Gå til innhold

Gravid på kobberspiral!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tydligvis blitt gravid på kobberspiral...hva pokker gjør jeg nå?
Mister jeg garantert eller? Er ikke mer enn 4 uker på vei. 
Har 3 barn fra før og har egentlig ikke lyst på/energi til flere....

Har tilfeldigvis vært på 4 vinkvelder, og i 2 bursdagsfeiringer de siste 4 ukene, noe jeg ikke har opplevd på x-antall år, så dette var jo bare mega typisk.

Må jeg ta abort? Ungen må jo være skadet av alkoholinntaket denne mnd pluss kobberspiralen?

Det frister heller lite å ta livet av den lille dersom det er en sjanse for at dette går bra.... 
Er fryktelig fortvila, har ikke snakket med mannen enda...han vet ingenting stakkar...

Anonymous poster hash: e26f9...904
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du er så kort på vei så deler ikke du og babyen blod enda, så mest trolig så går dette fint med tanke på alkoholen.

Hva som skjer mtp spiralen, det vet jeg ikke.

Bestill deg en time til lege i morgen.

Anonymous poster hash: 14941...870
Skrevet

Siden du er så kort på vei så deler ikke du og babyen blod enda, så mest trolig så går dette fint med tanke på alkoholen.

Hva som skjer mtp spiralen, det vet jeg ikke.

Bestill deg en time til lege i morgen.

Anonymous poster hash: 14941...870

Tusen takk for svar!

Tenker i grunnen det, men så tenker jeg utifra hva jeg leser av andres erfaringer, at de fleste mister uansett med kobberspiral? Tror det er over 50% sjanse for abort... Utrolig trist dette her. Var jo nettopp derfor jeg satte inn spiral, for å slippe å ta stilling til slike situasjoner som dette! 

Det verste , bortsett for potensiell skader fosteret kan ha pådratt seg pga alkoholen og spiralen, er at jeg føler en sorg over å ikke skulle få dette barnet, og jeg som trodde jeg var helt ferdig med å føde og få unger :/ 

HI

Skrevet

Vil bare tillføye at jeg har HELE 3 bekjente som har blitt gravide på kobberspiralen. Så den i seg selv som prev kan jo diskuteres. Alle de 3 barna er friske og velskapte! Siden du har funnet det ut såpass tidlig vil jeg tro det skal gå bra :) det viktigste er at du får fjernet den så fort som mulig om du ønsker å beholde barnet!

Masse lykke til!!

Anonymous poster hash: cd2f8...be9

Skrevet

Vil bare tillføye at jeg har HELE 3 bekjente som har blitt gravide på kobberspiralen. Så den i seg selv som prev kan jo diskuteres. Alle de 3 barna er friske og velskapte! Siden du har funnet det ut såpass tidlig vil jeg tro det skal gå bra :) det viktigste er at du får fjernet den så fort som mulig om du ønsker å beholde barnet!

Masse lykke til!!

Anonymous poster hash: cd2f8...be9

Oi, er det så vanlig? Er det nå jeg skal ta en amerikaner og saksøke gynekologen min? :P

Tusen takk for et oppløftende svar! HI

Skrevet

Foresten, ser at testen (clearblue digital med ukeindikasjon) viser 5+, regner med at dette betyr 2 uker før befruktning+ 3 uker gammelt embryo? Noen her inne som kan med dette?    HI

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Oisann! Den kobberspiralen har mistet helt troverdighet hos meg, jeg har to venninner som opplevde det samme som deg ;) De har forøvrig hvert sitt barn nå på tre og fem år :) Begge er også helt friske!

Ang clearblue ukesindikator går vel den på ukene ETTER befruktning? Noe som vi si du er 7+ uker på vei?

Skrevet

Oisann! Den kobberspiralen har mistet helt troverdighet hos meg, jeg har to venninner som opplevde det samme som deg ;) De har forøvrig hvert sitt barn nå på tre og fem år :) Begge er også helt friske!

Ang clearblue ukesindikator går vel den på ukene ETTER befruktning? Noe som vi si du er 7+ uker på vei?

Å hjelp! Er det virkelig slik?

Har ikke fått time hos gyn. før neste uke, så da kan ikke spiralen være en veldig trussel mot fosteret?   HI

Skrevet

Mtp alkoholinntak skal du ikke stresse med, barnet tar nok ikke skade av dette siden dere ikke deler blod enda! Men ift spiralen har jeg ikke peiling på, ville fått en time hos gyn asap!

Anonymous poster hash: 12cb7...42e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...