Gå til innhold

si meg.. hvordan planlegge en dåp!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.. eller hvordan man gjør det.

Skal bare ha det enkelt med nermeste familie.

tenkte å bestille mat og kaker så det blir ikke noe problem.

Lokalet har jeg funnet men må vell ringe å bestille..

Skal man ringe presten?

Anonymous poster hash: 5464f...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MÅ vi ha faddere foressten?

Anonymous poster hash: 5464f...4cc

Skrevet

Du ringer presten eller kirkekontoret. Der får du opplysning om dåpssamtale registrering av faddere, tidspunkt for dåpen og andre formelle ting.

Dere må ha minst 2 faddere, men om dere ikke har familie eller venner som vil stille opp, eller som dere ønsker, skaffer presten faddere. Det er da gjerne noen som jobber i kirken eller menigheten.

Lokale, mat, invitasjoner ol til dåpsfest må du ordne med selv, men det er ikke værre en enhver annen familiefest. Du kan gjerne ha det hjemme og invitasjonene kan gjøres så enkelt som å ringe dem du vil invitere. På den andre siden kan du gjøre det like omfattende som et bryllup om du vil.

Anonymous poster hash: 10fea...98b
Skrevet

Du må nesten avtale med kirken at du skal døpe barnet ditt ja. Da får du vite datoer for dåpsgudstjenester og du får velge hvilken dato som passer. Dere må også på dåpssamtale.

Faddere må dere ha ja. minst 2, maks 6.

Når dere har fastsatt dato for dåpen kan du planlegge litt videre, bestille lokaler, sende invitasjoner. Bestille/handle inn mat og pynt og div.

Anonymous poster hash: 62050...8b8
Skrevet

Avklar dåpsatoen med prestekontoret før du bestiller lokale, er jo ikke sikkert det passer med når dere selv vil ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...