være mugg, da kan dere ikke bli boende. Det er skadelig, og dere bør flytte uansett, hvertfall midlertidig til han har renovert badet.

Anonymous poster hash: 64d1b...5c5

:( Da ser det ut som vi må flytte uansett, da... Jeg er nesten 100% sikker på at det er mugg, og siden det kommer så fort tilbake så må det være mer enn bare på overflaten... Hi

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja, nå har jeg vasket bort muggen og den har kommet tilbake igjen. Jeg har informert huseier flere ganger, men det har ikke skjedd noe mer. Jeg er syk, har vært det i noen år, føler meg aldri uthvilt. Har alltid tenkt at det bare er psykisk... samboer er ekstremt sliten om dagen og kan fint sove døgnet rundt uten å bli mindre sliten. Nå har barnet vårt blitt merkbart mer trøtt, og hoster på natten. Han har blitt mer og mer sliten den siste 1,5mnd. Han er 19mnd, og sov før fra 19.00-05.00 om natten, og ca en time på dagen. Nå sover han opp mot 3 timer på dagen, blir helt utslitt lenge før leggetid på kvelden og hadde sovnet kl 15.30 for natten om han fikk mulighet til det. Legger han ca kl 17.30 og da sover han til 07.00 neste morgen.... Ser ikke annet enn at det er muggen som er årsaken til det, for det er ikke noe nytt som har skjedd den siste tiden. Så nå MÅ vi flytte.... :( Men hvor kan vi få hjelp? Har vi noen rettigheter? Noe sted vi kan henvende oss for å finne et nytt sted å bo fort? Og har vi rett til å si opp leiekontrakten på kort varsel pga muggsopp?

Vi har som tidligere nevnt dyr, noe som gjør det vanskelig å finne nytt sted å bo... Til våren skal vi uansett flytte til et annet fylke og kjøpe hus, så vi kan ikke kjøpe enda. kjenner jeg er veldig desperat nå når gutten vår er syk, men har ikke peiling på hvor det er lurest å starte... :( Håper noen her inne kan gi noen gode råd! Hi

Skrevet

hei.. ring astma- og allergiforbundet.. de har en sånn rådgivningstelefon hvor de også svarer på spørsmål om mugg og sånn

søstern min fikk masse hjelp av dem

Anonymous poster hash: cc9ee...2a2
Skrevet

hei.. ring astma- og allergiforbundet.. de har en sånn rådgivningstelefon hvor de også svarer på spørsmål om mugg og sånn

søstern min fikk masse hjelp av dem

Anonymous poster hash: cc9ee...2a2

Tusen takk! :')

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...