Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Og hvor gamle var de da de fikk det?Ser noen banker ikke har nedre aldersgrense på barnekortene. Men det er kanskje best å vente til de ber om det selv, eller? Anonymous poster hash: 3ce8f...0a9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Nei, de skal vente til JEG synst det er ok! Til de ber om det selv? Hva skal en 8-åring med bankkort? Anonymous poster hash: e5545...f66
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Nei, de skal vente til JEG synst det er ok! Til de ber om det selv? Hva skal en 8-åring med bankkort? Anonymous poster hash: e5545...f66 Trodde det kom frem at jeg synes det er ok nå, men at barnet mitt ikke har spurt om det ennå. Anonymous poster hash: 3ce8f...0a9
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 12 år her. Tenker det er en forutsetning at de er modne nok til å forstå poenget, og viktigheten av å både ta vare på det og bruke pengene med litt fornuft. Vi har vel alle sett denne:
MTF Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Vurderer det til gutten vår på snart ti. Han er veldig opptatt av penger, dvs ikke å bruke dem, men å spare. Han har et pengeskap på rommet sitt og der har han spart bursdagspenger, ukepenger, tannpenger osv og har nå en god del tusen i kontanter. Tenker seg lenge og vel om før noe blir brukt. Derfor tror jeg han kan være moden nok for å få et bankkort og lære seg dette med at man kab bruke penger selv om man ikke merker det, at det kan være lurt å lære ham hvordan et bankkort fungerer. Er ikke redd for at han skal bruke over evne akkurat;-)
mamma_til_gutt Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Min skal få så fort han skjønner poenget. Det er viktig å lære barna om ansvarlig økonomi og at penger ikke lenger konkret.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Vi går vel mer og mer mot et pengeløst samfunn så det er klart barna må lære hvordan dette med kort, kredittkort osv fungerer etterhvert. Men det må jo være litt alder på dem før de faktisk forstår dette. Eldste barnet her er 13 år, går i 8.klasse. Foreløbig fungerer det fint å få ukepengene i kontanter, men jeg tenker at rundt konfirmasjonsalder er det greit å få sitt første minibankkort og få lommepengene rett inn på konto. Anonymous poster hash: 21009...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå