beachgirl Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Har vært 4 ganger på sykehus hvor jeg har brukt egent bil. Fikk tilsendt i posten bekreftelse på disse turene, men det er krysset av for rutegående transport(buss eks.) Får jeg utbetalt mye mindre da?:-S Noen som vet?
mamma_til_gutt Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Du får dekket billigste reisevei. Bil er nok for dyrt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Pasientreiser er vel for de som ikke karer å komme seg dit på egenhånd, kjører du egen bil er det på din regning. Anonymous poster hash: f6a53...5c8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Skal få pr. km med egen bil. Ta kontakt med pasientreiser. Anonymous poster hash: 6e09d...d69
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Man får alltid kun dekket billigste reisemåte, uansett hva man faktisk bruker, med mindre man kan dokumentere at det var eneste alternativ (manglende rutegående forbindelse, behov for spesialtransport mm).
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Nei, man har full rett til å kjøre selv, og få dekket km. Kun krav om buss/privatbil fremfor taxi. Jeg får alltid dekket for egen bil, så pasientreiser har nok gjort en feil, eller at du har glemt å fylle ut med egen bil. Anonymous poster hash: 6e09d...d69
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du kunne ha tatt rutegående transport, så vil du få dekket det dette ville ha kostet. Hvis det ikke går rutegående transport, vil du få dekket bil. Må du kjøre selv av helsemessige grunner, vil du få dekket dette hvis du har bekreftelse fra behandler. Anonymous poster hash: 32f06...27d
Mamma_til_2 Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Mener det er slik at om du av helsemessige årsaker eller manglende kollektivt tilbud bruker egen bil så får du det dekket, om du bare bruker bilen for det er enklest for deg så får du kun dekket det kollektivt ville kostet.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Får alltid dekket km med bil, selv om det går buss. Trenger kun bekreftelse fra lege ved bruk av taxi. Anonymous poster hash: 6e09d...d69
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Pasientreiser er vel for de som ikke karer å komme seg dit på egenhånd, kjører du egen bil er det på din regning. Anonymous poster hash: f6a53...5c8 Hvorfor svarer du på noe som du ikke har peiling på? Anonymous poster hash: 6ab47...b80
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Får alltid dekket km med bil, selv om det går buss. Trenger kun bekreftelse fra lege ved bruk av taxi. Anonymous poster hash: 6e09d...d69 Det stemmer ikke. Fra pasientreiser.no: Privat bil Det er mulig å benytte privat bil som transportmiddel ved pasientreise, enten av helsemessige årsaker eller fordi det ikke går rutegående transport. Utgifter ved bruk av privat bil dekkes etter gjeldende satser. Dersom bruk av privat bil er et dyrere alternativ enn rutegående transport, må du legge ved en bekreftelse fra behandler på at dette er nødvendig, eller få en godkjenning fra pasientreisekontoret i forkant av reisen. Mangler slik bekreftelse, vil du kun få dekket det beløpet som tilsvarer billigste transportmiddel til behandling. Anonymous poster hash: 32f06...27d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Mener det er slik at om du av helsemessige årsaker eller manglende kollektivt tilbud bruker egen bil så får du det dekket, om du bare bruker bilen for det er enklest for deg så får du kun dekket det kollektivt ville kostet. Signerer den. Bor i Finnmark, her går det ikke buss overalt - her må man kjøre selv. Fikk alltid dekket reise med bil til og fra undersøkelser. Anonymous poster hash: 6ab47...b80
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Det spørs også om det er praktisk mulig å gjennomføre. Fra det ene sykehuset her går det buss med en bussbytte, der den totale reisetiden tar ca 8 timer, inkludert venting mellom bussen. Jeg fikk selvfølgelig dekket fly da jeg dro hjem fra sykehuset med nyfødt baby, var ikke en gang spørsmål om å sende meg på en 8 timers bussreise med nyfødt i januar. Anonymous poster hash: 6ab47...b80
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Bor i Finnmark. Bussbillettene koster jo også litt, her hvor det er så lange avstander. Anonymous poster hash: 6e09d...d69
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Pasientreiser er vel for de som ikke karer å komme seg dit på egenhånd, kjører du egen bil er det på din regning. Anonymous poster hash: f6a53...5c8 Du er ihvertfall helt på jordet! Vi har aldri fått dekket bil, fordi det går buss. Er datteren vår så må langt av sted for å få behandling/oppfølging på sykehus og da får vi dekket buss for henne og en ledsager. Noen ganger, f.eks ved operasjon, har vi valgt å være med begge foreldrene og kjøre bil. Vi får jo ikke dekket reise for to ledsagere, så da har vi også fått tilbake det det koster for en voksen og et barn med buss. Anonymous poster hash: fa17f...ced
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal få dekket reisen så lenge man klarer å komme seg dit på egenhånd. Sånne ting burde vært forbehold de som faktisk ikke klarte å ta seg fra hjem til behandlingssted Anonymous poster hash: 184bb...10b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal få dekket reisen så lenge man klarer å komme seg dit på egenhånd. Sånne ting burde vært forbehold de som faktisk ikke klarte å ta seg fra hjem til behandlingssted Anonymous poster hash: 184bb...10b ja, for bil er jo gratis... Tror nok du har misforstått konseptet litt jeg...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal få dekket reisen så lenge man klarer å komme seg dit på egenhånd. Sånne ting burde vært forbehold de som faktisk ikke klarte å ta seg fra hjem til behandlingssted Anonymous poster hash: 184bb...10b Et eksempel: Du bor på sørlandet, og på lokalsykehuset der er det ingen ekspertise på den diagnosen barnet ditt har. Du må derfor til spesialister på Haukeland for å få behandling, operasjoner og oppfølging. Mener du da at man ikke skal få dekket flyreisen til Bergen fordi man tross alt kan kjøre dit i bil og betale reisen selv? Det er sånn i Norge at om man må reise langt for behandling så får man dekket reisen. Du får ikke dekket å kjøre 3 km til lokalsykehuset, men må du reise til en annen landsdel for å få behandling får du dekket reise, opphold og diett. Dette er en rettighet vi alle har og heldigvis for det. Anonymous poster hash: fa17f...ced
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal få dekket reisen så lenge man klarer å komme seg dit på egenhånd. Sånne ting burde vært forbehold de som faktisk ikke klarte å ta seg fra hjem til behandlingssted Anonymous poster hash: 184bb...10b ja, for bil er jo gratis... Tror nok du har misforstått konseptet litt jeg... Har ikke sagt at bil er gratis. Har heller ikke misforstått konseptet. Poenget mitt er at det er latterlig at fellesskapet skal betale for reise til og fra behandling så lenge man klarer å komme seg dit selv via buss/egen bil. Anonymous poster hash: 184bb...10b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #20 Skrevet 7. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal få dekket reisen så lenge man klarer å komme seg dit på egenhånd. Sånne ting burde vært forbehold de som faktisk ikke klarte å ta seg fra hjem til behandlingssted Anonymous poster hash: 184bb...10b ja, for bil er jo gratis... Tror nok du har misforstått konseptet litt jeg... Har ikke sagt at bil er gratis. Har heller ikke misforstått konseptet. Poenget mitt er at det er latterlig at fellesskapet skal betale for reise til og fra behandling så lenge man klarer å komme seg dit selv via buss/egen bil. Anonymous poster hash: 184bb...10b Man får bare dekket om reisen er over 3 km og koster mer enn 100 kr, så vanlig behandling hos den lokale fysioterapeuten får man i utgangspunktet ikke dekket. Det er når man må reise langt, eller veldig ofte, så det blir en betydelig utgift man kan få det dekket. Anonymous poster hash: fa17f...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå