Gå til innhold

Når forteller dere nyheten?


Paeonia

Anbefalte innlegg

Vi har så langt ikke fortalt noen om at vi er blitt gravide igjen.

Ironisk nok fortalte jeg om den forrige graviditeten min i august til to venninner samme dag som blødningene begynte og jeg spontanaborterte. Det var gøy å kunne få fortelle dem det, samtidig som jeg sa at jeg var redd for at noe var galt pga mye smerter siste uka, også begynte jeg å blø mens jeg var sammen med dem. Det var egentlig veldig godt å ha fortalt dem gledesnyheten før den måtte gjøres om til en trist beskjed da jeg kom hjem og hadde blødd enormt på vei hjem.

 

Da hadde vi ikke fortalt foreldrene våre eller andre om det, men vi sa det til foreldrene våre og jeg til søsteren min og noen vennepar av oss. Det har vært godt å fått fortalt det nå i ettertid.

 

Men nå har vi så langt ikke fortalt noen om det (bortsett fra at jeg har sagt det til min fysioterapeut og sjefen min). Dersom vi skulle miste igjen, forteller vi det nok til foreldre og de andre vi fortalte det til sist. Men tror vi har lyst å vente litt til før vi sier noe. Slik tenker vi i alle fall per dags dato.

 

Ungene til mannen min, som vi har annenhver uke, venter veldig på en lillesøster eller lillebror, men de får nok ikke vite om det før om mange uker enda. Er vel 5+3 i dag tror jeg, og vi skal vente mange uker enda, så vi får smøre oss med tålmodighet. Vi har på en måte lyst til at barna er de første som skal få vite det, men samtidig vet vi ikke om vi klarer å vente så lenge før vi sier det til f.eks foreldre og søsknene våre :)

 

Hva med dere? Har dere fortalt mange om det? Har dere tenkt å vente ei stund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun fortalt det til min ene venninne. Hun skal gjennomgå eggdonasjon om et par uker og vi har vært slitere sammen i 2 år. Vi forteller hverandre alt, både godt og vondt. 

 

Litt usikker på når jeg skal fortelle det til datteren min. Hun har VELDIG lyst til å bli storesøster, men jeg tror at ventetiden for henne blir uendelig lang om jeg forteller det nå. Jeg tenker at hun får vite det etter ultralyd rundt uke 12, og da får jeg nok fortelle det til resten av familien og vennene mine også. Datteren min klarer absolutt ikke holde på en hemmelighet :)

 

Jeg har ingen planer om å offentligjøre det på facebook som så mange gjør nå om dagen. Ikke at jeg skal holde det hemmelig, men har ingen planer om å lage en egen status av det, eller endre bilde til ultralydbildet eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til 5 kolleger og 2 kolleger av samboer. Har også fortalt det til en venninne og mamma samt broren min. Det ble vist ganske mange det :) Resten får vite det rundt uke 12.

 

Når det gjelder Facebook så gidder jeg heller ikke å publisere det der med statuser og UL-bilde. Sist svangerskap byttet jeg til et diskré profilbilde av meg selv gravid i ca uke 32, mulig jeg gjør noe ala det samme denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært åpen om ivf behadlingen til familie, venner og kollega siden vi startet for 4 år siden. Jeg får aldri muligheten til å overraske noen, men jeg har fått en enorm støtte disse årene og har ikke angret en dag! Når det kommer til denne graviditeten har jeg valgt å si til de fleste at jeg ikke vet for sikkert før UL, men regner med de skjønner jeg har testet positivt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utålmodig. Jeg håper å få en tidlig ul, og tenker å informere mine søsken og svigerinne etter det, de fleste andre etter uke 12, og resten skal få vite det etter oul. Får jeg ikke tidlig ul, og vi velger å ikke ta det privat (noe vi garantert velger å gjøre), så blir det etter oul til alle sammen. De som ikke får det muntlig, får heller ikke beskjed via facebook, med unntak av at jeg kanskje gjør som vårlille2012, og legge ut et diskrè bildet av meg, hvor jeg tilfeldigvis er gravid... Med førstemann la jeg bare ut bildet av meg og den nyfødte, og de som ikke hadde fått muntlig beskjed av meg eller andre som har nevnt det til dem, fikk seg en overraskelse (viste seg å være en del av dem, faktisk). 

Til nå vet mine to beste venninner om det, samt partnerne deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kollegaer, tre nære venninner og søsteren til sambo vet det. Resten får vente litt til. Har ikke noe behov for å fortelle. Alt er liksom helt annerledes denne gangen. Jeg er ikke helt på styr med titting på babyklær osv. Kanskje fordi det ikke var planlagt, fordi jeg ikke har gått og håpet som jeg har gjort før. Men i motsetning til resten her, har jeg planer om å skrive det i status på fb ;-) Ikke før jeg har fortalt det til de det skal fortelles til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fortalt det til noen ennå, men har veldig lyst til å rope det ut. Men venter nok litt til, skal på tidlig ultralyd om noen uker, så kanskje etter det? Kommer nok også til å dele nyheten på facebook på et vis, men det er mange som skal få vite det av oss personlig før den tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg ikke helt vitsen i å holde det hemmelig :) Håpløs til å holde på hemmeligheter også, og det er jo dette jeg helst vil snakke om heeeeele tiden :P Har fortalt det våre søsken og foreldre, bestemor, bestekompisen til sambo og bestevenninna mi samt sjefen på jobb. Og jeg fikk positiv test på tirsdag :P Det er uansett folk jeg vil skal vite det om det (mot formodning) ikke skulle gå bra også. Men resten får ikke vite det riktig enda... Får se hvor lenge jeg greier å holde meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist gang ventet vi til uke 19, før vi fortalte det til omverden.
kun noen i familien viste om det tidligere.

denne gangen har jeg fortalt det til mamma, ellers venter vi til etter oul denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun fortalt det til en kollega, som for øvrig er gravid selv. Hun skjønte tegningen når jeg måtte komme senere på jobb pga kvalme og hodeverk:p hehe.. Skal til første legetime i neste uke, og hvis alt ser fint ut da, så tror jeg vi kommer til å fortelle nærmeste familie etter det. Er da nesten 9 uker på vei. Gleder meg veeldig til å fortelle det, og se reaksjonene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så jeg må nesten gå tilbake på det jeg tidligere skrev.. 
 

Jeg fortalte det til min venninne, som fortalte det til sin mann (etter å ha sjekket med meg at det var ok). Deres 3.5årige sønn overhørte samtalen så før datteren min hørte det fra han så fortalte vi det til henne. 

 

Nå vet "alle" det siden min 5-åring ikke klarer holde på en hemmelighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst å vente til etter tidlig ul som vi tenker å ha mellom uke 10-12 engang, men jeg har veldig lyst å si det til foreldre og svigerforeldre før det. Kanskje gjøre noe ut av det på selveste farsdagen om 2 uker ;) men det kommer nok ikke som en bombe på noen likevel tror jeg siden de vet at vi prøver for harde livet etter at vi mistet tidligere i sommer :P men det er en gledens nyhet likevel <3 også har vi den oppblåste magen min da,spørs hvor lenge jeg klarer å holde den inne,haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste venner og familie vet det, ingen andre. Skulle det gå dårlig, er det kjekt å ha noen å snakke med tenker jeg. Jeg kommer til å bli avslørt på julebordet vårt hvis jeg går. Så vi må finne ut om vi skal gå eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søster, to kollegaer og et par venninner vet det.

Skal holde det skjult for resten av jobben så lenge som mulig - er så kjipt, men som gravid blir man dessverre rett og slett "avskrevet" hos oss. Da får du ikke være med på noe som helst "morsomt" (jobbrelatert - utviklingsmessig). Så jo lenger sjefen ikke vet det, jo mer fornøyd er jeg. Men håper jo å holde til nyttår (glad det er kaldt og man kler seg i tykkere klær...) Har en veldig flat mage, så det spørs jo hvor lenge den forblir sånn da..

Har tenkt å overraske svigermor (hun ønsker seg veeeeldig et barnebarn til) på juleaften ved å pakke inn UL-bilde (skal i uke 12) - gleder meg til å se reaksjonen hennes!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal på min andre ul om halvanna vekr, då er eg 10 veker på vei. Vi har bestemt oss for å dele det med venner og familie etter denne om alt fortsatt ser bra ut :) Gleder meg masse til å dele nyheten til alle, vanskelig å ikkje snakke om babyen i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Pga hyperemesis i forrige graviditet fortalte vi det tidlig. Uke 4 til familien så de kunne være forberedt dersom vi plutselig trengte hjelp. Jeg fortalte det i uke 7 på jobben da jeg allerede var begynt å bli dårlig, har vært sykemeldt siden uke 8. Kunne for øvrig ikke holdt det hemmelig så mye lenger, måtte begynne med gravidklær før uke 15, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...