Gå til innhold

Dere med refluks/gulpebabyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som har vært veldig plaget med sure oppstøt/gulping, når ble det bedre?

Min lille på 5 mnd er fortsatt veldig plaget med sure oppstøt og gulping, og vi synes det ble mye verre etter at vi introduserte fast føde. Hun gulper ikke bare rett etter mat, men også flere timer etter et måltid, og hun brekker seg ofte når hun får mat. Hun er veldig urolig pga. gulpingen, noe som gjør at vi fortsatt må trille turer flere timer hver dag for at hun skal få sove nok på dagtid.

Hele situasjonen begynner å tære på, men jeg vet jo at det blir bedre til slutt. Jeg skulle likevel likt å høre fra andre som har vært i samme situasjon: når ble det bedre og gjorde du/dere noe spesielt for å hjelpe den lille?

Anonymous poster hash: 69d71...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille på 5 mnd er fortsatt veldig plaget med sure oppstøt og gulping, og vi synes det ble mye verre etter at vi introduserte fast føde. Hun gulper ikke bare rett etter mat, men også flere timer etter et måltid, og hun brekker seg ofte når hun får mat. Hun er veldig urolig pga. gulpingen, noe som gjør at vi fortsatt må trille turer flere timer hver dag for at hun skal få sove nok på dagtid.

Hele situasjonen begynner å tære på, men jeg vet jo at det blir bedre til slutt. Jeg skulle likevel likt å høre fra andre som har vært i samme situasjon: når ble det bedre og gjorde du/dere noe spesielt for å hjelpe den lille?

Har hun vært utredet for melkeallergi (melkeproteiner)? Refluks henger ofte sammen med det. Vår gutt ble bedre da dette ble oppdaget, men vi måtte i tillegg til melkefri kost, gi ham medisiner en stund for å få i ham nok føde. I dag er han tre og melkeallergien er (mer el mindre..) borte. Refluksen er fortsatt merkbar under varmmatsmåltider, han brekker seg mye og lett og må ofte spise annen mat isteden. Går ut ifra at han vil vokse det av seg det og... Det er verst når de er så små. Hvis det er så ille som du beskriver ville jeg bedt om medisiner til hun var over det verste (hvis hun er utredet for allergi). Lykke til!!

Anonymous poster hash: d79e7...219

Skrevet

Min fikk medisiner når hun var 9 mnd etter at hun sluttet å amme og å spise. Testet negativt for melkeallergi, men vi syns å merke at hun har reagert på det allikevel. Spesielt ren melk så det får hun ikke, men hun har etterhvert kunne spise mer og mer produkter med melk i uten å reagere. Ellers blir det verre ved sykdom, forkjølelse m hoste (som de får hele tiden) er verst for når hun hoster, gulper hun også. Hun får fortsatt medisin, men klarer seg på mindre dose enn før til tross for at hun blir større. Hun har heller ikke noe negativt forhold til verken mat eller å legge seg lenger heldigvis..

Anonymous poster hash: 2e8aa...0d7

Skrevet

Min fikk medisiner når hun var 9 mnd etter at hun sluttet å amme og å spise. Testet negativt for melkeallergi, men vi syns å merke at hun har reagert på det allikevel. Spesielt ren melk så det får hun ikke, men hun har etterhvert kunne spise mer og mer produkter med melk i uten å reagere. Ellers blir det verre ved sykdom, forkjølelse m hoste (som de får hele tiden) er verst for når hun hoster, gulper hun også. Hun får fortsatt medisin, men klarer seg på mindre dose enn før til tross for at hun blir større. Hun har heller ikke noe negativt forhold til verken mat eller å legge seg lenger heldigvis..Anonymous poster hash: 2e8aa...0d7

Hun er 2 år og 2 mnd foresten.

Anonymous poster hash: 2e8aa...0d7

Skrevet

Hele situasjonen begynner å tære på, men jeg vet jo at det blir bedre til slutt. Jeg skulle likevel likt å høre fra andre som har vært i samme situasjon: når ble det bedre og gjorde du/dere noe spesielt for å hjelpe den lille? Anonymous poster hash: 69d71...829

Har hun vært utredet for melkeallergi (melkeproteiner)? Refluks henger ofte sammen med det. Vår gutt ble bedre da dette ble oppdaget, men vi måtte i tillegg til melkefri kost, gi ham medisiner en stund for å få i ham nok føde. I dag er han tre og melkeallergien er (mer el mindre..) borte. Refluksen er fortsatt merkbar under varmmatsmåltider, han brekker seg mye og lett og må ofte spise annen mat isteden. Går ut ifra at han vil vokse det av seg det og... Det er verst når de er så små. Hvis det er så ille som du beskriver ville jeg bedt om medisiner til hun var over det verste (hvis hun er utredet for allergi). Lykke til!!Anonymous poster hash: d79e7...219

Takk for svar! :)

Legen mistenkte intoleranse for kumelkprotein og har gått på melkefri diett, Neocate, i 3,5 måned, men synes ikke det har hjulpet på, så er ikke så sikker på om det er det som er problemet. Hun virker bare veldig plaget av selve gulpingen, og jeg synes det blir verre når vi prøver ny mat som fruktmos og grønnsaksmos. Grøt går ok nå.

Det går jo over etter hvert, men det er bare så utrolig slitsomt når det står på og vanskelig å få gjort andre ting enn å bruke hele dagen på å få henne til å sove noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...