Gå til innhold

Flere som har menn uten hobbyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda han skrur på en og annen bilen og besøker kompiser men stort sett er han hjemme hver kveld. Jeg trener 3-4x i uken , sitter som vara i et styre, strikker og løser suduko. Han ligger som er slakt i sofan og ser TV kveld etter kveld.

Jeg får jo nesten dårlig samvittighet for at det alltid er jeg som stikker ut av huset. Men samtidig kan jeg ikke underholde han hele tiden og se på TV hele tiden. Det er bare ikke meg!

Flere med slik menn?

Anonymous poster hash: 48bd0...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann går på fotball en gang i uken. Ellers er han hjemme. Jeg trener ikke, men har fast tur med søsteren min en kveld i uken, går på klubb med venninner ca en gang i uken(har tre forskjellige klubber), sitter i FAU både på skolen og i bhg. Så jeg er ofte ute på kvelden. Mannen trives heldigvis i eget selskap, og om jeg går før den eldste har lagt seg, har de guttekveld med fotball. Kan noen ganger få dårlig samvittighet for at jeg er borte, men han kunne jo vert det selv om han ville. Han er en voksen mann og må ta ansvar for slike ting selv.

Anonymous poster hash: 52a9f...971

Skrevet

Ingen av oss har hobby å snakke om. Han jobber lange dager og ha 1 time reisevei til/fra jobb, sier seg selv at det er lite tid til hobbyer når man kommer hjem kl. 18.30 og skal spise middag og tilbringe tid med familien. Jeg passer fortet når han er på reise og kan derfor ikke disponere tiden min helt fritt. Han spiller sjakk på sjakklubb når han får tid, det blir ikke så ofte akkurat nå.

Men vi gjør masse ting sammen om helgene, går tur og står på ski, reiser en del (hobbyen vår kan kanskje sies å være "reiseplanlegging") og lærer et fremmedspråk. Kan ikke si at vi kjeder oss eller ligger på latsiden!

Anonymous poster hash: f36d4...a87

Skrevet

Vel, HI, ikke alle orker å være duracellkaniner døgnet rundt, sitte i forskjellige styrer, trene og ha masse hobbyer når man har fulltidsjobb, hus og barn. Jeg har en hobby, men den utføres innen husets fire vegger og er ingen fellesaktivitet. Trener også sammen med barna 2 ganger i uka. Kanskje mannen din er for sliten til å sprette rundt hele dagen og drive med noe, har du tenkt p det?

Anonymous poster hash: 588b2...8eb
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har 3 unger,full jobb og 100%studie. Mannen jobber ekstremt mye så når han først er hjemme så er han hjemme. Joda, han sykler og løper litt, men når han er borte mandag til fredag så trenger han ikke prioritere seg selv hele lørdagen

Skrevet

EN hobby er vel nettopp for og "koble av" hverdagen, er det ikke?

Min mann besøker kompiser, han trener, vi bor på småbruk så har en god del forefallende arbeid ute o ginne som kan sies og være hobby (han liker det)...Jeg trener nesten hver dag, og vi jobber 100% og er engasjert som lagledere for barna våre (et hver) og sitter i hvert vårt styre samt er klassekontakt så og si annethvert år for et av barna.

Vi stresser ikke, vi ser nesten ikke TV, og internett er gjort unna ved frokost, samt en kjapp "sveip i lunsj og før leggetid. Så kan vel si 1times tid der totalt i hverdagen.  Anbefaler alle en måned uten TV bortsett fra i helgene...Og begrens internett til og lese nyheter og sjekke e-post. Legg egentrenign til når man venter på barna når de er på aktivitet (om man trener) eller strikk/les (om det er hobby) mens man venter på barna....

VI er langt fra Duracellkaniner, og er bedagelig anlagt, og si at man har behov for og bare slappe av når man ikke er på jobb, tyder på at man bør gjøre noe med kosthold og aktivitet mtp og "få energi". En hobby kan hjelpe på i så måte, da får i alle fall hodet slappe av med andre ting. en hobby er et tegn på at man bryr seg om seg selv OG familien. Hadde min mann tilbragt fritida foran TV/Data og kun gjort "forefallende" husarbeid for og hjelpe meg, hadde jeg blitt gal! Om jobben var så "energitappende" hadde han vær så god fått sett seg om etter noe annet, for da er det noe galt. Vi jobber jo begge overtid i perioder. Jeg har 10-15timer overtid i uka lengre perioder, det samme har mannen (heldigvis ikke samme sesong), men fordi vi LIKER jobben, så tapper det ikke oss for så mye energi at vi havner på sofaen all den tid vi er hjemme. Vi fortsetter med de verv, og aktiviteter vi har til vanlig. Den andre gjør litt mer "ting med barna" mens den andre har en overtidsperiode, eller er det som før...(jobber noen timer FØR jobb, jeg starter 0530 f.eks,- og noen timer etter barna er i seng)

Et menneske uten hobby, er vel et menneske uten interesser, vil jeg si. Og det kan ikke jeg leve sammen med...

Anonymous poster hash: d3e74...59a
Skrevet

Dytter denne.

Anonymous poster hash: f6cfe...830
Skrevet

Kan vel ikke betegne med selv som duracelkanin;) men jeg kjenner at jeg får energi av å bruke energi. Han må også mases på for å bli med på lekeplassen og små gåturer med ungene. Han er rett og slett lat. Ikke jobber han fulltid heller.

Han burde virkelig få seg noen hobbyer før han ender opp som en grinebiter som blir sur hver gang kjerringa finner på noe;) jeg kjenner noen av de.

Anonymous poster hash: 48bd0...2b7

Skrevet

EN hobby er vel nettopp for og "koble av" hverdagen, er det ikke?

Min mann besøker kompiser, han trener, vi bor på småbruk så har en god del forefallende arbeid ute o ginne som kan sies og være hobby (han liker det)...Jeg trener nesten hver dag, og vi jobber 100% og er engasjert som lagledere for barna våre (et hver) og sitter i hvert vårt styre samt er klassekontakt så og si annethvert år for et av barna.

Vi stresser ikke, vi ser nesten ikke TV, og internett er gjort unna ved frokost, samt en kjapp "sveip i lunsj og før leggetid. Så kan vel si 1times tid der totalt i hverdagen. Anbefaler alle en måned uten TV bortsett fra i helgene...Og begrens internett til og lese nyheter og sjekke e-post. Legg egentrenign til når man venter på barna når de er på aktivitet (om man trener) eller strikk/les (om det er hobby) mens man venter på barna....

VI er langt fra Duracellkaniner, og er bedagelig anlagt, og si at man har behov for og bare slappe av når man ikke er på jobb, tyder på at man bør gjøre noe med kosthold og aktivitet mtp og "få energi". En hobby kan hjelpe på i så måte, da får i alle fall hodet slappe av med andre ting. en hobby er et tegn på at man bryr seg om seg selv OG familien. Hadde min mann tilbragt fritida foran TV/Data og kun gjort "forefallende" husarbeid for og hjelpe meg, hadde jeg blitt gal! Om jobben var så "energitappende" hadde han vær så god fått sett seg om etter noe annet, for da er det noe galt. Vi jobber jo begge overtid i perioder. Jeg har 10-15timer overtid i uka lengre perioder, det samme har mannen (heldigvis ikke samme sesong), men fordi vi LIKER jobben, så tapper det ikke oss for så mye energi at vi havner på sofaen all den tid vi er hjemme. Vi fortsetter med de verv, og aktiviteter vi har til vanlig. Den andre gjør litt mer "ting med barna" mens den andre har en overtidsperiode, eller er det som før...(jobber noen timer FØR jobb, jeg starter 0530 f.eks,- og noen timer etter barna er i seng)

Et menneske uten hobby, er vel et menneske uten interesser, vil jeg si. Og det kan ikke jeg leve sammen med...

Anonymous poster hash: d3e74...59a

Her ser det ut som om du mener man sitter på ræva og leser vg på nett hvis man ikke har en hobby....

Ta feks idag. Jeg dro på jobb 6.30,henta unger 15.30,lagde middag til mine barn og de som var på besøk. Når vi hadde spist kledde vi på oss og gikk ut i regnet. Alle ble sølete og fæle så alt av tøy måtte vaskes. Så måtte huset ryddes, matpakker smøres,klær legges frem,sekker gjøres i stand... lagde kvelds til ungene og la de. Når de var lagt rydda jeg mer,bretta klær, tørka støv.... Når klokka var 22 så la jeg meg på sofaen,og nå skal jeg legge meg. Og i dag har ingen av ungene vært på trening heller, men unntak av piano som hun ordner selv....

Så nei. Hobby har vi faktisk ikke tid til

Anonymous poster hash: 6dbb2...547

• 4 år senere...
Skrevet

Her var det mye fjas:). For det første så er TV titting/dokumentarer/Data/konsoll spilling en av de mest populære hobbiene på planeten. En hobby er til for å kunne underholde seg selv og slappe av litt, enten alene eller med partner. 

Besøker din partner sine kompiser, skrur på bil og ser på TV så er jo dette det han liker. 

Når han er med sine kompiser kan de jo ha opp til flere hobbier sammen, TV og bil mekking er hobbier.

Selv om man ikke har de samme hobbiene som sin partner betyr det ikke at det ikke er hobbier. Man trenger ikke å stresse rundt Med 100 ting for at det skal være hobby, for de fleste blir dette ren unødvendighet.

Og hvem har sagt du må underholde han? Det ser jo ut til at han klarer dette helt utmerket selv :).

Anonymkode: ed605...d8e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mye fjas:). For det første så er TV titting/dokumentarer/Data/konsoll spilling en av de mest populære hobbiene på planeten. En hobby er til for å kunne underholde seg selv og slappe av litt, enten alene eller med partner. 

Besøker din partner sine kompiser, skrur på bil og ser på TV så er jo dette det han liker. 

Når han er med sine kompiser kan de jo ha opp til flere hobbier sammen, TV og bil mekking er hobbier.

Selv om man ikke har de samme hobbiene som sin partner betyr det ikke at det ikke er hobbier. Man trenger ikke å stresse rundt Med 100 ting for at det skal være hobby, for de fleste blir dette ren unødvendighet.

Og hvem har sagt du må underholde han? Det ser jo ut til at han klarer dette helt utmerket selv :).

Anonymkode: ed605...d8e

Ehh, tråden er 5 år gammel da...

Anonymkode: 97755...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...