Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis ikke. Hvorfor ikke? Jeg mener at det er veldig viktig å lære barna at de må spare penger i banken. Starte fra de er små, og fortelle litt om såaring og at en ikke kan bruke opp alle pengene en får med en gang. Vet flere som ikke har konto til barnet. Trist. Anonymous poster hash: a4b3c...f76
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Ja, men ikke som de får bruke. De har jo sparekonto som vi sparer til, pluss at de må sette inn mye av pengegaver der
MTF Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Ja, det har de. To stykker. En som vi setter inn penger på og en som farmor setter inn pengegave på hver jul og bursdag. Vi sparer en fast sum til ungene hver mnd. Dette er selvsagt kontoer de ikke får bruke av enda;-) Endret 7. oktober 2014 av MTF
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 De har hver sin sparebøssekonto ja, der settes det inn litt bursdagsgaver, sparebøssen tømmes og settes inn der osv. Dette er penger de selv sparer og kan bruke til dyrere ting de ønsker seg (med veiledning selvfølgelig). Eldste har f.eks kjøpt seg BMX-sykkel for penger fra denne kontoen, og 7-åringen kjøpte seg dukkevogn for disse pengene for et par år siden. Penger vi voksne sparer med tanke på å hjelpe barna med førerkort o.l. når de blir store står ikke i deres navn så det har de ingen innsyn i. Anonymous poster hash: 5afb1...b60
Førstemann Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Ja, de har hver sin konto. Tømmer sparegrisen med jevne mellomrom og setter inn + at bestefar setter inn penger 1 gang i året. Men de kommer ikke til å få bruke pengene som de vil.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Ja han fikk sparekonto like etter han ble født, trodde dette var noe alle gjorde? Setter inn pengene fra sparebøssa og et fast trekk fra min konto. Anonymous poster hash: 61a45...ed0
LME1001 Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Jepp. Toåringen har 20.000. Jeg setter vekk et fast beløp i mnd og alle pengegaver går inn der. Tømmer sparegrisen noen ganger i året. Han får kjøpe større ting han vil ha når han blir gammel nok. Med veiledning, selvsagt. Og han skal få pengene sine til FORNUFTIG beuk når han blir gammel nok. (Jeg selv fikk 60.000 da jeg ble 18, blåste de bort på vas iløpet av noen få måneder.)
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Minsten har BSU konto og en vanlig høyrentekonto med en betydelig sum på begge. Her sparer vi hver mnd. De andre barna har BSU, vanlig forbrukskonto og sparekonto
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Sparekonto ble opprettet etter dåpen. Alle pengegavene gikk rett inn der. Anonymous poster hash: f0c8c...e4c
Stripete genser Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Joda. Sparekonto. Min eldste sparer penger, men vil ja de i lommeboka si selv om han ikke bruket de. Liker å telle pengene sine støtte og stadig. Selv om folk velger å ikke gjøre det akkurat som DU gjør det, hi, betyr ikke det at de gjør det feil.
Englenemine Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Sparekonto men de får ikke store nok pengegaver til at de må puttes dit. Får de penger til bursdag eller jul brukes de på leker de ønsker seg eller leker og evt litt tøy om de trenger men mesteparten blir til det de ønsker er jo dem det er gave til og klær skal jo uansett foreldre holde , og alle får jo barnetrygd som det kan gå til. Når det gjelder babyer hender det selvfølgelig oftere det går til klær og utstyr for babyen har ikke store ønskene selv akuratt
Englenemine Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Men de har sparegriser penger går på. Det er lommepenger til sommerferier:) all pant på flasker går også på barnas sparegriser, og noe til røde kors hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå